• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hmm, intressant. Påminner väldigt mycket om Orion Hellcat jag kikat på en del men till mindre än hälften av priset, lite tjockare pga verken men annars inte så stor skillnad i mått och så. Sen var det där med med väntan igen, 2021 låter så jäkla långt bort :rolleyes:
zbR7KYQ.jpg

https://orionwatch.com/hellcat

Den där rostbruna skulle jag kunna tänka mig!

• Like
Reactions: v0n
Varför byggde de inte sporthallen tidigare? Det var ju ändå 35 år sen, borde de inte gjort det på en gång?
Man byggde ju direkt en enorm sarkofag som skulle hålla i 30 år för att få lite andrum och kunna utarbeta en mer permanent lösning. Det är ju inte bara att bygga. ;) Det tog trots allt 10 år att konstruera och bygga den nya "sporthallen" och utan hjälp från omvärlden med både pengar och kunskap hade dom aldrig rott iland med det.

Det enda jag har tillgängligt för att hålla lite topic är en affordable sköldpadda.
Den pre-daterar Chernobyl olyckan med 7 år och ser numera ut som den varit i reaktorn och badat. :eek:

turte.jpg

Vilket BOR är det? Sjukt najs passform som Leo också skrev!

Wow! Vart köper jag den BoR-länken?

:wideyed: Vad är det där för länk?

Hördudu Lindell! Vad tusan är det för magiskt passande länk? Dela med dig nu!
Ja den sitter nästintill helt perfekt faktiskt!
Det är BoR-länken från min Geckota G-02 :)
Den finns även att köpa löst så vitt jag vet.
Jag är toknöjd! Behöver nog en egen Monchard framöver :)

Nya fördelaktiga Yema-kampanjen som de kör med Kickstarter igen, denna gång för att få preorders för att utveckla sina InHouse-verk.

IH 3-handare
BE767410-8A55-40B9-A0CA-5E7D49078A4A.png

Den högra kan nog bli lite funky-ball med en stållänk på.

IH GMT
EC588EFD-3D0A-4138-962B-DD30A920A540.png

Det lutar åt köp av den där högra GMTn, den är riktigt fin tycker jag. Jaha, jag som inte vill köpa så mkt klockor, fan!

https://kickstarter.yema.com/?utm_s...s!&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL+KICKSTARTER+2020

Senast ändrad:
Först tänkte jag ... sen kom jag på. Att jag inte kommer att kunna få se den.

Men man har alltså kunnat se den fram tills nyligen? Varför byggde de inte sporthallen tidigare? Det var ju ändå 35 år sen, borde de inte gjort det på en gång? Om jag förstod dig rätt att man har kunnat se reaktorn. Vore ju spännande, men jag vill inte gå samma väg som han den där långa, tunnhårige chefen i tredje säsongen av 24.

Åh! Vår fina sporthall. Hoppas de byggt bättre tak på den i Ukraina. ^^
När jag var där var den nästan färdig, det var för tre-fyra år sedan. Först så var det nog en omöjlighet att få dit en säker sarkofag pga strålningen, de började med att hälla betong i reaktorn har jag för mig och det beräknades att det skulle hålla strålningen i schack i typ 20år medans man klurade på hur man skulle lösa det. Sen kom man på att det skulle kosta fasligt mycket pengar, pengar som naturligtvis inte Ukraina hade så då gick omvärlden in med en jättestår hög med pengar. Lösningen man kom på var att bygga "sporthallen" någon kilometer ifrån reaktorn för att komma undan den värsta strålningen för att sedan putta den på plats. Under tiden så lappade o lagande man den gamla betong sarkofagen så gott man kunde. När väl skölden var färdig så rullade man den på plats och planen nu är att ersätta den gamla "nödsarkofagen" med något mer beständigt och samtidigt hålla strålningen inne med hjälp av sporthallen på hjul :D Sporthallen är världens största rörliga byggnad och kostade typ 20 miljarder att bygga.... typ något sådant tror jag att det var :)

Fick hem denna idag. Enligt min mer eller mindre objektiva (nåja..) undersökning så är detta den bästa all around klockan under 10.000:- Valde mellan denna och Sinn 556 och ångrar mig inte. Mycket nöjd:)
Grymt fin, har själv tittat på dom. Får se, kanske blir en framöver :)

Grym, första Outdoor:en jag sett på forumet.
Har sett ett par tidigare på K & S, den senaste i juni faktiskt :)

Jag gjorde en snabb mätning och länken på Steinhart är något bredare än på BB58, så det går inte. Jag tillhör i och för sig den lilla skara som tycker att fejknitslänken är helt ok och passar klockan bra. Den ger i mina ögon ett något nättare intryck än motsvarande oysterlänk. Men tanken var god. :)
Tack för att du kikade. Trodde båda var 9mm så det skulle gå att få till :)

Tillbaka
Topp