• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

DHL har en uppdaterad lista på sin hemsida men jag har för mig att de uppskattade leveranstiden till omkring fem arbetsdagar från Japan till Sverige sist jag kollade. Min klocka från Zelos kom fram redan efter två men då har DHL Express också en hub i Singapore som jag antar att alla asiatiska försändelser passerar.
Då hade jag fått paketet nästa torsdag istället. Jag fick en ursäkt från handlaren iaf, japaner är väldigt artiga!
 
1C931D9D-D79B-49F6-AA44-BDD4D1EE7492.jpeg

”Hem till byn” :)
Fan va jag diggar din mugg! Uppvuxen med Metallica! Fan, lyssnat på dom i 30 år:rolleyes:
 
En sån blev jag väldigt sugen på. Vill ha en till panda/reverse panda. Gillar att det är BGW9 på den.
Klokkene blir produsert med flere valg for farge på skive, bezel og urkasse (boett). Også valg for å sette sammen egne valg. Jeg fikk med canvas klokkerull, 2 ekstra reimer og personlig skrevet takkekort. Trevligt:)
 
Ibland köper man en riktigt tvivelaktig klocka och undrar hur faaan tänkte jag där? o_O Den här däremot har jag aldrig varit så säker på. Men det är klart, med ett modellnamn som är Mach 2000 Dark Master kan väl inget gå fel? :D Fransk framtidsvision från 1975 och min roligaste klocka till dags datum. :hilarious: Den är här för att stanna!
20200910_214137.jpg
Helt fantastisk klocka!
 
Jag har beställt en Alpinist som är skickad från Japan med fedex (kanske inte räknas in som affordable), enligt dem ska klockan komma fram 21:a september. Brukar det vara så lång ledtid?
Vad beställde du ifrån för butik? Jag beställde en klocka från Japan i juni, den kom på två dagar, men det är mycket möjligt att det är längre tider nu och/eller att jag hade tur då.
 
Vad beställde du ifrån för butik? Jag beställde en klocka från Japan i juni, den kom på två dagar, men det är mycket möjligt att det är längre tider nu och/eller att jag hade tur då.
Jag beställde från en butik på Chrono24 som heter Ippo Japan Watch, det har tagit dem en vecka att bara packa klockan. Det verkar dock som att den rör på sig när jag spårar den, det måste ju vara ett gott tecken
 
Hahaha! Ja de har verkligen gått all in på denna :p Sjukt ocentrerat med så denna klockan är ingenting för folk med ocd :hilarious: Jag gillar när det inte är perfekt :happyhappy: Skrattar till lite varje gång jag tittar på den :D
Hur blir man sån? Jag har nämligen svårt för fellinjering och asymmetri. Det stör mig något fruktansvärt och leder alltid till avyttring.
 
Jag beställde från en butik på Chrono24 som heter Ippo Japan Watch, det har tagit dem en vecka att bara packa klockan. Det verkar dock som att den rör på sig när jag spårar den, det måste ju vara ett gott tecken
Tack. Jag frågar lite eftersom jag (LOL!) har allvarliga funderingar på att beställa en fjärde Alpinist fast jag lovade mig förra gången att INTE köpa en tredje och om jag gjorde det skulle det vara en keeper. Gav drygt 5.000 för den tror jag och nu är de ju ännu dyrare. Men jag har så svårt för de nya (och den gamla uppenbarligen). En fråga för "SARB017 plågar mig"-tråden, men jag skriver av mig här istället idag. :)
 
Hur blir man sån? Jag har nämligen svårt för fellinjering och asymmetri. Det stör mig något fruktansvärt och leder alltid till avyttring.
Jag vet :D
Ah, finns inget som är perfekt, bara mer eller mindre :) Denna köpte jag väl vetandes vad det var för fel och blev istället förvånad över att det inte var så farligt som jag väntat mig :) Blev en kul grej istället :happyhappy:
 
Tillbaka
Topp