• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tycker du ska prova med andra band också innan du säljer den, bärs bättre tycker jag.

Hörde jag bärs :rolleyes:?
Jag tycker iofs att den sitter riktigt bra med länk, men om det inte finns ngt intresse är det kanske ett tecken och då får jag prova med ngt annat än länk. Ngt förslag? Ngt slags gummi- eller silikonband?

20201003_180607.jpg

Den här otroligt fina klockan ligger bara i lådan och får ingen handledstid. Kanske är det dags för den att hitta en ny bärare? Vi snackar Microbrand Royalty här. Marloe Lomond Chronoscope. Seagull ST19 under huven, vackert dekorerat. Börjar bli lite luriga att få tag på och hyfsat eftertraktade i rätt kretsar. LE-versionen som endast KS-backare kunde köpa. Jättefint skick. Originalband knappt använt. Kommer som ett fullt set så klart.

Någon som är sugen? :)

Bilderna är inte mina men den som är intresserad kan få bild på vad som helst på klockan :)

upload_2020-10-3_18-9-48.jpeg

upload_2020-10-3_18-10-12.jpeg

Jag funderar på att köpa en el primero rainbow, har chans på en ny med svart tavla och älskar likheten med en Daytona. Men hur väl håller dom sig i värde?

Rätt tråd?

El Primero Rainbow är grymt fin, nypris ska du pruta på rejält, modellen är inte ny om det är den modell jag tror. Skulle säga 20% men helst 30% prut.
Den tappar nog minst 40 % efter att du haft den ett tag.

Escapement Time: Här bjuckas det generöst på en härlig soppa beståendes av ett märkligt varumärkesnamn, flieger style, kronograf såväl som ett kvartsurverk i samma designkoncept. Självklart kunde jag inte motstå denna delikata röra, även om en flieger av klassisk storlek såsom denna oftast är gränspuck för att funka på mina kvastskaftsarmar. Liite väl fläskig tjocklek för en kvartsare kan jag tycka, annars riktigt trevlig. Gillar armbandet också med rött innanfoder. Jaja, pissigt mobilfoto fokus som vanligt. :(

20201003_191548[1].jpg

Jag vill betona att jag på intet säker att det är rullen som orsakat mina problem. Men jag tar det säkra för det osäkra och väljer annan förvaring.

Om det nu är en färgning av fodret som smittar av sig kan ju en tvätt eller tre hjälpa. Om nån vill ha min rulle för att testa själv så är den din mot portkostnad. :)

Edit: bortlovad redan. :)
Hej, nu har jag en ny rulle på plats utan vax! https://klocksnack.se/threads/ny-design-klockrulle-i-canvas-för-4-klockor-tillbehör.139201/

Kan rekommendera dem! Bara haft två, men bra finish och kvalitet för priset. Lite tillbehör och design som plockar upp tidseran de representerar. Vad jag har hört och läst är Dan Henry själv en stor samlare och entusiast.
Japp, exakt vad jag har läst/hört om Dan Henry: En klocksamlarare/fantast som säljer egna modeller såsom han vill ha dem. Typ lite som Marc på Long Island Watches.

Hörde jag bärs :rolleyes:?
Jag tycker iofs att den sitter riktigt bra med länk, men om det inte finns ngt intresse är det kanske ett tecken och då får jag prova med ngt annat än länk. Ngt förslag? Ngt slags gummi- eller silikonband?

20201003_180607.jpg
Ja du hörde bärs! :p
Jag kör på ett borealis gummi! Kan verkligen rekommenderas, drar inte åt sig damm å skit heller!
IMG_20201003_223721.jpg

Tillbaka
Topp