• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det denna som de släpper?
Edit: såg att den redan diskuterats :) Tycker inte den väcker något ha-begär alls faktiskt.
Screenshot_20201009-172528_Instagram.jpg
Men den var ju jäkligt ball. Flyger rätt högt över mitt huvud men ändå. vad är den lilla ”visaren” vid 9 för nåt?
En trasig del av sekundvisaren?

Fick hem en av de nya klockrullarna från @koze idag. Den nya canvasen är inte vaxad och tillsammans med en ljusare liner så ska det inte vara någon risk för missfärgningar som det var på de gamla. Stort tack @koze! :)

Snabbrecension: 10/10 på affordable-skalan, 10/10 på snygg-skalan och 10/10 på kvalitets-skalan. Testade att trycka i min Aquadive GMT på Isofrane vilket är en rätt klumpig kombination och det var precis att det gick. Med andra ord; har man inga klockor som är gigantiska så är det inga som problem att få plats med dem.

Fullsmockad med klockor så är den ändå smidig.
DSCF3324.jpg

Schyssta detaljer och riktigt fint sydd.
DSCF3325.jpg

Finns även plats för ett bandverktyg, boettkniv eller extraband.
DSCF3317.jpg

DSCF3314.jpg

DSCF3318.jpg

DSCF3320.jpg
Fick också hem v2 av @kozes klockrulle. Jag är utomordentligt nöjd och har även v1 redan. Rekommenderas!

(Blir tyvärr inga bildbevis men ni får helt enkelt tro mig :D).

Ja precis, jag förstår dig. Vem vill inte ha grått, regnigt och snö den resterande parten samt importregler värre än forna DDR. (skojar bara, det vet du my friend :D)
- Många dagar är trista och många himlar grå. Om nästa dag är den sista, ser jag helst att den är blå.
-Men skulle något hända som ingen kan rå för, då vet jag ganska säkert vad jag gör !
-Då går jag ner i min källare... :)

Helt såld på guilt-Cali-tavlan.
Hur är de i profil?

Tror du inte 39 mm funkar bra? Boetten ser rätt fet ut så 36 mm hade blivit rätt liten tavla, i moderna ögon sett såklart.

Edit efter lite bildgoogle så .... visst hade 36 mm funkat.

Jag har suktat efter MAT 39 cali/guilt i minst ett år nu. Så om du slår till så kan jag vara först i kön om du vill sälja vidare.

Denna va?
47F30DB6-8870-4FF8-A6EA-4F59BE0E0F33.jpeg

Tillbaka
Topp