• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag vill se en klocka som är inspirerad av Stockholms kåkstäder, misären, hopplösheten och det totala eländet.

Jag med! :hilarious:

Samma case som vår Trenchhunter och Oceantimer. 38mm och Swiss quartz. :)

Ser väldigt lyckad ut! Perfekt dressare utan sekundvisare och grab and go me quartz. 36mm hade vart ännu bättre i min lilla del av universum men man kan ju som bekant inte alltid få allt... :p

Men snälla säg att det fortfarande kommer vara genomborrade lugs!?

Wmt ser faktiskt riktigt grym ut..längtar tills min kommer..(bilder från www)..:D
20200912_155423.jpg
20200912_155442.jpg

Hruodland Bronze Diver Specs:

• Case material : CuSn8 Bronze
  • Case back : 316L Stainless steel with see-thru case back
  • Case diameter : 43mm
  • Height : 13mm
  • Lug to lug : 56.5mm
  • Lug width : 24mm
  • Strap : Rubber strap
  • Buckle : CuSn8 Bronze buckle
  • Bezel : CuSn8 Bronze bezel
  • Dial : Tapisserie dial
  • Crystal : Sapphire crystal
  • Movement : Miyota 9015
  • Crown : Screw down crown
  • Water resistance : 200m
  • Luminous : Swiss C1 SuperLuminova
image_b9bd667e-8a9a-43a9-8302-a2524162d3dc_1024x1024@2x.jpg
image_066736ad-5cc7-4bf8-84f9-f2ad90e5e4a9_1024x1024@2x.jpg

Hmm ser ut o väga 1kg..:D

De nya art-deco modellerna vi håller på att ta fram nu;

Salmon dial:en är en LE-variant som kommer finnas i 100ex, den blå är i nuläget icke-limiterad.
Tavlan är som synes en sector-dial och har två olika finish:ar, sunburst och circular brushing. Förutom annan tavla och visare så får dessa ett custom caseback som går i samma art-deco tema. :)

Detta är bara datorskisser så straps och så kan ändras lite.
503A3969-3958-48D8-B88E-ED7438001CB0.jpeg
Riktigt läckra! :hungry: Om man får komma med feedback så tycker jag att Monchard Sweden ger den ett lite billigt intryck. Kanske bara Monchard eller ännu hellre en logotyp utan text? Bortsett från det så skulle jag säga att det är en fullträff. :happyhappy: Finns det någon ungefärlig ETA?

Haha, nog för att mina åsikter är absolut sanning ( :cool: ) men för att förtydliga så tycker jag att det ger en känsla som påminner om alla dessa skräpiga Söner of Sweden, Apelviken och andra billiga märken som gärna vill skylta med sitt ursprung för att få klockorna att framstå som mer exklusiva eller exotiska när de i själva verket bara är kinaklockor med hög marginal. Nu menar jag inte att Monchard är ett sådant märke utan snarare att man inte vill förknippas med dem. :angel:

De nya art-deco modellerna vi håller på att ta fram nu;

Salmon dial:en är en LE-variant som kommer finnas i 100ex, den blå är i nuläget icke-limiterad.
Tavlan är som synes en sector-dial och har två olika finish:ar, sunburst och circular brushing. Förutom annan tavla och visare så får dessa ett custom caseback som går i samma art-deco tema. :)

Detta är bara datorskisser så straps och så kan ändras lite.
503A3969-3958-48D8-B88E-ED7438001CB0.jpeg
Den blå gillar jag, kan absolut tänka mig ett köp!

Haha, nog för att mina åsikter är absolut sanning ( :cool: ) men för att förtydliga så tycker jag att det ger en känsla som påminner om alla dessa skräpiga Söner of Sweden, Apelviken och andra billiga märken som gärna vill skylta med sitt ursprung för att få klockorna att framstå som mer exklusiva eller exotiska när de i själva verket bara är kinaklockor med hög marginal. Nu menar jag inte att Monchard är ett sådant märke utan snarare att man inte vill förknippas med dem. :angel:
Jag kunde inte ha sagt det bättre !

Riktigt läckra! :hungry: Om man får komma med feedback så tycker jag att Monchard Sweden ger den ett lite billigt intryck. Kanske bara Monchard eller ännu hellre en logotyp utan text? Bortsett från det så skulle jag säga att det är en fullträff. :happyhappy: Finns det någon ungefärlig ETA?
ETA är i Nov/Dec om allt går som planlagt.

Tyckte ”Sweden” gav en skön balans, men noterar era synpunkter.
Är nog för sent att göra ngt nu, då produktionen redan är igång dock.

Förstod vad du syftade på. :)
Våra klockor är förvisso också tillverkade i Kina, men så försöker vi ju klart låta bli att göra klockor som kan misstas för Ali-express klockor med vår logga ditmålad.

Det är svårt och snårigt att designa något som alla gillar rakt av, men ska absolut ha dina och @Equilibrium s påpekanden i tanken, ni (i denna tråden mfl) är ju trots allt en stor del av vår målgrupp, så det är vist att lyssna! :)

Håller med sweden är inte så dumt men monchard loggan hade jag gärna sett.

Lite som jag tycker nya san martin loggan är ett lyft mot tidigare. (det tänkte jag inte först när jag såg den men men. Dock inte sett den irl)

Vi känner en av killarna som är med och startat upp STCC igen, så vi är ”official timekeeper”. Tanken var att vi skulle varit med på tävlingarna och haft lite merch och liknande, samt gett folk en chans att klämma på klockorna osv. Men Covid har satt käppar i hjulet för det... Vi skulle också tagit fram en chrono tillsammans med killarna bakom STCC, med det får bli nästa säsong.
Vi har även tillhandahållit klockor som priser osv. Så i dagsläget är det ganska lite inblandning, men det ska bli mer framöver.
Kul! Hoppas det kommer igång ordentligt med publiktävling snart (förmodlingen nästa säsong). :)

56.5 mm! (Sagt som Doc Brown säger ”1.21 Gigawatt!”

• Like
Reactions: M26
Kompass Stockholm? :)

”Monchard Hässleholm” :D
eller med praktskånsk stavning;

”Hässlehåelm”

Tillbaka
Topp