Jag tar den!Haha! Tack för förtroendet!
Jag designade ju en Diver baserad på vår Trenchhunter. (Med risk att bli häcklad nu, för att det är en Diver) <- Obs! Ironi!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tar den!Haha! Tack för förtroendet!
Jag designade ju en Diver baserad på vår Trenchhunter. (Med risk att bli häcklad nu, för att det är en Diver) <- Obs! Ironi!
![]()
UpplyftandeJag vill se en klocka som är inspirerad av Stockholms kåkstäder, misären, hopplösheten och det totala eländet.
Detta är bara en skiss. Ska vi ha sweep second ska vi ha mekaniskt.Mycket snyggt! Automatic dessutomvart boka man upp sig
![]()
Sablar så fet och finFrån youtube...![]()
Rosé funkar mycket bättre som fejk. Det är en annan ton och rosa/rött guld är inte lika vanligt, så folk har liksom ingen referenspunkt. Fler har påtalat min "fina klocka" på jobbet i veckan, och det händer typ aldrig annars...
![]()
Satan i gatan va finHaha! Tack för förtroendet!
![]()
Inget att tveka på. KörDetta är bara en skiss. Ska vi ha sweep second ska vi ha mekaniskt.![]()
Yes mellan 16-17 Sep..Kul att du kör på ändå, ska bli intressant att se vad du tycker. Fick du någon hum om leveranstid?
Haha! Tack för förtroendet!
![]()
Haha! Tack för förtroendet!
![]()
Jag med, om det inte framgåttSnygg!
Övertygad om att den blir bra.
Bara att dra igång fabriken, jag tar en![]()
Grymt, gärna någon typ av länk på den och autoverk. Helst PT5000 eller NH35 för att hålla nere kostnadernaHaha! Tack för förtroendet!
![]()
Jag röstar för att nån variant på den blir nästa mikro-LEHaha! Tack för förtroendet!
![]()
Som du säger är den 38mm så den bär åt det mindre hållet vilket jag uppskattar.@Andy7750 visa gärna fler bilder på din wmt...du sa du snart haft din i 2år, då vet man att dom håller..är din 38mm med..hur bärs den?![]()
Wow riktigt snygg. Beställde ju 6538 homagen..coolt med nitad länk också..har länken skruvar ele stift? Yes 38mm var ju även originalet..Som du säger är den 38mm så den bär åt det mindre hållet vilket jag uppskattar.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har dåligt med bilder men här kommer iaf två nytagna![]()
Grym ju, tror du kommer bli nöjd, beställde du med patinering?Wow riktigt snygg. Beställde ju 6538 homagen..coolt med nitat länk också..har länken skruvar ele stift? Yes 38mm var ju även originalet..![]()
Aha en liten skruv..nope tog utan patinering...kostar onödigt mkt med.. men skruvarna sitter stabilt på länken? Lossnar inte?Grym ju, tror du kommer bli nöjd, beställde du med patinering?
Länken är skruvad och ser ut så här.
![]()
Kör alltid Loctite för extra säkerhet.Aha en liten skruv..nope tog utan patinering...kostar onödigt mkt med.. men skruvarna sitter stabilt på länken? Lossnar inte?
Ahh ok..har det också men kommer köra min på nato..Kör alltid Loctite för extra säkerhet.
Jag tycker Dan Henry är bättre så sånt. Att skapa homager till en viss tidsperiod, med flertalet klassiska element från olika ikoniska tillverkare.Citat från webbsidan:
Alltså, jag har inget emot varken Kalifornien eller lågt pris. Och jag gillar när folk skapar företag och faktiskt gör något.
Men ännu en dykare? Kom igen. Inspireras av finansmännen i 60-talets Manhattan istället så kanske vi får något lite mer ovanligt.![]()
Fast varianterna av ovan nämnda utan datumkomplikation, såvida inte tavlan får ett datumfönster då. Har svårt för ghost date.Satan i gatan va finVad blir det för verk tro? PT5000, Miyota 9015, NH35, ETA2824/SW200? Jag röstar på de två först nämnda och att ta det lite lugnt med fakepatinan
![]()
Klart man inte vill ha ghostdate, förutsätter att de väljer ett sånt verk typ 90s5, NH38, 2824nodate eller vad de nu heter. Enda som jag inte vet om det finns no-date eller inte är PT5000Fast varianterna av ovan nämnda utan datumkomplikation, såvida inte tavlan får ett datumfönster då. Har svårt för ghost date.
19 är det som gäller.
Låter spännandeKul att ni verkar gilla Divern!Det värmer verkligen med positivismen!
I nuläget är en Diver bara på ritbordet för oss, vi har två nya modeller på G (i produktion i detta nu) som delar case med våra 38mm-modeller. Dessa två modeller har tagit sin inspiration från 30-talet och Art-Deco stilen. Förhoppningen är att dom skall finnas till hands innan året är slut.
Näst på tur för oss, efter Art-Deco modellerna är faktiskt en Chrono. Dels känner vi att divers finns det många sjukt bra av (såklart även Chronos), men vi ville ha ngt som passade vårt samarbete med STCC och andra racing-event.
Min tanke är att ta fram en bi-compax med influenser av 60-70-talet, utan att för den sakens skull göra en Autavia-klon.Svårt, men förhoppningsvis inte omöjligt!
Med detta sagt så vet jag inte vilka verk som kan bli aktuella för den diver jag hoppas vi kommer få möjlighet att göra framöver!
Spännande med Art-Deco! Finns det möjlighet för en liten sneak-peek framöver?Kul att ni verkar gilla Divern!Det värmer verkligen med positivismen!
I nuläget är en Diver bara på ritbordet för oss, vi har två nya modeller på G (i produktion i detta nu) som delar case med våra 38mm-modeller. Dessa två modeller har tagit sin inspiration från 30-talet och Art-Deco stilen. Förhoppningen är att dom skall finnas till hands innan året är slut.
Näst på tur för oss, efter Art-Deco modellerna är faktiskt en Chrono. Dels känner vi att divers finns det många sjukt bra av (såklart även Chronos), men vi ville ha ngt som passade vårt samarbete med STCC och andra racing-event.
Min tanke är att ta fram en bi-compax med influenser av 60-70-talet, utan att för den sakens skull göra en Autavia-klon.Svårt, men förhoppningsvis inte omöjligt!
Med detta sagt så vet jag inte vilka verk som kan bli aktuella för den diver jag hoppas vi kommer få möjlighet att göra framöver!