• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
94an är nu sänkt till 2k! Har vi verkligen ingen i tråden som är sugen på den för det ringa priset av 2k?!
mR2mHdJ.jpg
 

Kreacon

Audemars
Riktigt nöjd med min också! Över förväntan faktiskt, däremot kommer jag inte överens med ändlänkarna på länken så kör med gummi istället. Provade länken härom kvällen men den åkte av efter en timme. Annars en bra länk för pengarna helt klart!
IMG_20200928_123624.jpg
IMG_20200928_123632.jpg
Alla goda ting är tre!
Har inte provat länken, däremot på ett borealis idag! Tack igen @LennyK , skönare gummi får man leta efter.
EB33EAA6-430B-4274-9952-93D89131E455.jpeg
Är det någon som har ett svart Borealis iso 22 mm är jag öppen för förslag!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ah, den gick ovanför mitt huvud... Den fede?





Jag har inte så mycket erfarenhet av länkar, men tycker den sitter riktigt bra. Speciellt när man kan finlira lite med mikrojusteringen. Ändlänkarna hanar .. :rolleyes:? Applicerade index är väl när de är fästa på tavlan? Det ser de ut att vara iaf.

Tack, förresten :)! Ja, bra pris med 25 % rabatt på Zackrissons!

Fet och fin som sagt :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den avtagande marginaleffekten är enorm på klockor. Kände lite samma som du kring min DJ och efter att jag hade börjat tänka i dom banorna var det svårt att ha kvar den :(
Inte bra när man börjar tänka i dom banorna, eller är det ett sundhetstecken? :D Hade man haft pengar i överflöd så hade man inte tänkt så iaf. Det som är kul är att även billiga klockor framkallar glädje och fortsatt intresse för hobbyn. Därför som denna trevliga tråden har lockat det sista:)
 

Kreacon

Audemars
Har du provat gummit från Cousins? Tycker att det är riktigt skönt speciellt om man jämför med gummina från CNS :)
Nej jag har inte gjort det! funderade på att köpa bandstift därifrån så då får det nog bli ett par gummin oxå. Med tanke på att de kostar typ 40 spänn?!
men ärligt talat så tror jag att borealis Är framtiden för min del. Mjukt, smutsavvisande, lagom tjockt.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Inte bra när man börjar tänka i dom banorna, eller är det ett sundhetstecken? :D Hade man haft pengar i överflöd så hade man inte tänkt så iaf. Det som är kul är att även billiga klockor framkallar glädje och fortsatt intresse för hobbyn. Därför som denna trevliga tråden har lockat det sista:)

Tycker att det är ett sundhetstecken ;) Håller med dig om att det troligtvis har med hur man tänker kring det ekonomiska. Om man kommer från en välbärgad patriciermiljö så är det nog lättare att förlika sig med den avtagande marginaleffekten. Men för plebianerna är det inte lika lätt :p
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Nej jag har inte gjort det! funderade på att köpa bandstift därifrån så då får det nog bli ett par gummin oxå. Med tanke på att de kostar typ 40 spänn?!
men ärligt talat så tror jag att borealis Är framtiden för min del. Mjukt, smutsavvisande, lagom tjockt.

Tycker att du ska köpa iaf ett och testa, blev förvånad över hur bra det var för den lilla pengen :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
94an är nu sänkt till 2k! Har vi verkligen ingen i tråden som är sugen på den för det ringa priset av 2k?!
mR2mHdJ.jpg

Går trögt för tiden...
Verkar som vi kommit ur fas med K&S.
I normala fall snurrar det ju på bra bland mikroklockorna.
A köper av B som då får loss pengar att köpa från C som sen köper av D osv...
Det kanske bara är A som sviker oss?
Ett enda köp så rullar det på som normalt igen? :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Japp, går rätt fint att hänga med nu. Var lite väl svårt ett tag
Jag känner ett starkt behov av att ständigt läsa ikapp trådarna jag följer och det var som sagt ganska stressigt ett tag när man kunde ha 10-20 sidor om dagen att ta igen.

Jag vet att vissa inte håller med men jag tycker att det känns väldigt befriande att kunna vara borta en dag eller två och bara ha en handfull sidor att läsa ikapp och vill man balla ur och posta lite allt möjligt så finns ju alltid "andra sidan" och det ena behöver inte utesluta det andra. :)

Där finns ju istället det omvända problemet att själva klocktrådarna är mer eller mindre döda.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag känner ett starkt behov av att ständigt läsa ikapp trådarna jag följer och det var som sagt ganska stressigt ett tag när man kunde ha 10-20 sidor om dagen att ta igen.

Jag vet att vissa inte håller med men jag tycker att det känns väldigt befriande att kunna vara borta en dag eller två och bara ha en handfull sidor att läsa ikapp och vill man balla ur och posta lite allt möjligt så finns ju alltid "andra sidan" och det ena behöver inte utesluta det andra. :)

Där finns ju istället det omvända problemet att själva klocktrådarna är mer eller mindre döda.
Undrar om det är fullt med aktivitet på hyllan?

kul att tråden börjar återta sin form. Här är min sago-dykare
FA05A0A7-0A1C-4510-A6A4-D90BFE7E1D79.jpeg
 
Topp