• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha! Tack för förtroendet! :)
Jag designade ju en Diver baserad på vår Trenchhunter. (Med risk att bli häcklad nu, för att det är en Diver) <- Obs! Ironi! :)

9AAB8B81-D205-44D9-AFC1-80C51306C5A2.jpeg
Jag tar den!

Rosé funkar mycket bättre som fejk. Det är en annan ton och rosa/rött guld är inte lika vanligt, så folk har liksom ingen referenspunkt. Fler har påtalat min "fina klocka" på jobbet i veckan, och det händer typ aldrig annars...

IMG_20200911_232854.jpg

Tack för tipset! Får kolla in Rosé :) Kul med lite feedback på klockan, händer även mig väldigt sällan :(

Jag designade ju en Diver baserad på vår Trenchhunter. (Med risk att bli häcklad nu, för att det är en Diver) <- Obs! Ironi! :)

Satan i gatan va fin :) Vad blir det för verk tro? PT5000, Miyota 9015, NH35, ETA2824/SW200? Jag röstar på de två först nämnda och att ta det lite lugnt med fakepatinan ;)

Grymt, gärna någon typ av länk på den och autoverk. Helst PT5000 eller NH35 för att hålla nere kostnaderna :)

Edit: Första iterationen som Micro LE Due kanske? :D

Senast ändrad:
Citat från webbsidan:

Alltså, jag har inget emot varken Kalifornien eller lågt pris. Och jag gillar när folk skapar företag och faktiskt gör något.

Men ännu en dykare? Kom igen. Inspireras av finansmännen i 60-talets Manhattan istället så kanske vi får något lite mer ovanligt. :)
Jag tycker Dan Henry är bättre så sånt. Att skapa homager till en viss tidsperiod, med flertalet klassiska element från olika ikoniska tillverkare.

Kul att ni verkar gilla Divern! :) Det värmer verkligen med positivismen!

I nuläget är en Diver bara på ritbordet för oss, vi har två nya modeller på G (i produktion i detta nu) som delar case med våra 38mm-modeller. Dessa två modeller har tagit sin inspiration från 30-talet och Art-Deco stilen. Förhoppningen är att dom skall finnas till hands innan året är slut. :)

Näst på tur för oss, efter Art-Deco modellerna är faktiskt en Chrono. Dels känner vi att divers finns det många sjukt bra av (såklart även Chronos), men vi ville ha ngt som passade vårt samarbete med STCC och andra racing-event. :)
Min tanke är att ta fram en bi-compax med influenser av 60-70-talet, utan att för den sakens skull göra en Autavia-klon. :D Svårt, men förhoppningsvis inte omöjligt!

Med detta sagt så vet jag inte vilka verk som kan bli aktuella för den diver jag hoppas vi kommer få möjlighet att göra framöver!

I nuläget är en Diver bara på ritbordet för oss, vi har två nya modeller på G (i produktion i detta nu) som delar case med våra 38mm-modeller. Dessa två modeller har tagit sin inspiration från 30-talet och Art-Deco stilen. Förhoppningen är att dom skall finnas till hands innan året är slut. :)

Näst på tur för oss, efter Art-Deco modellerna är faktiskt en Chrono. Dels känner vi att divers finns det många sjukt bra av (såklart även Chronos), men vi ville ha ngt som passade vårt samarbete med STCC och andra racing-event. :)
Min tanke är att ta fram en bi-compax med influenser av 60-70-talet, utan att för den sakens skull göra en Autavia-klon. :D Svårt, men förhoppningsvis inte omöjligt!

Med detta sagt så vet jag inte vilka verk som kan bli aktuella för den diver jag hoppas vi kommer få möjlighet att göra framöver!
Låter spännande:) för en som inte ha koll. Vad är art deco?:bag: kan såklart googla men hur kul är det

Spännande med Art-Deco! Finns det möjlighet för en liten sneak-peek framöver? :)

Tillbaka
Topp