• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Undrar om det är fullt med aktivitet på hyllan?

kul att tråden börjar återta sin form. Här är min sago-dykare
FA05A0A7-0A1C-4510-A6A4-D90BFE7E1D79.jpeg
Looking good. Är boetten helt polerad? Var det den som låg ute på KoS för ett tag sedan?
 

Kreacon

Audemars
Länken är inte dålig, verkligen inte för pengarna! Men ändlänkarna är inte snygga, tycker inte de "gifter" sig med klockan helt enkelt. De skulle varit utformade på nått annat sätt, det är vad jag tycker iaf:)
Måste även säga att denna klockan ifrågasätter lite vad det är man håller på med egentligen? Är min speedmaster värd 15st nethuns aqua ii? Nä det är den inte måste jag säga då! Speedyn är helt klart en grymmare klocka men med dagens nypris på 52k, efter lite rabatt 40k nånting och Nethuns kostade 2,7k! Det jag vill säga är att man får väldigt mycket för pengarna men speedyn har en historia som är svårslagen, nethuns har ingen historia och har inspirerats av andra märken... men är verkligen speedyn historia värd så mycket?? Nja svår fråga det där!?
En tanke jag försöker slå bort, eftersom jag endast äger affordables, är just det där med arbetsförhållanden för de som tillverkar. Har ju tagits upp tidigare. En riktig glädjedödare emellanåt, och eventuellt opassande att ta upp för diskussion enligt vissa.
Men man kan ju förutsätta att en affordables billiga inköpspris kostar för någon annan.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Går trögt för tiden...
Verkar som vi kommit ur fas med K&S.
I normala fall snurrar det ju på bra bland mikroklockorna.
A köper av B som då får loss pengar att köpa från C som sen köper av D osv...
Det kanske bara är A som sviker oss?
Ett enda köp så rullar det på som normalt igen? :)

Hörni, nu har jag dragit mitt strå till stacken och köpt den där klockan av @Birchgrove . Nu är det upp till er andra att göra resten. ;)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja från K&S (jag köper) helpolerad boett och flashig fet bezel. Gillar den, min storklocka.

9BC9815E-559F-484C-91B5-ECE055C87F22.jpeg
Den är magisk :) Tittade på den annonsen ett antal gånger :happyhappy: Kul att den är hos dig så man får se lite bilder då och då :)
Hörni, nu har jag dragit mitt strå till stacken och köpt den där klockan av @Birchgrove . Nu är det upp till er andra att göra resten. ;)
Ja bollen är i rullning, bytte bort min Squale 2002 precis. Till vem? Det får ni se ;)
 

HSK

Patek
2-Faktor
En tanke jag försöker slå bort, eftersom jag endast äger affordables, är just det där med arbetsförhållanden för de som tillverkar. Har ju tagits upp tidigare. En riktig glädjedödare emellanåt, och eventuellt opassande att ta upp för diskussion enligt vissa.
Precis som med mycket annat så är det svårt att undvika helt oavsett prisklass på produkten men så länge man håller sig borta från det absolut billigaste så är man i alla fallen god bit på vägen. :) Det är ingen nyhet att även större varumärken (ut?)nyttjar billig asiatisk arbetskraft men när någon säljer saker till ett pris som är för bra för att vara sant så kan man ju fråga sig vilken genväg man har tagit för att nå dit och då är det inte helt otänkbart att det är människorna inblandade i produktionen som fått ta smällen.
 

Kreacon

Audemars
Precis som med mycket annat så är det svårt att undvika helt oavsett prisklass på produkten men så länge man håller sig borta från det absolut billigaste så är man i alla fallen god bit på vägen. :) Det är ingen nyhet att även större varumärken (ut?)nyttjar billig asiatisk arbetskraft men när någon säljer saker till ett pris som är för bra för att vara sant så kan man ju fråga sig vilken genväg man har tagit för att nå dit och då är det inte helt otänkbart att det är människorna inblandade i produktionen som fått ta smällen.
Du är klok du.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Alla goda ting är tre!
Har inte provat länken, däremot på ett borealis idag! Tack igen @LennyK , skönare gummi får man leta efter.
EB33EAA6-430B-4274-9952-93D89131E455.jpeg
Är det någon som har ett svart Borealis iso 22 mm är jag öppen för förslag!
Jag vill med ha ett orange i 22mm :happyhappy: Menade du byte eller ville du köpa ett svart? Jag har ett grönt men vet inte om det är till salu :hilarious:
Har du provat gummit från Cousins? Tycker att det är riktigt skönt speciellt om man jämför med gummina från CNS :)
Har du testat deras orange? Hur är det isf, matt eller glansigt? Dass orange eller skrik orange? :D Jag har testat svart, grönt och rött. Tycker de är riktigt bra för pengarna :)
 

Kreacon

Audemars
Jag vill med ha ett orange i 22mm :happyhappy: Menade du byte eller ville du köpa ett svart? Jag har ett grönt men vet inte om det är till salu :hilarious:

Har du testat deras orange? Hur är det isf, matt eller glansigt? Dass orange eller skrik orange? :D Jag har testat svart, grönt och rött. Tycker de är riktigt bra för pengarna :)
Nej det orange får nog fasen stanna. Har ett orange grön cns men det är tjockare och som @Lundgren skrev tidigare så är det en klarare nyans. Borealis är lite smutsigare. Och smuts är bra i min värld.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Topp