• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag lanserar vi Spinnaker Hull Diver
Mycket trevlig modell, mer info kommer följer....
CZA_qP1w.jpeg
SF9RC0xg.jpeg
8qNjXhUA.jpeg
hABgDZqQ.jpeg
Trevligt! Inte på hemsidan än? ;) Vill gärna se den där mer infon. ^^

In English: My apologies for being too hot on the porridge!

En känd kvinnlig advokat sa en gång, i samband med att hon försvarade en känd medieprofil i ett våldtäktsmål:"En kvinnas nej är inte alltid ett nej". Jag minns att jag önskade att en driftigare person än jag skulle åka söderut och syna det uttalandet.

Klockbild för trådrelevans. Fantastiskt höstväder i vår del av landet.

20200924_124155.jpg

Fick bli en snabb paketöppning och lite snabba bilder med tveksam kvalitet för jag hittade inte minneskortet till systemkameran och man måste tydligen jobba också. :bored:

De är ju på sätt och vis syskon men intressant att Aquadive kör i princip samma förpackning som Doxa.
DSCF3227.jpg

Tillbehören i form av ett gult Isofrane, en DVD-skiva, en tyg-patch och en dykförlängning som jag köpte till.
DSCF3229.jpg

Där är den! :woot:
DSCF3231.jpg

Fick tydligen med ett smörgåspapper med lite siffror på också. Blir bra till lunchlådan.
DSCF3230.jpg

Så den viktigaste frågan som har fått mig att tveka då; är den för stor..? Nej, det är den inte! Wohoo! Sitter som en smäck på armen tycker jag. :smug: Det är ju inte någon tvekan om att det är en stor och tung pjäs men den sitter riktigt bra och bärs förvånansvärt bekvämt.
DSCF3245.jpg

DSCF3240.jpg

DSCF3239.jpg

DSCF3236.jpg

DSCF3235.jpg

Jag ska testa den på gult Isofrane sen, det kommer nog att bli ännu bättre! :cool:
DSCF3250.jpg

DSCF3255.jpg

Fick bli en snabb paketöppning och lite snabba bilder med tveksam kvalitet för jag hittade inte minneskortet till systemkameran och man måste tydligen jobba också. :bored:

De är ju på sätt och vis syskon men intressant att Aquadive kör i princip samma förpackning som Doxa.
DSCF3227.jpg

Tillbehören i form av ett gult Isofrane, en DVD-skiva, en tyg-patch och en dykförlängning som jag köpte till.
DSCF3229.jpg

DSCF3231.jpg

Fick tydligen med ett smörgåspapper med lite siffror på också. Blir bra till lunchlådan.
DSCF3230.jpg

Så den viktigaste frågan som har fått mig att tveka då; är den för stor..? Nej, det är den inte! Wohoo! Sitter som en smäck på armen tycker jag. :smug: Det är ju inte någon tvekan om att det är en stor och tung pjäs men den sitter riktigt bra och bärs förvånansvärt bekvämt.
DSCF3245.jpg

DSCF3240.jpg

DSCF3239.jpg

DSCF3236.jpg

DSCF3235.jpg

Jag ska testa den på gult Isofrane sen, det kommer nog att bli ännu bättre! :cool:
DSCF3250.jpg

DSCF3255.jpg
Ser riktigt bra ut. Stort grattis till ett bra köp :D

DSCF3227.jpg

DSCF3229.jpg

DSCF3231.jpg

DSCF3230.jpg

DSCF3245.jpg

DSCF3240.jpg

DSCF3239.jpg

DSCF3236.jpg

DSCF3235.jpg

DSCF3250.jpg

DSCF3255.jpg
Vilken j-vla pjäs! :cool:
Riktigt riktigt fet! :) Ser ut som att dom har exakt samma typ av alutub med gummiplopp som Doxa! :) Inte alls avis...
Den sitter svinbra på dig! Stort grattis!

