• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Affordable :happyhappy: 6309-7040
IMG_20201007_101331.jpg

Sorry korrade mitt inlägg, kollade inköpsstället igen och såg att det inte var sovietmarket utan Vostok Inc. jag handlat från denna gång så du går nog säker :DDom hade dessvärre endast snigelpost och ingen snabbfrakt men riktigt bra priser. Annars tycker jag att https://www.vostok-watches24.com/ var riktigt bra, hyfsade priser och trots att försändelsen går med snigelpost från Ryssland så är den EU prioriterad och går via Tyskland så man har försändelsen på typ 1 vecka. Tillkommer heller ingen tull & moms när man beställer därifrån :)
Ah ok, ja vi får se hur det går helt enkelt. Den som ger sig in leken får leken tåla :D

Är det bara jag som har fattat tycke för Geckotas G-02? Tydligen kommer de med en ny upplaga av modellen under nästa vecka, can't wait
Screenshot_20201007-123049.jpg
Tycker att flera av deras klockor är supersnygga och helt perfekta i storlek o.s.v. Men jag har sååå svårt för varumärkesnamnet och tyvärr så skriver de ju ut hela namnet som en logga på urtavlan. Annars hade jag nog ägt flera Geckota..

Tycker att flera av deras klockor är supersnygga och helt perfekta i storlek o.s.v. Men jag har sååå svårt för varumärkesnamnet och tyvärr så skriver de ju ut hela namnet som en logga på urtavlan. Annars hade jag nog ägt flera Geckota..
Ja, inte bästa namnvalet dessvärre. Med lite tur kanske man kan komma i kontakt med deras fabrik (troligtvis tillverkat rakt av i Kina) och be dem att göra ett snyggare tryck åt en ;)

Testar medföljande nato från Marnaut, supermjukt och skönt.
Bjuder på ett natoknep om någon som jag avskyr lösa flärpar och dubbelband under klockan. Snyggt, prydligt och säkert, dessutom kan man justera spännet till var man vill ha det iom att bandet nu är singlepass.
ibeQEWZ.jpg

Pilen visar var man stoppar in handen om det nu skulle vara oklart :artist:
yO7rezR.jpg

EtFiUMw.jpg

RZqxuG7.jpg

Dyr och konstigt stor kopia av en Zodiac super sea wolf 53....
Homager hit och dit, men det där är bara en kopia... tydligen en dålig sådan också om man läser runt lite.

OBS. kritik mot klockan och tillverkaren, inte mot dej @larra64
Lustigt det där att man reagerar olika när det är ett märke som ligger en lite varmare om hjärtat...som Zodiac i ditt fall. Höll själv på att få hjärnblödning när Steeldive gjorde en Squalekopia :rage: (bryr mig inte så mycket i vanliga fall).

Tillbaka
Topp