Jojo, dubbel skatt. Först till Sverige och så till Island.Att föra in borde väl rimligen gå om du deklarerar för dem och skattar in dem? Vad kostar det? Nåt liknande våra svenska 30-ish %?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jojo, dubbel skatt. Först till Sverige och så till Island.Att föra in borde väl rimligen gå om du deklarerar för dem och skattar in dem? Vad kostar det? Nåt liknande våra svenska 30-ish %?
Be farsan skicka klockorna inuti en gräddtårta!Som bosatt på Island kan jag ej föra in saker för mer än ett visst belopp när jag kommer tillbaks till landet från att ha varit utomlands.
Det är c:a 5500 spänn
Ah, den enda jag riktigt suktar efter är GinaultBe farsan skicka klockorna inuti en gräddtårta!
Haha, nä du. "Den den där får du allt behålla!" fick jag till svar hahahaMen då har hon ju om tre veckor två olika klockor. Win-Win!
Haha, nä du. "Den den där får du allt behålla!" fick jag till svar hahaha
Ja det är jag nog. Och det kan ju faktiskt ha varit så att jag tjatat lite (läs: mycket) om att hon behövde en ny klocka så känner till viss del ett ansvar i detta... HahaDu är snäll mot kollegorna du.![]()
Gör du visst det! Försöker inte! Förresten heter det "villhöver".Fanken, allt snack om ali expressklockor här har fått mig att överväga nåt two-tone-aktigt från Pagani eller nåt liknande. Men jag behöver ju verkligen inte...
Men vad behöver man EGENTLIGEN?Fanken, allt snack om ali expressklockor här har fått mig att överväga nåt two-tone-aktigt från Pagani eller nåt liknande. Men jag behöver ju verkligen inte...
Haha, så är det!Så ska det låta, alla vet att att snygg är det viktigasteÄr lite smygkär i den där burdusa busen men tror inte min handled håller med.
Exakt samma konstaterande som jag gjort !Var också väldigt länge skeptisk mot copager, men när man märker hur mycket man får en struntsumma så finns det ingen återvändo
![]()
Kvinnor är roliga ibland. Hjälpte en kvinnlig kollega att beställa denna till henne, men när hon fick se att den även fanns med vit tavla vill hon nu ha den istället... "Kunde du inte tänkt på det för tre veckor sedan?" Nä, det kunde hon tydligen inte.
![]()
![]()
Allvarligt?Haha, nä du. "Den den där får du allt behålla!" fick jag till svar hahaha
Som nämnts finns EU-handlare i AliExpress, vilket man ser i appen, men de är inte jättemånga. Enstaka märken som Pagani har en del i EU.
Tänk på att om det skickas med DHL eller FedEx så tar de 125-150 kr i administrationsavgift!
Det är ändå rimligt, men såklart trist. Man skulle önska att det gick att handla i Sverige. Men, vi har ju @Zackrissonsur.se som hjälper oss handla mindre märken lokalt.
Vill bara höja ett varningens finger för Wish. Haft mest negativa erfarenheter av kvaliteten på varorna därifrån. Klockor har jag aldrig köpt där, typ allt jag sett har varit fejk, alltså rena kopior med logotyp och allt. Fy fan.
Lou Reed! Älskar den låten.
Nu blir jag ju själv sugen på nån sorts sub eller gmt master-copage. När alla talar så väl om dem.Får se vad det kan bli.
Tisell, San Martin, m. fl. Vilka har bäst kvalitet?
I antal kanske, men de är inte så dyra dåVilken storsamlare du är på väg att bli!(Tänker på att du aldrig säljer
)
Nytt in för dagen och första intrycket är gott. Mysig modell!
![]()
KööööpFanken, allt snack om ali expressklockor här har fått mig att överväga nåt two-tone-aktigt från Pagani eller nåt liknande. Men jag behöver ju verkligen inte...
Fanken, allt snack om ali expressklockor här har fått mig att överväga nåt two-tone-aktigt från Pagani eller nåt liknande. Men jag behöver ju verkligen inte...
Exakt samma konstaterande som jag gjort !
Häftigt!Tack! Jo kronan är brons.
Jag behöver egentligen bara en G-Shock GW-B5600 på kombilänk men likväl har jag en hel arsenal hemma plus 6st på väg inFanken, allt snack om ali expressklockor här har fått mig att överväga nåt two-tone-aktigt från Pagani eller nåt liknande. Men jag behöver ju verkligen inte...
Ja exakt så ligger det tillHaha, så är det!
Ah, jag förstår. Du har handleder grova som låren på en bodybuilder och är rädd att 45mm är för litet? Den fanns ju i en 49mm version för ett tag sen, du får får jaga rätt på en sån...![]()
Jag kallas inte TT-kungen för inget!Kul med en till som gillar TT![]()
Läcker!Hämtade ut passaround-Phoibosen förut.
Tyvärr måste jag säga att att den var bra mycket bättre än vad jag förväntat mig.
Detta är en klocka i min smak. Fan också
![]()
Hämtade ut passaround-Phoibosen förut.
Tyvärr måste jag säga att att den var bra mycket bättre än vad jag förväntat mig.
![]()
Swishar en styrkekram!Hämtade ut passaround-Phoibosen förut.
![]()
Haha, jag beklagar.Hämtade ut passaround-Phoibosen förut.
![]()