• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fasen. Ny klocka in. Igen. Tre nya på knappt en vecka...

Kan någon gissa vad det är?
Ledtråd: ISO-certifierad dykarklocka. Länken väger mer än en Toyota från 80-talet. Kvalitetsmässigt ligger vi långt över prisklassen. Spännet kräver bygglov vid eventuell montering på länken i Sverige.

FE7F3B6E-3658-4DA3-9E8F-61A484E44AB0.jpeg
 
Fasen. Ny klocka in. Igen. Tre nya på knappt en vecka...

Kan någon gissa vad det är?
Ledtråd: ISO-certifierad dykarklocka. Länken väger mer än en Toyota från 80-talet. Kvalitetsmässigt ligger vi långt över prisklassen. Spännet kräver bygglov vid eventuell montering på länken i Sverige.

FE7F3B6E-3658-4DA3-9E8F-61A484E44AB0.jpeg

Kul för dig, verkligen...

:D

(försökte köpa men hann ju inte först...)

Edit: för är väll helmen?
 
Ibland köper man en riktigt tvivelaktig klocka och undrar hur faaan tänkte jag där? o_O Den här däremot har jag aldrig varit så säker på. Men det är klart, med ett modellnamn som är Mach 2000 Dark Master kan väl inget gå fel? :D Fransk framtidsvision från 1975 och min roligaste klocka till dags datum. :hilarious: Den är här för att stanna!
20200910_214137.jpg
 
Ibland köper man en riktigt tvivelaktig klocka och undrar hur faaan tänkte jag där? o_O Den här däremot har jag aldrig varit så säker på. Men det är klart, med ett modellnamn som är Mach 2000 Dark Master kan väl inget gå fel? :D Fransk framtidsvision från 1975 och min roligaste klocka till dags datum. :hilarious: Den är här för att stanna!
20200910_214137.jpg
Sex Pistols
”Don’t give me no lip child”


Nejdå, den är frän den där :)
 
Det känns som att Mido är ett riktigt underskattat märke. Jag har visserligen aldrig haft någon själv men har bara hört positivt och de ser även ut att vara välgjorda med en väldigt snygg och egen design till förhållandevis lågt pris. :) Jag gillar hela Ocean Star-serien och skulle gärna prova en någon gång: https://www.midowatches.com/en/swiss-watches-collections/sport-watch-ocean-star
Ja hade vart kul att få testa en såg att Nymans i Stockholm har men är ju långt från mig.
 
Ibland köper man en riktigt tvivelaktig klocka och undrar hur faaan tänkte jag där? o_O Den här däremot har jag aldrig varit så säker på. Men det är klart, med ett modellnamn som är Mach 2000 Dark Master kan väl inget gå fel? :D Fransk framtidsvision från 1975 och min roligaste klocka till dags datum. :hilarious: Den är här för att stanna!
20200910_214137.jpg
Så sanslöst bra och kul klocka! Nyprod eller vintage?
 
Nyproducerad, jag köper bara quartz nuförtiden. Vintagemodellen hade definitivt inte platsat i den här tråden. ;)
Dead giveaway förutom att kulorna är fräsha och skinande är att sub-dialesen inte linjerar med centrum på klockan, men det kan jag leva med. :)
Nej det har du nog rätt. Får hosta bra slant för en 70-talare. Vad går en sån där loss på då?
 
Jag har beställt en Alpinist som är skickad från Japan med fedex (kanske inte räknas in som affordable), enligt dem ska klockan komma fram 21:a september. Brukar det vara så lång ledtid?
 
Jag har beställt en Alpinist som är skickad från Japan med fedex (kanske inte räknas in som affordable), enligt dem ska klockan komma fram 21:a september. Brukar det vara så lång ledtid?
Jag som konsultar inom e-handel har aldrig sett så långa ledtider som nu. En kunds paket till Kanada tog 3 veckor, så det du beskriver känns väldigt rimligt just nu.
 
Oj! Ja då ska jag verkligen vara nöjd om det tar 1,5 veckor. Känner spontant att DHL express hade vart snabbare.
DHL har en uppdaterad lista på sin hemsida men jag har för mig att de uppskattade leveranstiden till omkring fem arbetsdagar från Japan till Sverige sist jag kollade. Min klocka från Zelos kom fram redan efter två men då har DHL Express också en hub i Singapore som jag antar att alla asiatiska försändelser passerar.
 
Tillbaka
Topp