• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

648C2C52-74DA-4CAC-B42B-0CAE9B52350C.png
502C12B1-FFC3-44B9-8877-8CBCCFB48FED.png
A5092D05-B210-45CB-A295-96B5FA1F74CE.png
4B423A8F-FAD1-4801-BAD7-D2DD4BF75E3A.png
846F0CAB-A9BC-4605-8BAF-152B94AF4C6A.png

Om det är Fortis du syftar på så var jag inte seriös att sluta posta dem :)

De har verkligen lyckats med den här nya modellserien. Korspost från Fortistråden, F-39 och F-41
När jag såg din post kom jag på att jag funderat över frågan tidigare, så den var mer allmänt ämnad.

Självklart ska du fortsätta posta allt du vill i tråden! :)

Jag röstar quartz utan sekunder :cigar: eller mecaquartz kanske?
Den Chrono som är i designatadiet lutar åt en Mecha-quartz, bicompax med datum. Inga running seconds.

Men en diver ”behöver” en sekundsvisare (om man skall nörda ner sig i ISO osv), och många stör sig på tickande sekunder. Många i denna avd. accepterar det, men den breda massan av klockfolk gillar inte tickande sekunder, enl. den ovetenskapliga studie jag gjort. :D
Så kontentan är att där skall vi försöka ha ett mekaniskt verk, men den klockan ligger en bit fram i tiden! :)

Pst! En liten söndagsfråga. Detta har aldrig hänt mig tidigare. Kan jag se om någon har mig på ignore?

Jag ser användarens poster och kan gilla dem, men knappen att starta en konversation saknas och när jag ska gå till dennes profilsida får jag följande:
18B3BFC3-CCE3-41D2-BEE5-E45319A7EAB8.jpeg

Betyder det att jag är ignorerad, eller är det något annat fel?

Jag får sluta o hänga i denna tråd, denna är ju inte mikro och tyvärr inte heller affordable. Kvalitet är säkert lik Monta m fl. nya Fortis F-39, alla rätt.
2D6FCF21-D3D2-426E-BB1B-35EF7D1565C9.jpeg

Fortis alltså, de har lyssnat, denna släpps tydligen både i 39 och 41 mm. Sjukt bra jobbat.
Frågan är vad är "affordable"? Det du har råd med ele det jag har råd med?

Pst! En liten söndagsfråga. Detta har aldrig hänt mig tidigare. Kan jag se om någon har mig på ignore?

Jag ser användarens poster och kan gilla dem, men knappen att starta en konversation saknas och när jag ska gå till dennes profilsida får jag följande:

Det är nog bara en temporär bugg

Bra sagt! Just det försöker vi göra i vår familj, även om vi inte köper allt på second hand för det. Klockor blir lite av ett problem för mig då jag föredrar nytt och sen ofta säljer. Men även där har jag börjat tänka mer på att överväga en extra gång och inte köpa för att testa.

Själv så är jag hjärtligt tacksam mot såna som dig då jag föredrar att köpa begagnade klockor :D

Den Chrono som är i designatadiet lutar åt en Mecha-quartz, bicompax med datum. Inga running seconds.

Men en diver ”behöver” en sekundsvisare (om man skall nörda ner sig i ISO osv), och många stör sig på tickande sekunder. Många i denna avd. accepterar det, men den breda massan av klockfolk gillar inte tickande sekunder, enl. den ovetenskapliga studie jag gjort. :D
Så kontentan är att där skall vi försöka ha ett mekaniskt verk, men den klockan ligger en bit fram i tiden! :)

Jag har inget emot tickande sekundvisare, så länge som sekundvisaren träffar markeringarna är jag nöjd :)

Det är nog bara en temporär bugg
Kan också ha med sekretessinställningarna att göra.
PSX_20200913_135547.jpg

PSX_20200913_135556.jpg

PSX_20200913_135501.jpg

PSX_20200913_135515.jpg

Första har redan fått leverans. Ser inte alls pjåkig ut. Nackdelen förra modellen hade var att plexit gjorde att tavlan kändes väldigt liten. Förhoppningsvis bättre med denna. Blått brukar upplevas större än svart.
FB_IMG_1600011886842.jpg
Vad lustigt, jag är av totalt motsatt mening. Tycker att den bredare dykringen i kombination med mindre tavlan och plexiglaset var det som gav Explorern det lilla extra för att verkligen se tidsenlig ut, samma klocka med safirglas saknade tyvärr helt själ enligt min ödmjuka mening. Med det sagt så misstänker jag att det har att göra med plexiglasets infästning i boetten och denna lär se och bära likvärdigt som Explorer Plexi om inte den blåa färgen påverkar illusionen :)

Senast ändrad:
Vad lustigt, jag är av totalt motsatt mening. Tycker att den bredare dykringen i kombination med mindre tavlan och plexiglaset var det som gav Explorern det lilla extra för att verkligen se tidsenlig ut, samma klocka med safirglas saknade tyvärr helt själ enligt min ödmjuka mening. Med det sagt så misstänker jag att det har att göra med pelxiglasets infästning i boetten och denna lär se och bära likvärdigt som Explorer Plexi om inte den blåa färgen påverkar illusionen :)
Håller helt med att safirglaset gjorde att samma modell kändes platt och livlös ut. Jag var inte ett jätte fan av formen på själva plexit, lite för skarp radie samt kändes lite tjock vilket på ngt sätt tryckte ihop tavlan. Upplevde det bara irl och inte på foto. Upplever inte samma med utformningen på plexit på speedmastern, äldre seamasters och ex. Ph200m.
20190924_111700.jpg

Tillbaka
Topp