• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Konkurs för Klockimport! Ska dock sägas att jag aldrig hört talas om dem... Med koden VIP får man tydligen 50% på det lilla sortiment som finns kvar....
www.klockimport.com

Screenshot_20200929_181054.jpg
Screenshot_20200929_181105.jpg

Mjo. Men det är långt billigare än det dyrare i stormärkena från Swatch, Richemont och Rolex, och betydligt närmare äkta hantverk än en en typisk kinatillverkad "microbrand".

Ska erkänna att jag är helt såld på den där. Men hur tusan kommer man över en? Gissar att det inte dräller av dem beggat och pruta på listpriset (vilket jag nog tycker man bör göra i det här fallet..) är ju svårt med en webshop... hmm... Gruppköp någon?! :D

Jag gillar hur ni tänker, det är inte fel att ta betalt för design och arbete (säg inte det till Halios-Jason).

vi får väl se hur lekpengarna utvecklar sig närmsta tiden. Vem skickar fråga om gruppköp?

Sedär ja... Hela sidan kändes lite som ett fishy töck ja

Det är ju inte ont om snabbt påhittade webshoppar idag. Ett kreditkort och du kan både beställa från Kina och sätta upp webbsida och en enkel betalningslösning.

Jag såg nyligen en Youtuber beklaga sig över en ny svensk klocktillverkare som var på eller över gränsen till fejk enligt hans sätt att se det. Det tog ett tag innan jag hittade och det han snackade om var "Singulier watches" som finns på uppenbar URL. Tämligen anonym sida vad avser ursprung men efter lite letande hittade jag dels en LinkedIn-sida som sade att bolaget fanns i Norrköping och i en sökmotorcache hittade jag en person som i cachen hade skrivit sig som "Founder Singulier" men nu på LinkedIn istället hade rollen som ägare av ett bolag inom e-handel. Enskild firma, grundad i år.

Vad retade upp youtubern då?

Tja... vad sägs om att bilder på webbsidan var snodda från andra klocktillverkare. Klockor som inte alls verkar finnas. Och de som han ansåg var över gränsen för plagiat. Sen var denne britt mycket irriterad på nivån på webblayout och språk. Själv såg jag mest en snabbt ihophackad webbsida med kinaklockor.

Ett par exempel från webbsidan:

G-Smart, en klocka vars utseende kanske anspelar väl mycket på kända produkter. Och trots måttligt angiven vattentäthet finns det bild av en man med dykmask och våtdräkt i reklammaterialet:

product-image-1313685178_1024x1024@2x.jpg

HTB1LytSXuH2gK0jSZFEq6AqMpXa1_600x600.jpg

OK, den där dykarbilden verkar lätt photoshoppad.

Nästa heter "Dita", har vi sett den designen förr?

product-image-1310238255_1024x1024@2x.jpg

OK... de listar faktiskt kända varumärken med. Som Pagani.

Jag länkar inte. Ni hittar nog själva om ni vill. Men butiken är nog seriös, den hade en massa medaljer på botten av sidan:

medaljer.JPG

Denna forskning var vad jag ägnade mig åt när jag drack mitt morgonkaffe i morse. :)

Det är ju inte ont om snabbt påhittade webshoppar idag. Ett kreditkort och du kan både beställa från Kina och sätta upp webbsida och en enkel betalningslösning.

Jag såg nyligen en Youtuber beklaga sig över en ny svensk klocktillverkare som var på eller över gränsen till fejk enligt hans sätt att se det. Det tog ett tag innan jag hittade och det han snackade om var "Singulier watches" som finns på uppenbar URL. Tämligen anonym sida vad avser ursprung men efter lite letande hittade jag dels en LinkedIn-sida som sade att bolaget fanns i Norrköping och i en sökmotorcache hittade jag en person som i cachen hade skrivit sig som "Founder Singulier" men nu på LinkedIn istället hade rollen som ägare av ett bolag inom e-handel. Enskild firma, grundad i år.

Tja... vad sägs om att bilder på webbsidan var snodda från andra klocktillverkare. Klockor som inte alls verkar finnas. Och de som han ansåg var över gränsen för plagiat. Sen var denne britt mycket irriterad på nivån på webblayout och språk. Själv såg jag mest en snabbt ihophackad webbsida med kinaklockor.

G-Smart, en klocka vars utseende kanske anspelar väl mycket på kända produkter. Och trots måttligt angiven vattentäthet finns det bild av en man med dykmask och våtdräkt i reklammaterialet:

Jag länkar inte. Ni hittar nog själva om ni vill. Men butiken är nog seriös, den hade en massa medaljer på botten av sidan:

medaljer.JPG

Denna forskning var vad jag ägnade mig åt när jag drack mitt morgonkaffe i morse. :)
”Original design”, javisst men inte av dem.

Jooo, det får du allt visa!

Lägger upp en bild när den dyker upp senare i veckan , lovar

Ein flieger?

Edit: helt fel :O

He he nä , en rejäl dykare blev det :)

Men du har kvar Aquadiven hoppas jag. Do not sell, jag sparar i det fördolda

Den rök den med är jag rädd. Ja jag vet, jag sa ju att de var min graal. Men jag känner också att det är läge att någon gång i framtiden testa en annan Aquadive. Så var det med den saken. Nu ser jag fram emot min nya holy diver

Den rök den med är jag rädd. Ja jag vet, jag sa ju att de var min graal. Men jag känner också att det är läge att någon gång i framtiden testa en annan Aquadive. Så var det med den saken. Nu ser jag fram emot min nya holy diver

Ploprof? :pompus:

Jaja, så kan det gå, jag kunde ändå inte punga ut med stålars. Stannade den på forumet eller utomlands?

Vad tycker ni om de här, jag har den första stål/blå på ingång om någon vecka. Så sjukt sugen på en grå+grå också. OM de är bra med en länk som matchar boetten så går de före fler Supermans.

Halios blå stål.jpg
Halios grå stål.jpg
Halios grå grå.jpg
Halios blå blå12.jpg

Med länk, den kommer när den är klar :)
Skärmavbild 2020-09-29 kl. 20.25.16.png

Senast ändrad:

medaljer.JPG

Grymt gräv! Detta tålde att läsas två gånger. :cigar:

Tillbaka
Topp