Bläddra tillbaka eh ... en massa sidor.Vad har missat något under min frånvaro och försök till klockköpsabstinens? Har det klagats på tråden såpass att ett nytt forum skapats?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bläddra tillbaka eh ... en massa sidor.Vad har missat något under min frånvaro och försök till klockköpsabstinens? Har det klagats på tråden såpass att ett nytt forum skapats?![]()
Min Pagani GMT är i alla fall ”skickad” nu. Vi får se hur lång tid detta tar men har jag den innan semestern ska jag nog vara nöjd.
Kom fram men det tog så lång tid att jag hann köpa för mycket annat så jag flippade den oanvänd för att få tillbaka lite pengar.Kom den fram? Har inte sett den på din IG.
Jo, när den var på service. Jag känner mig fortfarande osäker på om den ska få stanna, känner att jag gillade 103 lite mer när jag hade den. Och har man väl börjat tänka tanken så ... men jag bär den lite nu för att se om det kan bli något. Annonsen ligger dock aktiv så om någon hör av sig säljer jag den såklart.
Det finns en sak jag ogillar starkt med den: quartz sekundvisare. Sen som du skriver så känns storleken skev. Därav har jag börjat bli sugen på en Phoibos igen och tänkt önska mig en Dan Henry i julklapp då DH1968 kostar typ 1000kr mindre.1968 är grym. Väldigt stilren och härlig design. Jag är personligen orolig för storleken. Den ligger precis på gränsen för vad jag kan bära upp, så då gäller det att boettformen passar mig. Men det är en modell jag avfärdade först, men som växt på mig mer och mer! Och så bra pris också!
Det är riktigt dåligt drag på KS nu.. får hoppas det kommer igång igen. Slit den med hälsa så länge. Jag har packat ner mina men känner att de kommer komma fram relativt snart om det inte blir lite mer dragDå ingen vill köpa får man väl bära den själv då. Lorier är bara så bra!![]()
Hahaha trevligt bemötande. Tack!
Jag hade nog norpat den om det inte var för att jag klickade hem en San Martin i onsdags..Då ingen vill köpa får man väl bära den själv då. Lorier är bara så bra!
Vilken San Martin blev det?Jag hade nog norpat den om det inte var för att jag klickade hem en San Martin i onsdags..
Apropå vilken fick jag idag ett sms att den beräknas dyka upp på onsdag. En vecka från Hongkong hit i dessa tider är inte fy skam, bättre än vad jag räknat med.
För egen del har jag gått vidare från det där och hoppas vi kan få det trivsamt här igenHahaha trevligt bemötande. Tack!
För egen del har jag gått vidare från det där och hoppas vi kan få det trivsamt här igen
Känns som det var längesedan (fast det var ju inte det hehe), är själv byggd av teflon men förstår samtidigt att inte alla är det.
Blev en hederlig sub i svart. Enkelt och bra. Länge tänkt införskaffa en klocka med lite färg, men det får bli nästa gång. Kanske deras DJ med grön tavla, hmm..Vilken San Martin blev det?
Själv är jag lite sugen på en sån här. Ska bli kul att se när det dyker upp lite bilder i trådenBlev en hederlig sub i svart. Enkelt och bra. Länge tänkt införskaffa en klocka med lite färg, men det får bli nästa gång. Kanske deras DJ med grön tavla, hmm..
Det är riktigt dåligt drag på KS nu.. får hoppas det kommer igång igen. Slit den med hälsa så länge. Jag har packat ner mina men känner att de kommer komma fram relativt snart om det inte blir lite mer drag![]()
Äsch, är inte så dramatiskt egentligenKul att ha dig tillbakaInget fel på det andra forumet men man har ju blivit bortskämd med hur bra den tekniska biten av KS fungerar.
Den ser också jäkligt trevlig ut! Hört mycket gott om märket, hade nog aldrig köpt en om det inte vore för de i huvudsak positiva recensionerna. Känns som en tillverkare med alldeles för många modeller.. man kan ju omöjligen vara bra på allt, eller?Själv är jag lite sugen på en sån här. Ska bli kul att se när det dyker upp lite bilder i tråden
Den rimligaste lösningen här tycker jag är att köpa alla 3Idag släpps nya batchen av Zelos Mako V3. Jag har redan bestämt mig för en, men nu kommer krypande känslor att jag i själva verket behöver två! Är jag onormal? Behöver jag hjälp?
Denna kommer jag 100% beställa:
![]()
Men villhöver en blåtavlad dykare med. Så alltså denna:
![]()
Först (som jag och @M26 diskuterade igår kväll) var jag sugen på Zelos systermärke Axios, och deras Flagship:
![]()
Men tror nog att den blå Zelos:en tilltalar mig mer![]()
Problemlösning!Den rimligaste lösningen här tycker jag är att köpa alla 3![]()
Man kan vid första anblick på min frågeställning anse att det är den rimligaste lösningen. Men! Det finns tyvärr en ekonomisk aspekt medDen rimligaste lösningen här tycker jag är att köpa alla 3![]()
Jag ska beställa vintage Black och teal bronze. Köper jag inte båda kommer jag ångra mig. Gillar flagship med, men känns inte som samma pang för pengen...Man kan vid första anblick på min frågeställning anse att det är den rimligaste lösningen. Men! Det finns tyvärr en ekonomisk aspekt med![]()
Köp två Zelos då. Det verkar vara det du egentligen vill ha och de går att kränga med noll förlust om du skulle ångra dig eller bara vill köpa hem för att prova på.Man kan vid första anblick på min frågeställning anse att det är den rimligaste lösningen. Men! Det finns tyvärr en ekonomisk aspekt med![]()
Precis, samt dyrare. $70 mer ju.Jag ska beställa vintage Black och teal bronze. Köper jag inte båda kommer jag ångra mig. Gillar flagship med, men känns inte som samma pang för pengen...
Kom inte här och var realistisk och vettig!Köp två Zelos då. Det verkar vara det du egentligen vill ha och de går att kränga med noll förlust om du skulle ångra dig eller bara vill köpa hem för att prova på.![]()
Jag var lite sugen på en burgundybronsare, som tur var så hade den tagit slut. Har inte råd helt enkelt.Idag släpps nya batchen av Zelos Mako V3. Jag har redan bestämt mig för en, men nu kommer krypande känslor att jag i själva verket behöver två! Är jag onormal? Behöver jag hjälp?
Denna kommer jag 100% beställa:
![]()
Men villhöver en blåtavlad dykare med. Så alltså denna:
![]()
Först (som jag och @M26 diskuterade igår kväll) var jag sugen på Zelos systermärke Axios, och deras Flagship:
![]()
Men tror nog att den blå Zelos:en tilltalar mig mer![]()