• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Haha lite så faktiskt! För den intresserade: https://memphisbellewatches.shop/prodotto/millemetri-1000-mt/
D1FF1D8A-4618-4896-BE8D-FCBF33E52B78.jpeg
Snyggt läder! Det där spännet är härligt detaljerat och väcker en hel del frågor...

Var det tillåtet att använda torpeder för persontransport? Är det en kapselespressomaskin som personen längst fram fingrar på? Fungerar en sådan under vatten?

Nu en dyr mikro, ni kanske sett den på BArk & Jack... Fears Watch co, de gör dressiga cushion case med snygga tavlor och massa hantverk på urverket. Riktigt stiliga i 38 mm. OBS de var före Panerai med formen.
FearsBrunswickSalmon-CopperSalmonDialonaBristolBlackPremiumLeatherStrap6_1800x1800.jpg
Ska erkänna att jag är helt såld på den där. Men hur tusan kommer man över en? Gissar att det inte dräller av dem beggat och pruta på listpriset (vilket jag nog tycker man bör göra i det här fallet..) är ju svårt med en webshop... hmm... Gruppköp någon?! :D

Har ingen koll, men tjänar man något på att beställa insamlad trupp? Har för mig att frakt och diverse andra omkostnader(?) är en slant. Har tänkt köpa lite bandstift men orkar inte riktigt beställa bara det. Är det inte för knöligt är jag gärna med på en samfrakt.
Efter några sekunders tankearbete: Men så jäkla dyr kan ju inte frakt mm vara. Ska man samfrakta åker man ju på ett till porto inom Sverige om man inte bor grannar.

Det "dyraste" med att beställa från Cousins är att momsen läggs på i efterhand, frakten är relativt överkomlig :)

Ja, så är det ju. Jag säljer inte OS:en om jag går på en icke-GMT. Tyvär kostar ju GMT´n dubbelt så mycket mot dom andra modellerna.
Men samtidigt vet jag ju inte ens om det går att sälja OS:en.. Såvida jag inte säljer den för 200 spänn, plus en klocka åt köparen.

Haha, tror du får betydligt mer än 200 kr för den :D Men om du får tillräckligt mycket betalt är en annan fråga :/

Idag vabbar jag å ventusen. Så passade även på att testa länken. Sitter skönt även om jag tyckte det var meckigt att få dit den:)
IMG_20200929_094203.jpg
Den matchar din avatar, vilket jag misstänker har lågt värde i den riktiga världen. ;)
innan övergångsreglerna för Storbritannien upphör den siste december.
Tala inte om det! Skräcken! Då måste man ju hitta återförsäljare i andra EU-länder. Pratar inte om Cousins specifikt, men finns ju många som opererar därifrån. Handlar helst inom Sverige, men det går ju inte alltid i vår hobby.
Menar du Lars Leijonborg Cool Jurist, eller rapparen? Svaret är ja på båda iaf.
Ja!
Snygg bild! Det finns la nån tråd som handlar om klockor och knivar? Jag har otur när jag söker men fick en känsla för det. Har själv knappt några knivar alls då jag är rädd för att skära mig (true story). Däremot har jag en makro affordable som jag fick hem igår som jag gärna postar!

43327722-6894-4869-A9D0-5856D944719D.jpeg

Den matchar din avatar, vilket jag misstänker har lågt värde i den riktiga världen. ;)

Tala inte om det! Skräcken! Då måste man ju hitta återförsäljare i andra EU-länder. Pratar inte om Cousins specifikt, men finns ju många som opererar därifrån. Handlar helst inom Sverige, men det går ju inte alltid i vår hobby.

Ja!

Snygg bild! Det finns la nån tråd som handlar om klockor och knivar? Jag har otur när jag söker men fick en känsla för det. Har själv knappt några knivar alls då jag är rädd för att skära mig (true story). Däremot har jag en makro affordable som jag fick hem igår som jag gärna postar!

Tack! Vet faktiskt inte, har nog aldrig sett sen sån tråd. Finns en för bara knivar men inte med kombinationen vad jag vet!

Ja!

Haha har dålig koll på smurfarna. Bara tog en bild på ett glasspaket;)

Alpinisten verka vara riktigt grym! Nångång borde man testa den:)

Just nu är det casio som sitter på armen :cool:
16013831844027073722149421925991.jpg

Ja!

Du kanske tänker på EDC-tråden? :) Inte bara klockor och knivar även om de är frekvent förekommande.
https://klocksnack.se/threads/edc-dumpen.78101/

Då har man sålt litegrann ur samlingen för att ha råd med nästa projekt.
51 mm råstyrka och inget för vanliga dödliga. Får se om jag lyckas tämja den. Tyvärr kan jag inte posta den i denna tråden då den inte är mikro. Men men.
Annars går bilen bra!
Självklart ska du posta bild här, dom som inte gillar det har inget här och göra.

Tillbaka
Topp