Har du visat bilder på pisslavan?Frugan tyckte att patinan var lite väl extrem så ett kaffebad senare är den lite mer tillbakadragen![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du visat bilder på pisslavan?Frugan tyckte att patinan var lite väl extrem så ett kaffebad senare är den lite mer tillbakadragen![]()
![]()
Det var ett av hans band jag missade. Livet...Kolla med @azcii som har sin bandbonanza!
Parnis, Bliger...såna. Men! Och det här är viktigt: Parnis är inte ett märke, som man lätt tror. Det är mer av ett samlingsbegrepp på en viss typ av klockor i Asien och de görs i många olika fabriker i både Kina, Taiwan m.fl. och kan skilja emellanåt på kvalitet även om de ser lika ut. True story!Parnis?
En bra regel att bära med sig i livet:
Oh, jag köpte tre band av honom igårDet var ett av hans band jag missade. Livet...
T ex ett snyggt svart band med svarta sömmar?Oh, jag köpte tre band av honom igår![]()
Just ja, svart skrev du ju! Nej, 3 Alpha straps. Men det där som ligger kvar överst i hans annons då?T ex ett snyggt svart band med svarta sömmar?![]()
Grymt snyggt band. Spännet på min GG är dock 22 :/Just ja, svart skrev du ju! Nej, 3 Alpha straps. Men det där som ligger kvar överst i hans annons då?
Verkligen! Den satt passade riktigt fint på Moncharden. Testade på Smiths Expedition också och tyckte det flög rätt bra.Det där blev riktigt grymt till den klockan!![]()
En bra regel att bära med sig i livet:
”Om du vill få din patina att se mildare ut, visa en bild på otaggbare @[Bobo]s pisslava.”
Oh damn, var är bandet från?![]()
Efter kvällens tandborstning![]()
Orange gummi på den där hade nog passat.Visst är det denna som kallas Military Submariner va?#milsub
![]()
Eller hur! Tänkte inte ens på det.Orange gummi på den där hade nog passat.
Sköna klockor som du sätter bandet på.Verkligen! Den satt passade riktigt fint på Moncharden. Testade på Smiths Expedition också och tyckte det flög rätt bra.
![]()
Tackar!Sköna klockor som du sätter bandet på.Jag testade också en "monchard-combo" när jag provlånade en Trenchhunter av @Kalvin för ett par veckor sedan.
![]()
Utan tvekan, det var också en grym kombination. Det där bandet kommer att bli ännu bättre med patina så använd det väl!Verkligen! Den satt passade riktigt fint på Moncharden. Testade på Smiths Expedition också och tyckte det flög rätt bra.
![]()
Väldigt snyggt som sagt, fantastiskt fint band (som vanligt).Sköna klockor som du sätter bandet på.Jag testade också en "monchard-combo" när jag provlånade en Trenchhunter av @Kalvin för ett par veckor sedan.
![]()
Sjukt snygg! Jag behöver verkligen en klocka med brun tavla någon gång.Tog lite bilder min stora favorit
https://zackrissonsur.se/produkt/louis-erard-la-sportive-limited-edition-bronze-78119br16-bvd71/
23925.- med koden all25
![]()
![]()
![]()
Tack M! Jag håller med dig angående patinan. Materialet är minst 50år gammalt och har redan en del spår efter användning men det kommer bara att bli finare med tidenUtan tvekan, det var också en grym kombination. Det där bandet kommer att bli ännu bättre med patina så använd det väl!
Väldigt snyggt som sagt, fantastiskt fint band (som vanligt).![]()
Är ju själv inne i en guld fas, men guld blir för dyrt så blir mycket bronsklockor just nuSjukt snygg! Jag behöver verkligen en klocka med brun tavla någon gång.![]()
Match made in heaven!Sköna klockor som du sätter bandet på.Jag testade också en "monchard-combo" när jag provlånade en Trenchhunter av @Kalvin för ett par veckor sedan.
![]()
Bandet ser riktigt härligt tunt och fint ut, det ser så sjukt följsamt ut! Andas verkligen Everest-expedition anno 1930-tal eller motsv.Idag kom vinsten från BCF-auktionen. Så det fick bli ett bandbyte på Trenchhuntern. Riktigt schysst band @SpaceAce!
![]()
![]()
![]()
Eller hur! Fick samma vibbar av bandet. Det är riktigt följsamt och trevligt. Ett riktigt 10/10-band.Bandet ser riktigt härligt tunt och fint ut, det ser så sjukt följsamt ut! Andas verkligen Everest-expedition anno 1930-tal eller motsv.
Match made in heaven!
Sjukt najs med det bandet, harmoniserar riktigt riktigt bra med THn!
Stort tack! Härligt med positiv feedback.Eller hur! Fick samma vibbar av bandet. Det är riktigt följsamt och trevligt. Ett riktigt 10/10-band.
Stort tack! Härligt med positiv feedback.![]()
Den där var riktigt fet! Och vilken jäkla cool bezel, aldrig sett något liknande!Det förtjänar du! Jag kan bara stämma in i kören:
![]()
![]()