• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

:angel:
Min SM MM300 är min första homage men är gruvligt nöjd nöjd :angel: men tror att jag hade vart mer bekväm med den på gummi, tusen tack för svar :D
Klart man svarar :happyhappy: Tänk på att det är långt bara om du beställer, alla mm300 band är det. Men känns inte lika farligt att skära i något som inte är "äkta" ;) om man inte kommer över ett för rätt pengar såklart :cigar:

Jippiiii fick just tag på en Obris Morgan Gulf!!
Långt till nästa vecka nu.
5DCAE324-DFE8-48E7-A2FB-8A02B31A9A05.jpeg

Bilagor

• C0224EFB-0014-4FFC-ADAE-028E63AA3839.jpeg
    C0224EFB-0014-4FFC-ADAE-028E63AA3839.jpeg
    78.8 KB · Visningar: 2
Tack. Jag frågar lite eftersom jag (LOL!) har allvarliga funderingar på att beställa en fjärde Alpinist fast jag lovade mig förra gången att INTE köpa en tredje och om jag gjorde det skulle det vara en keeper. Gav drygt 5.000 för den tror jag och nu är de ju ännu dyrare. Men jag har så svårt för de nya (och den gamla uppenbarligen). En fråga för "SARB017 plågar mig"-tråden, men jag skriver av mig här istället idag. :)
Aah! Ja den är ju väldigt speciell, känns som en klocka man använder endast när humöret faller på. Det är ungefär vad jag gav för min(exklusive tull)
Annars har du sky watches som verkar ha i lager :)

Sitter och tittar igenom bilder i luren, hittade denna pjäsen. Min första mekaniska klocka. Magrette Moana Pacific pro på sharkmesh. Vet inte om den hör hemma här, jag tycker Magrette känns som ett mikromärke men ni får rätta mig om jag är ute och cyklar. Klockan är dock avyttrad och även om intresset vad gäller stil svängt något så saknar jag den ändå.

TLDR; Snart helg!

97C04B02-0A1C-40B7-937B-BB3A4BD4C1A6.jpeg

Senast ändrad:
Sitter och tittar igenom bilder i luren, hittade denna pjäsen. Min första mekaniska klocka. Magrette Moana Pacific pro på sharkmesh. Vet inte om den hör hemma här, jag tycker Magrette känns som ett mikromärke men ni får rätta mig om jag är ute och cyklar. Klockan är dock avyttrad och även om intresset vad gäller stil svängt något så saknar jag den ändå.

TLDR; Snart helg!

Snygg! Jodå, jag tycker allt Magrette är ett micromärke även om de lyckats väldigt bra på hemmaplan med butiksnärvaro och allt :)

TLDR; Snart helg!

Givetvis passar Magrette in här. Har själv en som jag luftar ibland på sommaren.

Snygg! Jodå, jag tycker allt Magrette är ett micromärke även om de lyckats väldigt bra på hemmaplan med butiksnärvaro och allt :)
Så pass, det var mer än vad jag visste. Visste enbart att de var baserade i NZ. Dock var det en tid sedan jag köpte klockan, de kändes inte så stora då av hemsidan att döma. Minns bara att jag förbeställde den innan den blivit producerad och att det dröjde rätt länge. Var så taggad!

Tillbaka
Topp