Nej, det tycker inte jag. De tillverkar för många klockor och har ett återförsäljarnätverk vilket diskvalificerar dem i min bok.Hej micros anses vara micro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det tycker inte jag. De tillverkar för många klockor och har ett återförsäljarnätverk vilket diskvalificerar dem i min bok.Hej micros anses vara micro?
Tack för svar. Imorgon ska jag mäta min handled. Tror jag har betydligt mindre. Är så sugen på en klocka med Genta stuk men gärna 38mm.Yes, har en svart D1 kronograf. Det är med lite snudd att jag upplever den för stor, och då har jag ändå ca 20cm handleder. Den är rätt hög och platt. Hade önskat dom jobbat lite mer med boettens fasningar.
Börjar råda pandafeber i Quartz lådan.
Haha, mjorå rätt kul är dom allt. Zodiac lever lite farligt, men dom andra sitter säkert ett tag till
Dom gör väl en mindre modell med? Dock inte Kronograf.Tack för svar. Imorgon ska jag mäta min handled. Tror jag har betydligt mindre. Är så sugen på en klocka med Genta stuk men gärna 38mm.
Hmmm bild?I ett Cd-case.
Inte direkt jämnfört dom faktiskt. Båda har ju cusion boett. Zodiac lite bredare tycker jag, men samtidigt lite mer nedåt fasade bandhorn. Sen lite kul historia att Heuer gjorde Carreras åt Zodiac för den amerikanska marknaden på 70-talet.Om du jämför Zodiac grandrallyn med vratislavian, vem vinner då?
Jag är ju Zodiac-torsk, men tycker grandrally är lite konstigt rund...
Den där Vratislavian är ju magiskBörjar råda pandafeber i Quartz lådan.
Tyvär nHmmm bild?
Jag har olika lådor för mina band men ingenting "fancy". Ikea SKUBB på bilden.
Min bandförvaring är så rörig och ful så den vill man inte visa. Tips mottages tacksamt
Ok! Ja de verkar finemang. Men inte helt klockrent till band ändå. Har mina i rulle avsedd för klockor idag och det är inte så överskådligt eller prydligt.Jag har olika lådor för mina band men ingenting "fancy". Ikea SKUBB på bilden.
Jag har gjort några mindre plånböcker/fodral men ännu inte några klockrullar.
De rullar som @koze säljer verkar dock vara av riktigt bra kvalité och till väldigt bra pris så jag ska själv införskaffa en sådan.
Ja fuck blä för att inte moms var med! Får se om jag kanske får nöja mig med den där Zelosen. Det kostar nog hälften av Yeman.Gruppköp? se bild:
Jag vill köpa den gröna men köper nog en blå GMT för super Early Bird dealen enligt ovan. Men om några vill vara med på 3-pack GMT blir det bättre än grön+GMT.
vad sägs @Oskar89 och @Jordad m fl?
@Von intresserad?
EDIT: Fuck Blä! Såg att 20 % VAT tillkommer på dessa priser, nåväl det får jag smälta och se om det fortsatt är lika intressant
EDIT2: med moms är nog 700 Euro för en GMT via 3-pack den bästa dealen faktiskt.
sorry för långt inlägg
Så jäkla tråkigt. Och sjukt snyggt.Min bandförvaring är så rörig och ful så den vill man inte visa. Tips mottages tacksamt
Jag fick två nya barton idag. Fantasifull som man är så köpte jag grått och ... ja grått.
Eller pandami? #fnissEn av de trevligare pandemierna ser det ut som.
Kul att någon är vaken när man själv börjar bli lite slö.Eller pandami? #fniss
Säg till om du har någon kul idé. Canvas finns.Ok! Ja de verkar finemang. Men inte helt klockrent till band ändå. Har mina i rulle avsedd för klockor idag och det är inte så överskådligt eller prydligt.
Man kan inte sy resårband (deluxe premium) över ett grovt tyg och.. ja eller nej. Eller får nog tänka till lite. Och flytta detta till forumets fixdel.
Diskuterar vidare i PM då!Säg till om du har någon kul idé. Canvas finns.
På tal om något annat, är du fortfarande sugen på en ryss? Beställde precis en Amphibia från https://soviet.market/ .Diskuterar vidare i PM då!
Skulle precis dra iväg en beställning från tyska eBay men detta låter ju inte dumt! Du är modig du. När är beräknad leverans? Ser fram emot att höra hur det går. Vad beställde du?På tal om något annat, är du fortfarande sugen på en ryss? Beställde precis en Amphibia från https://soviet.market/ .
Bättre utbud och priser än meranom samt 21 dollar expressfrakt (om det nu går som utlovat ) Någon måste testa eller hur
Återkommer, 3-6 dagar sades det. 60 dollares på den scuba dude 670 jag ville haSkulle precis dra iväg en beställning från tyska eBay men detta låter ju inte dumt! Du är modig du. När är beräknad leverans? Ser fram emot att höra hur det går. Vad beställde du?
Du får gärna uppdatera när den kommer (om den kommer) såg lovande ut iallafallPå tal om något annat, är du fortfarande sugen på en ryss? Beställde precis en Amphibia från https://soviet.market/ .
Bättre utbud och priser än meranom samt 21 dollar expressfrakt (om det nu går som utlovat ) Någon måste testa eller hur
Handlade därifrån och väntade tålmodigt i två månader på leverans, efter en evighet i PostMords förvar skickade idioterna tillbaka försändelsen utan att meddela mig bara för att beskrivningen var på ryska och inte svenska eller engelska. När jag frågade om det inte hade varit enklare att bara komplettera med ett inköpskvitto så fick jag till svar att "nej det behövs inte längre för vi har redan sänt tillbaka försändelsen"På tal om något annat, är du fortfarande sugen på en ryss? Beställde precis en Amphibia från https://soviet.market/ .
Oops, det var inte det man ville höra Men det här var snigelvägen och inte UPS då?Handlade därifrån och väntade tålmodigt i två månader på leverans, efter en evighet i PostMords förvar skickade idioterna tillbaka försändelsen utan att meddela mig bara för att beskrivningen var på ryska och inte svenska eller engelska. När jag frågade om det inte hade varit enklare att bara komplettera med ett inköpskvitto så fick jag till svar att "nej det behövs inte längre för vi har redan sänt tillbaka försändelsen"
Be Sovietmarket deklarera på engelska för säkerhetsskull, inte för att snabbfraktsbolagen är lika efterblivna men man vet ju aldrig. För min del lär det bli en runda till på 3 månader eller så
Sorry korrade mitt inlägg, kollade inköpsstället igen och såg att det inte var sovietmarket utan Vostok Inc. jag handlat från denna gång så du går nog säker Dom hade dessvärre endast snigelpost och ingen snabbfrakt men riktigt bra priser. Annars tycker jag att https://www.vostok-watches24.com/ var riktigt bra, hyfsade priser och trots att försändelsen går med snigelpost från Ryssland så är den EU prioriterad och går via Tyskland så man har försändelsen på typ 1 vecka. Tillkommer heller ingen tull & moms när man beställer därifrånOops, det var inte det man ville höra Men det här var snigelvägen och inte UPS då?
Så länge det inte står; "lunchpromme med lite köttflöjt" så får vi vara nöjda..Haha läste lunchpromme med lite blockflöjt, såg er framför mig dra Metallica riff i duett på blockflöjt
Godmorgon
Här är min bandförvaring
Spinner vidare på gårdagens skämt och kallar det där för en bandemiGodmorgon
Här är min bandförvaring