Det är ditt fel att jag köpte en blå Tudor. Du är en enabler @M26Haha, ja jag skulle försöka varva ner lite men det har visst inte gått så bra. Nedan följer köpen utan någon särskild ordning
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och så Juvelen i Kronan
![]()
![Arghh :arghh: :arghh:](/styles/baisik/xenforo/smilies/arghh.png)
![Hilarious :hilarious: :hilarious:](/styles/baisik/xenforo/smilies/hilarious.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ditt fel att jag köpte en blå Tudor. Du är en enabler @M26Haha, ja jag skulle försöka varva ner lite men det har visst inte gått så bra. Nedan följer köpen utan någon särskild ordning
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och så Juvelen i Kronan
![]()
Tror fortfarande den där venturon kommer vara galet bra. Inte själv slagit till på den, men med tanke på kvalitén på field Watch #2 så lär den som sagt vara bra.Haha, ja jag skulle försöka varva ner lite men det har visst inte gått så bra. Nedan följer köpen utan någon särskild ordning
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och så Juvelen i Kronan
![]()
Bara att handla! Grymt mycket (!) klocka för pengen tycker jag. Känns oerhört väl ihopkommen.Oh, nästintill identiskt med min då. Är sugen på den maroon/rödfärgade tavlan, får se om den finns kvar vid nästa rea eller så![]()
Det är en LE på 99ex. i Titan som är hyfsat trogen förlagan, vet att det fanns typ 20 ex kvar för typ en vecka sedan. Finns endast skisser än så länge då det är Pre-Order som gäller men leverans väntas runt 23 September tillsammans med SMautilusTell me more about copagen på seamastern![]()
Tack! Runt den 23 september så lite mindre än 2 veckorDet var ingen dålig skördHar du fått hem Octopus:en (?)
?
$ZWD 140.800Cool Kraken Octopus. Var kan man läsa mer om den? Antar att denna copage kostar mindre än sin förlaga, som betingar en 90 papp.
För runt 3500kr tyckte jag det kunde vara värt att testa, tycker förlagan är för djävla snygg men har ingen lust att se 50tkr gå upp i rök så snart jag sätter foten utanför butikenGreat minds think alike.Om den är bra så är den nog mycket bra!
Jag valde vintage lume, klarar inte av snorgula färgerÄr det den configen du köpt på Venturon?
Grymt ju, det bör i alla fall vara säkra pengar. Nästan som på banken
Ja håller det för högst troligt, GG/Venturo är galet bra......alltid!!Tror fortfarande den där venturon kommer vara galet bra. Inte själv slagit till på den, men med tanke på kvalitén på field Watch #2 så lär den som sagt vara bra.
Håller helt med, hade en Samui för inte allt för längesen som var grym, saknar den lite nu när jag kikade i arkivetBara att handla! Grymt mycket (!) klocka för pengen tycker jag. Känns oerhört väl ihopkommen.
Oh, riktigt fin den där!Håller helt med, hade en Samui för inte allt för längesen som var grym, saknar den lite nu när jag kikade i arkivet
![]()
![]()
Min kom i somras också, men fick snabbt resa tillbaka då kronografen inte nollställde korrekt. Sedan dess har jag inte sett till den, snart ett kvartal gissar jag, och det är delar på väg, men dom kommer visst inte... Hoppas den kommer fungera och att den kommer snart!Nyanlänt efter fem månaders väntan. Den är så snygg som jag hoppades på. Maen Skymaster.![]()
![]()
FinDunka precis in mitt första mikro-köp. Otroligt nöjd med tavlan, Pandor är värt sin vikt i guld imo
![]()
Riktigt stiligt!! Har du haft din länge och är du nöjd?FinMin hälsar.
![]()
@Andy7750 har en.. Han kanske kan ge lite inputSåg dom här ..wmt klockor, någon som testat eller har en? Urverk Miyota 8215 urverk, 38mm breda, ca 13mm tjocka. Man kan även göra sin egen på hemsidan. Här på bilden gjorde jag en 6538 homage..men vet inte om jag vill betala ca 5700kr inkl frakt , tull o moms..![]()
Dom är lite balla, men frågan är om det är värt det med alla påslag som du själv nämner?Såg dom här ..wmt klockor, någon som testat eller har en? Urverk Miyota 8215 urverk, 38mm breda, ca 13mm tjocka. Man kan även göra sin egen på hemsidan. Här på bilden gjorde jag en 6538 homage..men vet inte om jag vill betala ca 5700kr inkl frakt , tull o moms..![]()
Gillar verkligen den där. Hur känns kvaliteten på den?FREEEEEDAG!!
![]()
Grattis. Välkommen till Helm klubben. Vi får köra en gtg och en Norrlands snart!Ja, det här gillar vi. Tung och stöddig. Känns riktigt solid och genomtänkt. Vridningen kan vara bland det bästa jag provat på länge.
![]()
Yes handwinding..men osäker om det är hack på miyota 8215..? Men sjukt snyggt..men frågan är om det är värt ca 5700?Dom är lite balla, men frågan är om det är värt det med alla påslag som du själv nämner?
Och ”Rotor, Hand winding”?![]()
Tänkte att det står ”Rotor - hand winding”. Ett handjagat verk har ju ingen rotor.Yes handwinding..men osäker om det är hack på miyota 8215..? Men sjukt snyggt..men frågan är om det är värt ca 5700?
Nä inget hack på 8215. Kikade också på dessa någongång men drog samma slutsats som dig. Koola, men kanske inte för det prisetYes handwinding..men osäker om det är hack på miyota 8215..? Men sjukt snyggt..men frågan är om det är värt ca 5700?
”Too much of a good thing is wonderful”Haha, ja jag skulle försöka varva ner lite men det har visst inte gått så bra. Nedan följer köpen utan någon särskild ordning
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och så Juvelen i Kronan
![]()
Yes handwinding, googlade på miyota 8215..Tänkte att det står ”Rotor - hand winding”. Ett handjagat verk har ju ingen rotor.Isåfall är det self-winding.
![]()
Tror vi skriver om varann lite.Yes handwinding, googlade på miyota 8215..
Glömde säga att det ser ut som att du är i en blå period för tillfället. Mycket blått på väg in ser jag. Blev lite besviken på att du bara hade 7 st på väg in. Skämt o sido. Finns ju flera godingar du inte beställt. Typ Cincinnati ...Haha, ja jag skulle försöka varva ner lite men det har visst inte gått så bra. Nedan följer köpen utan någon särskild ordning
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och så Juvelen i Kronan
![]()
Jepp, hack.Yes handwinding..men osäker om det är hack på miyota 8215..? Men sjukt snyggt..men frågan är om det är värt ca 5700?
Då tar jag tillbaka mitt påstående, sorryJepp, hack.
Vart får man tag på ett sådant copage?Nej, blev en "copage" på den modellen istAnnars hade jag nog slagit till
![]()
Märkligt, söker man på nätet står det non-hacking, men i min WMT som enligt tillverkare ska vara en 8215 så stannar tiden vid utdragDå tar jag tillbaka mitt påstående, sorry