• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Börjar råda pandafeber i Quartz lådan.
52DA496C-5BE6-47DE-A63C-B24A1EBB89F8.jpeg

Haha, mjorå rätt kul är dom allt. Zodiac lever lite farligt, men dom andra sitter säkert ett tag till :)

Om du jämför Zodiac grandrallyn med vratislavian, vem vinner då?
Jag är ju Zodiac-torsk, men tycker grandrally är lite konstigt rund...

Om du jämför Zodiac grandrallyn med vratislavian, vem vinner då?
Jag är ju Zodiac-torsk, men tycker grandrally är lite konstigt rund...
Inte direkt jämnfört dom faktiskt. Båda har ju cusion boett. Zodiac lite bredare tycker jag, men samtidigt lite mer nedåt fasade bandhorn. Sen lite kul historia att Heuer gjorde Carreras åt Zodiac för den amerikanska marknaden på 70-talet.

(denna på bild från 70-talet tillverkad av Heuer)
F698D036-8262-4A98-9B14-575AB6B5ED26.jpeg

Smått impad av @Nilas bandförvaring . Känner att det lite är dags att styra upp nåt. Hur förvarar ni era band?
Watch-Band-Hanging-Storage-Organizer-Watch-Display-Storage-Roll-Holds-24-Watches.jpg

skulle kunna tänka mig en rulle kanske. Böjda gummin är dock lite knepigt där.
@SpaceAce har du gjort några rullar till bara band?
Jag har olika lådor för mina band men ingenting "fancy". Ikea SKUBB på bilden.
BandLåda.jpg

Jag har gjort några mindre plånböcker/fodral men ännu inte några klockrullar.
De rullar som @koze säljer verkar dock vara av riktigt bra kvalité och till väldigt bra pris så jag ska själv införskaffa en sådan. :)

Smått impad av @Nilas bandförvaring . Känner att det lite är dags att styra upp nåt. Hur förvarar ni era band?
Watch-Band-Hanging-Storage-Organizer-Watch-Display-Storage-Roll-Holds-24-Watches.jpg

skulle kunna tänka mig en rulle kanske. Böjda gummin är dock lite knepigt där.
@SpaceAce har du gjort några rullar till bara band?
Min bandförvaring är så rörig och ful så den vill man inte visa. Tips mottages tacksamt:)
Jag fick två nya barton idag. Fantasifull som man är så köpte jag grått och ... ja grått.
PXL_20201006_211047520.jpg

Jag har olika lådor för mina band men ingenting "fancy". Ikea SKUBB på bilden.
BandLåda.jpg

Jag har gjort några mindre plånböcker/fodral men ännu inte några klockrullar.
De rullar som @koze säljer verkar dock vara av riktigt bra kvalité och till väldigt bra pris så jag ska själv införskaffa en sådan. :)
Ok! Ja de verkar finemang. Men inte helt klockrent till band ändå. Har mina i rulle avsedd för klockor idag och det är inte så överskådligt eller prydligt.
Man kan inte sy resårband (deluxe premium) över ett grovt tyg och.. ja eller nej. Eller får nog tänka till lite. Och flytta detta till forumets fixdel.

Gruppköp? se bild:
9C165D2A-23F6-4FAC-A904-D745F5276EC2.png

Jag vill köpa den gröna men köper nog en blå GMT för super Early Bird dealen enligt ovan. Men om några vill vara med på 3-pack GMT blir det bättre än grön+GMT.

vad sägs @Oskar89 och @Jordad m fl?
@Von intresserad?

EDIT: Fuck Blä! Såg att 20 % VAT tillkommer på dessa priser, nåväl det får jag smälta och se om det fortsatt är lika intressant :(

EDIT2: med moms är nog 700 Euro för en GMT via 3-pack den bästa dealen faktiskt.

sorry för långt inlägg
Ja fuck blä för att inte moms var med! Får se om jag kanske får nöja mig med den där Zelosen. Det kostar nog hälften av Yeman.

Ok! Ja de verkar finemang. Men inte helt klockrent till band ändå. Har mina i rulle avsedd för klockor idag och det är inte så överskådligt eller prydligt.
Man kan inte sy resårband (deluxe premium) över ett grovt tyg och.. ja eller nej. Eller får nog tänka till lite. Och flytta detta till forumets fixdel.
Säg till om du har någon kul idé. Canvas finns. ;)

På tal om något annat, är du fortfarande sugen på en ryss? Beställde precis en Amphibia från https://soviet.market/ .
Bättre utbud och priser än meranom samt 21 dollar expressfrakt (om det nu går som utlovat :nailbiting:) Någon måste testa eller hur :D
Skulle precis dra iväg en beställning från tyska eBay men detta låter ju inte dumt! Du är modig du. När är beräknad leverans? Ser fram emot att höra hur det går. Vad beställde du?

På tal om något annat, är du fortfarande sugen på en ryss? Beställde precis en Amphibia från https://soviet.market/ .
Bättre utbud och priser än meranom samt 21 dollar expressfrakt (om det nu går som utlovat :nailbiting:) Någon måste testa eller hur :D
Handlade därifrån och väntade tålmodigt i två månader på leverans, efter en evighet i PostMords förvar skickade idioterna tillbaka försändelsen utan att meddela mig bara för att beskrivningen var på ryska och inte svenska eller engelska. När jag frågade om det inte hade varit enklare att bara komplettera med ett inköpskvitto så fick jag till svar att "nej det behövs inte längre för vi har redan sänt tillbaka försändelsen" :banghead:

Be Sovietmarket deklarera på engelska för säkerhetsskull, inte för att snabbfraktsbolagen är lika efterblivna men man vet ju aldrig. För min del lär det bli en runda till på 3 månader eller så :facepalm:

Edit: Sorry kom på att det var här jag handlade https://online.vostokinc.com/, riktigt bra priser men se bara till att dom deklarerar på engelska :D

Senast ändrad:
Handlade därifrån och väntade tålmodigt i två månader på leverans, efter en evighet i PostMords förvar skickade idioterna tillbaka försändelsen utan att meddela mig bara för att beskrivningen var på ryska och inte svenska eller engelska. När jag frågade om det inte hade varit enklare att bara komplettera med ett inköpskvitto så fick jag till svar att "nej det behövs inte längre för vi har redan sänt tillbaka försändelsen" :banghead:

Be Sovietmarket deklarera på engelska för säkerhetsskull, inte för att snabbfraktsbolagen är lika efterblivna men man vet ju aldrig. För min del lär det bli en runda till på 3 månader eller så :facepalm:
Oops, det var inte det man ville höra :hilarious: Men det här var snigelvägen och inte UPS då?

Oops, det var inte det man ville höra :hilarious: Men det här var snigelvägen och inte UPS då?
Sorry korrade mitt inlägg, kollade inköpsstället igen och såg att det inte var sovietmarket utan Vostok Inc. jag handlat från denna gång så du går nog säker :DDom hade dessvärre endast snigelpost och ingen snabbfrakt men riktigt bra priser. Annars tycker jag att https://www.vostok-watches24.com/ var riktigt bra, hyfsade priser och trots att försändelsen går med snigelpost från Ryssland så är den EU prioriterad och går via Tyskland så man har försändelsen på typ 1 vecka. Tillkommer heller ingen tull & moms när man beställer därifrån :)

Tillbaka
Topp