Urtyp
Guld
Den listar 449 euro på deras egen hemsida så helt klart affordable, men går att hitta billigare bara man letar runt lite.Nej det har du nog rätt. Får hosta bra slant för en 70-talare. Vad går en sån där loss på då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den listar 449 euro på deras egen hemsida så helt klart affordable, men går att hitta billigare bara man letar runt lite.Nej det har du nog rätt. Får hosta bra slant för en 70-talare. Vad går en sån där loss på då?
Då hade jag fått paketet nästa torsdag istället. Jag fick en ursäkt från handlaren iaf, japaner är väldigt artiga!DHL har en uppdaterad lista på sin hemsida men jag har för mig att de uppskattade leveranstiden till omkring fem arbetsdagar från Japan till Sverige sist jag kollade. Min klocka från Zelos kom fram redan efter två men då har DHL Express också en hub i Singapore som jag antar att alla asiatiska försändelser passerar.
Jag har inte koll på exakt status i dagsläget men jag menade bara att man får räkna med lite längre leveranstider än vanligt i dessa tider.Då hade jag fått paketet nästa torsdag istället. Jag fick en ursäkt från handlaren iaf, japaner är väldigt artiga!
Det är ju förståeligt, det gick tydligen färre plan internationellt från Japan nu, han skrev att jag får räkna med 5-12 dagar leverans.Jag har inte koll på exakt status i dagsläget men jag menade bara att man får räkna med lite längre leveranstider än vanligt i dessa tider.![]()
Fan va jag diggar din mugg! Uppvuxen med Metallica! Fan, lyssnat på dom i 30 år![]()
”Hem till byn”![]()
Oerhört bra. Men väldigt dålig atNi som har en Baltic Aquascaphe, vad är era intryck efter att ha ägt den ett tag? Börjar bli ruskigt sugen på en blue gilt men är inte 100% säker än.
Det var hyggelig skrevet. Tusen takkVäldigt trevligt att få in en norrman i gemenskapen, välkommen![]()
Klokkene blir produsert med flere valg for farge på skive, bezel og urkasse (boett). Også valg for å sette sammen egne valg. Jeg fikk med canvas klokkerull, 2 ekstra reimer og personlig skrevet takkekort. TrevligtEn sån blev jag väldigt sugen på. Vill ha en till panda/reverse panda. Gillar att det är BGW9 på den.
Flotte reimer, og den mørkeblå er en veldig flott fargeSkönt med en klocka som funkar på så mycket. Det blir nog mörkblått imorgon.
![]()
Helt fantastisk klocka!Ibland köper man en riktigt tvivelaktig klocka och undrar hur faaan tänkte jag där?Den här däremot har jag aldrig varit så säker på. Men det är klart, med ett modellnamn som är Mach 2000 Dark Master kan väl inget gå fel?
Fransk framtidsvision från 1975 och min roligaste klocka till dags datum.
Den är här för att stanna!
![]()
Skönt att höra, lutar åt att jag försöker köpa nästa säljs här på KS. Ska bli riktigt skoj med min första dykare.Oerhört bra. Men väldigt dålig atmen superhärlig klocka på alla sätt.
Riktigt trevlig klocka.Mido Ocean Star tribute va lite läcker.
![]()
Alltid top notch! Har ett tire tread från Uncke Seiko som bara inte var min grej. Sugen?Ingen Seiko idag men ganska näraSå då vågar man posta med bild
Trevlig helg!
![]()
![]()
TackAlltid top notch! Har ett tire tread från Uncke Seiko som bara inte var min grej. Sugen?
Vad beställde du ifrån för butik? Jag beställde en klocka från Japan i juni, den kom på två dagar, men det är mycket möjligt att det är längre tider nu och/eller att jag hade tur då.Jag har beställt en Alpinist som är skickad från Japan med fedex (kanske inte räknas in som affordable), enligt dem ska klockan komma fram 21:a september. Brukar det vara så lång ledtid?
Har de även gjort homage till Seikos avstånd mellan siffrorna på datumskivan?Ingen Seiko idag men ganska näraSå då vågar man posta med bild
Trevlig helg!
![]()
![]()
Hahaha! Ja de har verkligen gått all in på dennaHar de även gjort homage till Seikos avstånd mellan siffrorna på datumskivan?![]()
Jag beställde från en butik på Chrono24 som heter Ippo Japan Watch, det har tagit dem en vecka att bara packa klockan. Det verkar dock som att den rör på sig när jag spårar den, det måste ju vara ett gott teckenVad beställde du ifrån för butik? Jag beställde en klocka från Japan i juni, den kom på två dagar, men det är mycket möjligt att det är längre tider nu och/eller att jag hade tur då.
Halloj! Är Steeldivern 20mm emellan? Vart köpte du bandet ifrån?Ingen Seiko idag men ganska näraSå då vågar man posta med bild
Trevlig helg!
![]()
![]()
Japp, tror alla homager på mm300 är det?Halloj! Är Steeldivern 20mm emellan? Vart köpte du bandet ifrån?
Hur blir man sån? Jag har nämligen svårt för fellinjering och asymmetri. Det stör mig något fruktansvärt och leder alltid till avyttring.Hahaha! Ja de har verkligen gått all in på dennaSjukt ocentrerat med så denna klockan är ingenting för folk med ocd
Jag gillar när det inte är perfekt
Skrattar till lite varje gång jag tittar på den
![]()
Tack. Jag frågar lite eftersom jag (LOL!) har allvarliga funderingar på att beställa en fjärde Alpinist fast jag lovade mig förra gången att INTE köpa en tredje och om jag gjorde det skulle det vara en keeper. Gav drygt 5.000 för den tror jag och nu är de ju ännu dyrare. Men jag har så svårt för de nya (och den gamla uppenbarligen). En fråga för "SARB017 plågar mig"-tråden, men jag skriver av mig här istället idag.Jag beställde från en butik på Chrono24 som heter Ippo Japan Watch, det har tagit dem en vecka att bara packa klockan. Det verkar dock som att den rör på sig när jag spårar den, det måste ju vara ett gott tecken
Min SM MM300 är min första homage men är gruvligt nöjd nöjdJapp, tror alla homager på mm300 är det?
Jag köpte det från wr-watches. Lite dyrt med frakt och moms men absolut bekvämt och riktigt bra om man vill ha ett![]()
Jag vetHur blir man sån? Jag har nämligen svårt för fellinjering och asymmetri. Det stör mig något fruktansvärt och leder alltid till avyttring.