• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Brorsan kom förbi en sväng idag, så det blev en lunchpromme med lite klocktjöt och bilder! Fota bla. hans Baltic Aquascaphe. Ngn som har en sån liggandes som dom vill bli av med? :)

483D3FD7-9AF0-4BD7-AA3D-B4A43C9DB843.jpeg

Den fick hänga med idag med. Tro nog den få stanna. Är ganska gnällig ang länkar. Denna är skön. Om inte annat, så är det en anledning till att behålla:) sen att den är tålig, smidig, klassisk gör ju den till en perfekt jobbklocka:)
IMG_20201006_164504.jpg

Haha läste lunchpromme med lite blockflöjt, såg er framför mig dra Metallica riff i duett på blockflöjt :hilarious:
Haha! Det hade varit ngt! Skall föreslå det nästa gång. Undrar om man kan hitta sin gamla blockflöjt från grundskolan...? Dock blir det inte ngt Metallica-trams om jag får bestämma, på blockflöjt spelar man inte sånt mesigt poptrams. Där är det dödshårda tunes som "köp varm korv" och "broder jacob". Hårt. ;) ;) ;)

Haha! Det hade varit ngt! Skall föreslå det nästa gång. Undrar om man kan hitta sin gamla blockflöjt från grundskolan...? Dock blir det inte ngt Metallica-trams om jag får bestämma, på blockflöjt spelar man inte sånt mesigt poptrams. Där är det dödshårda tunes som "köp varm korv" och "broder jacob". Hårt. ;) ;) ;)
Haha, ja den var bra :hilarious: Dagens ungdomar har föga aning om vad riktig musik lektion innebär, idag är det väl färdigsamplade ljud på paddan med lite sång på sin höjd som gäller. Tacka vet jag 80 talet där vartenda skolbarn var tvunget att genomlida blockflöjtspel på musiklektionerna. Ibland undrar jag om inte ovan nämnda instrument uppfanns med flit för att barn skulle uppskatta traditionella instrument mer, det var ju banne mig omöjligt att inte spela falskt på redskapet.

Vart sugen på att testa en Yema men aldrig riktigt vågat ta steget :)
Gruppköp? se bild:
9C165D2A-23F6-4FAC-A904-D745F5276EC2.png

Jag vill köpa den gröna men köper nog en blå GMT för super Early Bird dealen enligt ovan. Men om några vill vara med på 3-pack GMT blir det bättre än grön+GMT.

vad sägs @Oskar89 och @Jordad m fl?
@Von intresserad?

EDIT: Fuck Blä! Såg att 20 % VAT tillkommer på dessa priser, nåväl det får jag smälta och se om det fortsatt är lika intressant :(

EDIT2: med moms är nog 700 Euro för en GMT via 3-pack den bästa dealen faktiskt.

sorry för långt inlägg

Senast ändrad:
Gruppköp? se bild:

Jag vill köpa den gröna men köper nog en blå GMT för super Early Bird dealen enligt ovan. Men om några vill vara med på 3-pack GMT blir det bättre än grön+GMT.

@Von intresserad?

EDIT: Fuck Blä! Såg att 20 % VAT tillkommer på dessa priser, nåväl det får jag smälta och se om det fortsatt är lika intressant :(

EDIT2: med moms är nog 700 Euro för en GMT via 3-pack den bästa dealen faktiskt.

sorry för långt inlägg
Hade vart skoj men inga nyköp innan övertagandet på vår lägenhet är gjort i Januari tyvärr :p Bara byten annars kommer nog inte frugan vara nådig

Gruppköp? se bild:

@Von intresserad?

sorry för långt inlägg
Jag skulle kunna tänka mig om det är true GMT. Frågade i deras chatt men de ville inte säga. De sa att info kommer så småningom..

Fellow klock-nerds! Jag skulle vilja be om lite råd och er input på en prissättning.

Nyköp från Zackrissons Ur kostar Nethuns Aqua II Steel 2 767,50 kr. Inköpt i slutet av september har jag satt ut min för 2 300 obro.

Tänkte bumpa i eftermiddag, men funderar om jag rimligt eller skevt ute i prissättningen?

Klockbild för trådrelevans, lite knepigt kanske mtp att det är en annan klocka :chicken:...

20201006_102344.jpg

Det är generellt trögt på K&S nu, och på det alltid lite svårare med mikromärken. Fick erfara detta själv när jag skulle sälja min Traska Summiteer nu i somras. Köpte i slutet av juli direkt från Traska för 5.900 kr. Satte ut den redan några veckor senare. Jättefin på alla sätt och perfekta specs på pappret, men av någon anledning kändes det inte rätt för mig. Sålde den till slut för 3.400 i mitten av september. Det är ett rejält värdetapp för en 1,5 månad gammal knappt använd klocka.

Screenshot_20201006-204207.jpg

Förlåt :p

8ans lite sneda placering i tredje bilden tyder ju iaf inte på 48/96 stegs bezel...
Den lider av dykarsjukan så det är säkert fel. Dock så tycker jag inte det är en big deal, använder sällan en tredje tidszon. Roligt om det är true GMT dock. De illustrerar local time med timvisaren vilket borde betyda att den går att ändra oberoende av resten. Men, men.. vi får se..

Det är aldrig fel.
Visst äger du en D1 Milano.?
Hur upplever du storleken? Visst är den 41.5? Är du nöjd med den? Tacksam för svar.
Yes, har en svart D1 kronograf. Det är med lite snudd att jag upplever den för stor, och då har jag ändå ca 20cm handleder. Den är rätt hög och platt. Hade önskat dom jobbat lite mer med boettens fasningar.

Bilagor

• C3CB1A38-0F4E-498B-BDFD-7DFA417005AE.jpeg
    C3CB1A38-0F4E-498B-BDFD-7DFA417005AE.jpeg
    403.3 KB · Visningar: 16
Gruppköp? se bild:

@Von intresserad?

sorry för långt inlägg
Tack för heads up,men ingen GMT för mig men tar gärna en kölapp på din "vanliga" sköna bronsare om du råkar tröttna på den...

Tillbaka
Topp