Så sjukt coola dom är alltså!
Det är synd att det inte finns nån utsiktsvåning eller möjlighet att komma längre in i huset än lobbyn bara... får väl starta ett företag som blir framgångsrikt nog att hyra kontorsplats i den där skrapan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så sjukt coola dom är alltså!
Det har de, och mikrotillverkaren ’Sternglas’Snygg. Junghans har nån eller ett par snygga bauhausklockor om jag inte missminner mig.
Jag vill se en klocka som är inspirerad av Stockholms kåkstäder, misären, hopplösheten och det totala eländet.
Samma case som vår Trenchhunter och Oceantimer. 38mm och Swiss quartz.![]()
Samma case som THn och OTn, drillade lugs o allt!Men snälla säg att det fortfarande kommer vara genomborrade lugs!?
Hmm ser ut o väga 1kg..Hruodland Bronze Diver Specs:
- Case material : CuSn8 Bronze
- Case back : 316L Stainless steel with see-thru case back
- Case diameter : 43mm
- Height : 13mm
- Lug to lug : 56.5mm
- Lug width : 24mm
- Strap : Rubber strap
- Buckle : CuSn8 Bronze buckle
- Bezel : CuSn8 Bronze bezel
- Dial : Tapisserie dial
- Crystal : Sapphire crystal
- Movement : Miyota 9015
- Crown : Screw down crown
- Water resistance : 200m
- Luminous : Swiss C1 SuperLuminova
![]()
![]()
Riktigt läckra!De nya art-deco modellerna vi håller på att ta fram nu;
Salmon dial:en är en LE-variant som kommer finnas i 100ex, den blå är i nuläget icke-limiterad.
Tavlan är som synes en sector-dial och har två olika finish:ar, sunburst och circular brushing. Förutom annan tavla och visare så får dessa ett custom caseback som går i samma art-deco tema.
Detta är bara datorskisser så straps och så kan ändras lite.
![]()
Du ser @JohnMonchard.Riktigt läckra!Om man får komma med feedback så tycker jag att Monchard Sweden ger den ett lite billigt intryck. Kanske bara Monchard eller ännu hellre en logotyp utan text? Bortsett från det så skulle jag säga att det är en fullträff.
Finns det någon ungefärlig ETA?
Haha, nog för att mina åsikter är absolut sanning (
Samma case som THn och OTn, drillade lugs o allt!![]()
Den blå gillar jag, kan absolut tänka mig ett köp!De nya art-deco modellerna vi håller på att ta fram nu;
Salmon dial:en är en LE-variant som kommer finnas i 100ex, den blå är i nuläget icke-limiterad.
Tavlan är som synes en sector-dial och har två olika finish:ar, sunburst och circular brushing. Förutom annan tavla och visare så får dessa ett custom caseback som går i samma art-deco tema.
Detta är bara datorskisser så straps och så kan ändras lite.
![]()
Jag kunde inte ha sagt det bättre !Haha, nog för att mina åsikter är absolut sanning () men för att förtydliga så tycker jag att det ger en känsla som påminner om alla dessa skräpiga Söner of Sweden, Apelviken och andra billiga märken som gärna vill skylta med sitt ursprung för att få klockorna att framstå som mer exklusiva eller exotiska när de i själva verket bara är kinaklockor med hög marginal. Nu menar jag inte att Monchard är ett sådant märke utan snarare att man inte vill förknippas med dem.
![]()
ETA är i Nov/Dec om allt går som planlagt.Riktigt läckra!Om man får komma med feedback så tycker jag att Monchard Sweden ger den ett lite billigt intryck. Kanske bara Monchard eller ännu hellre en logotyp utan text? Bortsett från det så skulle jag säga att det är en fullträff.
Finns det någon ungefärlig ETA?
Den skulle jag lätt köpa!Haha! Tack för förtroendet!
Jag designade ju en Diver baserad på vår Trenchhunter. (Med risk att bli häcklad nu, för att det är en Diver) <- Obs! Ironi!
![]()
Förstod vad du syftade på.Haha, nog för att mina åsikter är absolut sanning () men för att förtydliga så tycker jag att det ger en känsla som påminner om alla dessa skräpiga Söner of Sweden, Apelviken och andra billiga märken som gärna vill skylta med sitt ursprung för att få klockorna att framstå som mer exklusiva eller exotiska när de i själva verket bara är kinaklockor med hög marginal. Nu menar jag inte att Monchard är ett sådant märke utan snarare att man inte vill förknippas med dem.
![]()
Tror den är 45. En stor klocka helt klart men det passar på något vis. Har en triton också och den känns verkligen som lillebror även om den inte direkt är liten den heller...Riktigt bra den! 44mm?
ETA är i Nov/Dec om allt går som planlagt.
Tyckte ”Sweden” gav en skön balans, men noterar era synpunkter.
Är nog för sent att göra ngt nu, då produktionen redan är igång dock.
Kul! Hoppas det kommer igång ordentligt med publiktävling snart (förmodlingen nästa säsong).Vi känner en av killarna som är med och startat upp STCC igen, så vi är ”official timekeeper”. Tanken var att vi skulle varit med på tävlingarna och haft lite merch och liknande, samt gett folk en chans att klämma på klockorna osv. Men Covid har satt käppar i hjulet för det... Vi skulle också tagit fram en chrono tillsammans med killarna bakom STCC, med det får bli nästa säsong.
Vi har även tillhandahållit klockor som priser osv. Så i dagsläget är det ganska lite inblandning, men det ska bli mer framöver.
Vill också slå ett slag för Empire State Building. Art Deco så det skvätter om det. Insidan är helt fantastisk.Hissdörrarna:
![]()
Borealis Adraga White.
Fortfarande väldigt nöjd med den.
![]()
56.5 mm! (Sagt som Doc Brown säger ”1.21 Gigawatt!”Hruodland Bronze Diver Specs:
- Case material : CuSn8 Bronze
- Case back : 316L Stainless steel with see-thru case back
- Case diameter : 43mm
- Height : 13mm
- Lug to lug : 56.5mm
- Lug width : 24mm
- Strap : Rubber strap
- Buckle : CuSn8 Bronze buckle
- Bezel : CuSn8 Bronze bezel
- Dial : Tapisserie dial
- Crystal : Sapphire crystal
- Movement : Miyota 9015
- Crown : Screw down crown
- Water resistance : 200m
- Luminous : Swiss C1 SuperLuminova
![]()
![]()
Kompass Stockholm?Haha, nog för att mina åsikter är absolut sanning () men för att förtydliga så tycker jag att det ger en känsla som påminner om alla dessa skräpiga Söner of Sweden, Apelviken och andra billiga märken som gärna vill skylta med sitt ursprung för att få klockorna att framstå som mer exklusiva eller exotiska när de i själva verket bara är kinaklockor med hög marginal. Nu menar jag inte att Monchard är ett sådant märke utan snarare att man inte vill förknippas med dem.
![]()
Haha, nog för att mina åsikter är absolut sanning () men för att förtydliga så tycker jag att det ger en känsla som påminner om alla dessa skräpiga Söner of Sweden, Apelviken och andra billiga märken som gärna vill skylta med sitt ursprung för att få klockorna att framstå som mer exklusiva eller exotiska när de i själva verket bara är kinaklockor med hög marginal. Nu menar jag inte att Monchard är ett sådant märke utan snarare att man inte vill förknippas med dem.
![]()
Kompass Stockholm?![]()
Vi har ju Tusenö Göteborg också. Finns säkert fler exempel.”Monchard Hässleholm”
eller med praktskånsk stavning;
”Hässlehåelm”