• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kom den fram? Har inte sett den på din IG.
Kom fram men det tog så lång tid att jag hann köpa för mycket annat så jag flippade den oanvänd för att få tillbaka lite pengar. :D Tog upp den för att kolla så allt var ok och det såg ut att vara en trevlig klocka för den ringa slanten. Kanske köper en till någon gång. Såg att den finns med jubilee nu också....

Jo, när den var på service. Jag känner mig fortfarande osäker på om den ska få stanna, känner att jag gillade 103 lite mer när jag hade den. Och har man väl börjat tänka tanken så ... men jag bär den lite nu för att se om det kan bli något. Annonsen ligger dock aktiv så om någon hör av sig säljer jag den såklart.

Jag förstår, det farliga med det här forumet är att man hela tiden hittar nya saker som möjligtvis kliar en åt rätt håll tillräckligt mycket för att man ska sluta sälja och köpa klockor stup i kvarten :)

1968 är grym. Väldigt stilren och härlig design. Jag är personligen orolig för storleken. Den ligger precis på gränsen för vad jag kan bära upp, så då gäller det att boettformen passar mig. Men det är en modell jag avfärdade först, men som växt på mig mer och mer! Och så bra pris också!
Det finns en sak jag ogillar starkt med den: quartz sekundvisare. Sen som du skriver så känns storleken skev. Därav har jag börjat bli sugen på en Phoibos igen och tänkt önska mig en Dan Henry i julklapp då DH1968 kostar typ 1000kr mindre.

Då ingen vill köpa får man väl bära den själv då. Lorier är bara så bra!
E1F67E1A-150D-4C55-9AAE-FE09D83130D9.jpeg

För egen del har jag gått vidare från det där och hoppas vi kan få det trivsamt här igen :)
Känns som det var längesedan (fast det var ju inte det hehe), är själv byggd av teflon men förstår samtidigt att inte alla är det.

Kul att ha dig tillbaka :) Inget fel på det andra forumet men man har ju blivit bortskämd med hur bra den tekniska biten av KS fungerar.

Det är riktigt dåligt drag på KS nu.. får hoppas det kommer igång igen. Slit den med hälsa så länge. Jag har packat ner mina men känner att de kommer komma fram relativt snart om det inte blir lite mer drag :)

Säljer också lokalt här i Finland. Riktigt dåligt drag speciellt vad gäller mikron och ovanligare märken. Intresser för mikron är överlag helt på annan nivå här på KS än i Finland.

Själv är jag lite sugen på en sån här. Ska bli kul att se när det dyker upp lite bilder i tråden
Den ser också jäkligt trevlig ut! Hört mycket gott om märket, hade nog aldrig köpt en om det inte vore för de i huvudsak positiva recensionerna. Känns som en tillverkare med alldeles för många modeller.. man kan ju omöjligen vara bra på allt, eller?

Idag släpps nya batchen av Zelos Mako V3. Jag har redan bestämt mig för en, men nu kommer krypande känslor att jag i själva verket behöver två! Är jag onormal? Behöver jag hjälp?
Denna kommer jag 100% beställa:
Steel-Black-Bracelet-Zelos-Elshan-Mako-V3mr_1024x1024.jpg

Men villhöver en blåtavlad dykare med. Så alltså denna:
Steel-Teal-Bracelet-Zelos-Elshan-Mako-V3mr_1024x1024.jpg

Först (som jag och @M26 diskuterade igår kväll) var jag sugen på Zelos systermärke Axios, och deras Flagship:
Teal-_2020-08-06_-Axios-Watches-Flagship--11866-1MR_540x.jpg

Men tror nog att den blå Zelos:en tilltalar mig mer :)

Idag släpps nya batchen av Zelos Mako V3. Jag har redan bestämt mig för en, men nu kommer krypande känslor att jag i själva verket behöver två! Är jag onormal? Behöver jag hjälp?

Först (som jag och @M26 diskuterade igår kväll) var jag sugen på Zelos systermärke Axios, och deras Flagship:

Den rimligaste lösningen här tycker jag är att köpa alla 3 :)

IMG_20200914_154411_551.jpg
Tjena mikro entusiaster!

Passerade 20 klockor i samlingen för några månader sedan och hälften eller mer är nog microbrands. Så passar väl bra att jag faller in i ledet med en bild på denna Maranez Samui som kom i posten idag :D

Stål case med borstad teal tavla. It's a keeper tror jag! :)

Jag var lite sugen på en burgundybronsare, som tur var så hade den tagit slut. Har inte råd helt enkelt.:D

Tillbaka
Topp