DSCF3227.jpg

DSCF3229.jpg

DSCF3231.jpg

DSCF3230.jpg

DSCF3245.jpg

DSCF3240.jpg

DSCF3239.jpg

DSCF3236.jpg

DSCF3235.jpg

DSCF3250.jpg

DSCF3255.jpg
Vilken otroligt snygg klocka! :D
Fantastiskt fin! Bra snattat/köpt/införskaffat på valfritt vis :D

DSCF3227.jpg

DSCF3229.jpg

DSCF3231.jpg

DSCF3230.jpg

DSCF3245.jpg

DSCF3240.jpg

DSCF3239.jpg

DSCF3236.jpg

DSCF3235.jpg

DSCF3250.jpg

DSCF3255.jpg
Oh, stort grattis till ytterligare en finfin klocka!
Försöker kisa med ögonen så det gula blir turkost istället men det går sisådär ;)

Ser riktigt bra ut. Stort grattis till ett bra köp :D
Tack så mycket! :D

Vilken j-vla pjäs! :cool:
Riktigt riktigt fet! :) Ser ut som att dom har exakt samma typ av alutub med gummiplopp som Doxa! :) Inte alls avis...
Den sitter svinbra på dig! Stort grattis!
Ja, själv tuben känns som samma med insatsen i är helt annorlunda. Den man får med Doxa är mycket stadigare än den här. Skulle tro att den man får med Aquadive skulle dämpa mycket bättre om man tappade den faktiskt. :) Tycker också att den sitter bra, inte alls för stor som jag trodde att den skulle vara. :happyhappy:

Vilken otroligt snygg klocka! :D
Fantastiskt fin! Bra snattat/köpt/införskaffat på valfritt vis :D
Tack ska du ha! Just den har jag faktiskt köpt även om jag för det mesta snattar mina klockor. Nackdelen med web only! :p

Oh, stort grattis till ytterligare en finfin klocka!
Försöker kisa med ögonen så det gula blir turkost istället men det går sisådär ;)
Tack kompis! :) Hmm, i rätt ljus så kanske den är liiiiite turkos. ;)

Mycket, mycket bra! Jag gissar att @LennyK kommer dregla över denna :)
Vilken av dom två är störst på pappret?
Tack tack! :) Kollade måtten och på pappret och gjorde även en mätning med skjutmåttet för att se om det stämde och det gjorde det. Squalen är 44mm (boett 43mm och 44mm vridring), 51mm lug-lug, 16mm tjock och 22mm mellan bandhornen. Aquadiven är 43mm (boett 43mm och 42mm vridring som smalnar av till 39mm), 50mm lug-lug, 14mm tjock och 22mm mellan bandhornen. Jämför man dem sida vid sida så ser Squalen större ut pga. större vridring och större tavla. Höjden på Squalen kan kännas lite skräckinjagande men 2,5mm av höjden är pga det extremt välvda glaset.

Slår ju inte @MaBr aquadive ovanför men en helt annan prisnivå också :D
Första intrycket, rejäl med överraskande kvalitetskänsla för ynka 2700kr. Bärs väldigt bra för att vara 44mm,var orolig för detta! Höjden är 15,2mm och det funkar också över förväntan! En dykare kommer undan med lite höjd, kan bli bra detta:)
IMG_20200924_134656.jpg
IMG_20200924_143048.jpg
IMG_20200924_143417.jpg
IMG_20200924_142906.jpg
IMG_20200924_143004.jpg
IMG_20200924_143327.jpg
IMG_20200924_143946.jpg

Ser helt fantastisk ut och den där tavlan är mumma med den cirkulära borstningen. :hungry: Stort grattis! :)
Tackar så mycket! Den är bättre än förväntat faktiskt! Hade velat se den med grå tavla i verkligheten också men svart är alltid ett säkert kort och jag är nöjd. Är det nån som ska ha ett grattis så är det du med din nya aquadive, the real deal! Grymt! :)

Tackar så mycket! Den är bättre än förväntat faktiskt! Hade velat se den med grå tavla i verkligheten också men svart är alltid ett säkert kort och jag är nöjd. Är det nån som ska ha ett grattis så är det du med din nya aquadive, the real deal! Grymt! :)
Tack ska du ha! :) Den gråa är också cool men den svarta är bättre med den gula dykaren tycker jag. Hur känns länken på den?

Tillbaka
Topp