• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag släpps nya batchen av Zelos Mako V3. Jag har redan bestämt mig för en, men nu kommer krypande känslor att jag i själva verket behöver två! Är jag onormal? Behöver jag hjälp?
Denna kommer jag 100% beställa:
Steel-Black-Bracelet-Zelos-Elshan-Mako-V3mr_1024x1024.jpg

Men villhöver en blåtavlad dykare med. Så alltså denna:
Steel-Teal-Bracelet-Zelos-Elshan-Mako-V3mr_1024x1024.jpg

Först (som jag och @M26 diskuterade igår kväll) var jag sugen på Zelos systermärke Axios, och deras Flagship:
Teal-_2020-08-06_-Axios-Watches-Flagship--11866-1MR_540x.jpg

Men tror nog att den blå Zelos:en tilltalar mig mer :)
Detta har väl avhandlats redan...de flesta här ÄR onormala

IMG_20200914_154411_551.jpg
Tjena mikro entusiaster!

Passerade 20 klockor i samlingen för några månader sedan och hälften eller mer är nog microbrands. Så passar väl bra att jag faller in i ledet med en bild på denna Maranez Samui som kom i posten idag :D

Stål case med borstad teal tavla. It's a keeper tror jag! :)
Gratulerar till en sjukt bra klocka :) Riktigt fin den där :cigar:

Idag släpps nya batchen av Zelos Mako V3. Jag har redan bestämt mig för en, men nu kommer krypande känslor att jag i själva verket behöver två! Är jag onormal? Behöver jag hjälp?
Denna kommer jag 100% beställa:
Steel-Black-Bracelet-Zelos-Elshan-Mako-V3mr_1024x1024.jpg

Men villhöver en blåtavlad dykare med. Så alltså denna:
Steel-Teal-Bracelet-Zelos-Elshan-Mako-V3mr_1024x1024.jpg

Först (som jag och @M26 diskuterade igår kväll) var jag sugen på Zelos systermärke Axios, och deras Flagship:
Teal-_2020-08-06_-Axios-Watches-Flagship--11866-1MR_540x.jpg

Men tror nog att den blå Zelos:en tilltalar mig mer :)
Det låter helt klart i teorin som den bättre dealen men om jag ska vara uppriktig så tror jag att du kommer att behålla den du gillar mest och flippar den andra, tror tyvärr inte att skillnaden blir tillräckligt påtaglig för att rättfärdiga dubbelköp. Fördelen är väl att Makon är otroligt lättflippad och i så fall sparar du en slant när du avstår köp av Flagship :)

Äsch, är inte dramatiskt egentligen ;) Som du säger, man har väl olika behov och prioriteringar helt enkelt. Själv gillar jag klockor mer än allt det där andra som inte intresserar mig så värst.

Håller med dig, visst är draget betydligt mindre i tråden än innan men samtidigt så har fokuset på affordable klockor blivit tydligare dom sista veckorna.

Alltid velat prova en Flightmaster så när en härjat exemplar till en priset av en enklare krogrunda kom ut slog jag till :) Ett nytt glas är på väg hem också från Cousins.

21baaf49-5e75-4be5-853d-9a0c9bac2049-jpeg.1550895

Håller med dig, visst är draget betydligt mindre i tråden än innan men samtidigt så har fokuset på affordable klockor blivit tydligare dom sista veckorna.

Alltid velat prova en Flightmaster så när en härjat exemplar till en priset av en enklare krogrunda kom ut slog jag till :) Ett nytt glas är på väg hem också från Cousins.

Trevligt ex! Ser definitivt ut att ha varit med om en del :D

Tröttnar du skulle jag gärna prova!:)

Gaah. Älskar azurblå och ser grymt ut på denna tavla, lite isigt. Men haft så många blå klockor och det är min favoritfärg men grått gillar jag också.

Så den jag gillar mest färgmässigt eller en som jag kan dra på handleden och känna "ah denna är lite speciell"?

Svårt.

5f0833fa43be2.jpeg
5f082e942d507.jpeg

Har också velat pröva den klockan.
Jag skriver gärna upp mig om (när) det blir en flipp. Blir nog bra med ett glas byte.

Nä. Max 4 klockor (ej medräknat billiga plastklockor) har jag bestämt mig för och håller hårt i den principen. Sålt två senaste månaden och har en till uppe på köp och sälj.

Har bara en Dan Henry 1964 och en blå Turtle i lådan nu. Ska in med en till Dan Henry senare. Så max en Phoibos.
Japp, skojade bara.
Bra princip! Själv "löser" jag det så att jag köper en låda till när dom blir fulla... :bag:

Tillbaka
Topp