• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Oooh den här blev jag sugen på, brons på rätt vis! Raven Trekker 39.
https://ravenwatches.com/pages/bron...fac4ac1)&utm_medium=email&utm_source=omnisend
3A2FF53A-0EEC-4B20-9E29-EA5B57B850B6.jpeg
511B473F-0E97-44A4-BDA4-89FE4CC1B1BA.jpeg

Färgerna tilltalar inte mig. Men äntligen safirglas! Hoppas det kommer till fler modeller.
20200911_202433.jpg

Tycker färgen är fin, men tavlan är lite för plottrig för min smak :(

Gillas! Hade kunnat bli ett köp av båda, MEN! En sak funkar inte för mig och det är guldfärgen som är lite fööör långt från riktigt guld. Den ser liksom orange ut, som Michael Kors-klockorna tanterna har på jobbet...

Känner samma sak, TT funkar bättre om det är "bara" guldfärgat.

Tycker färgen är fin, men tavlan är lite för plottrig för min smak :(

Känner samma sak, TT funkar bättre om det är "bara" guldfärgat.
Rosé funkar mycket bättre som fejk. Det är en annan ton och rosa/rött guld är inte lika vanligt, så folk har liksom ingen referenspunkt. Fler har påtalat min "fina klocka" på jobbet i veckan, och det händer typ aldrig annars...

IMG_20200911_232854.jpg

Vet ni vad, jag gjorde något dumt igår. Jag köpte en till klocka. Spänningen är olidlig. Kommer dock inte få den fören i slutet av året troligen. Återkommer om det när jag har fått den.

Är det någon mer än jag som har problemet att vissa klockor inte används alls nu när det är Corona. Brukar själv ha sport dressare på mig på kontoret, men de får ingen handledstid alls just nu även om det är min favorit typ av klocka.

Så beställt. Kunde inte hålla mig..
Wmt 6538 homage...
Lite specs:
Storlek: 38mm
Tjocklek: ca 13mm.
Urverk: Miyota 821a (Automat).
Krona: Big crown..
Glas: Kupat mineralglas.
Vattentät: 100m.
Beställde även ett bond nato..
:D:D:D
20200911_220922.jpg
20200911_224823.jpg
20200911_224851.jpg
Nato-Strap-James-Bond-Polished-e1499686020762.jpg
Det där kan nog klassas som det ultimata goldfinger homaget! Hoppas du beställde ett nato som var för smalt. ;)

Vad räknar du som sportdressare?
Hittar inga bilder på dem som jag har i min samling för jag har knappt använt dem i år som sagt. Men ... kan skriva ner namnen på dem som jag har så kan du googla vad jag menar med sportdress. Alla 4 jag har är fantastiska klockor och jag skulle säga att de ligger i toppen bland mina klockor, men jag använder dem inte nu under Corona när jag inte är på något kontor.

Borealis Adraga
Orient Star Standard Date, både nya och gamla.
Orient FFD0F001W

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp