Den där var riktigt fet! Och vilken jäkla cool bezel, aldrig sett något liknande!
Kul att du gillar den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där var riktigt fet! Och vilken jäkla cool bezel, aldrig sett något liknande!
Det tror jag också. Kul när man får en personlig touch på det med.Tack M! Jag håller med dig angående patinan. Materialet är minst 50år gammalt och har redan en del spår efter användning men det kommer bara att bli finare med tiden![]()
Ja, det är ju också ett sätt men då får du putsa mycket för att hålla uppe guldglansen.Är ju själv inne i en guld fas, men guld blir för dyrt så blir mycket bronsklockor just nu![]()
Är ju själv inne i en guld fas, men guld blir för dyrt så blir mycket bronsklockor just nu![]()
Den där läderlappen såg spännande ut, du kan ju hojta när försäljning är på gång..Japp, rosé i toppen. Svart tavla med blå bezel, riktigt snygg faktiskt. Dessa har ingen logga. De skulle varit med i ett fotoprojekt men så blev det inte så de åker ut på sälj senare
Jaha okejParnis, Bliger...såna. Men! Och det här är viktigt: Parnis är inte ett märke, som man lätt tror. Det är mer av ett samlingsbegrepp på en viss typ av klockor i Asien och de görs i många olika fabriker i både Kina, Taiwan m.fl. och kan skilja emellanåt på kvalitet även om de ser lika ut. True story!
Tar faktiskt bara några sekunder med rätt putsdukar om man gör det relativt oftaJa, det är ju också ett sätt men då får du putsa mycket för att hålla uppe guldglansen.![]()
Väldigt fin. Vad är det lug-to-lug på den lilla gynnaren?Måste slå ett slag för OceanX Sharkmaster 1000.- Extremt prisvärd 1000 meterare
https://zackrissonsur.se/produkt/sharkmaster-1000-9/
Pris 3525.- med koden all25
Allt är väldigt välgjort, trodde inte man kan få så välgjord automatklocka för 3500.- som dessutom är vattentät och har välvt safirglas
![]()
![]()
Bra val jag gillar inte riktigt mönstret i de andra tavlorna.Beställde precis Zelos Mako SS frost. Var sugen på sky blue men jag har ju SF40 i teal så min andra klocka i livet fick bli en "vit" (övertala mig att jag gjorde ett bra val!
)
Gillar verkligen teal/blått men det var ju snack om en 43mm Mako i december så det får bli en blå då istället, förhoppningsvis så finns urtavlorna i Helical eller Whirlpool då!
Snyggt det också, så var det i förra batchen. Fast den hade blå sekundvisare/text vilket inte lirade lika bra som orange dom den nya har (i mitt icke objektiva tyckeBra val jag gillar inte riktigt mönstret i de andra tavlorna.
Skulle vilja ha Frost med svarta Index.
Alltså jag har svårt att förstå notifikationerna på fedex, drar dom runt mitt paket på terminalen eller vad är grejen?
![]()
Det har du nog rätt i, tänkte inte så långt.Förmodligen är det omsorteringar av större pallar och interna flyttar du ser. Fedex anläggning i Guangzhou är förmodligen rätt... stor.
Det har du nog rätt i, tänkte inte så långt.
Ja fyfasen, det jobbar säkert fler människor där än det finns invånare i en mindre svensk ort. Skulle vara intressant med ett studiebesök där.Man tänker nog inte på hur det egentligen funkar... jag gissar att det kommer in enorma containrar med massor av lådor i som sen sorteras om en gång eller två innan det hamnar i en skeppscontainer eller på ett paket till ett flygplan. Kanske passeras en tullkontroll också. Om då det sker en synlig uppdatering i databasen varje gång
det passerar en streckkodsläsare blir det några streck.
Jag har själv inte varit där, men Guangszhou är ju en del av världens största och mest befolkade storstadsregion. Även den i elektroniksvängen kända staden Shenzhen ligger ju där. Även om man inte räknar in Hong Kong (7 miljoner invånare) har området över 20 miljoner invånare, och en mycket stor del av Kinas export av både enklare varor och high tech går den vägen. Jag misstänker att fraktfirmornas logistikcenter där får Postnords största lagerbyggnad att känna sig som en liten lort.![]()
Den är ball! Har petroliumfärgad tavla med creme-index som ska ge lite vintagekänsla. 900 kr inkl. skicka lätt för 63 kr. Har momsat, tullat och finfraktat så det är inte en krona pålagt på dessa!Den där läderlappen såg spännande ut, du kan ju hojta när försäljning är på gång..![]()
Åhåh. Vi tar det via PM!Den är ball! Har petroliumfärgad tavla med creme-index som ska ge lite vintagekänsla. 900 kr inkl. skicka lätt för 63 kr. Har momsat, tullat och finfraktat så det är inte en krona pålagt på dessa!
Casiotisdag
![]()
Jag tror att det som definierade ’Milsub’ var att de hade svärdvisare istället för de klassiska Mercedes visarna. Någon som kan bekräfta detta ?Mysigt med lite höstgrönt!
![]()