• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag har suktat efter MAT 39 cali/guilt i minst ett år nu. Så om du slår till så kan jag vara först i kön om du vill sälja vidare.

Denna va?
47F30DB6-8870-4FF8-A6EA-4F59BE0E0F33.jpeg

Eller denna, de är så tuffa.

545A5F3F-0927-47FD-B28A-2B071FA7B65C.png

https://www.merairterre.com/fr/23-collection

Borealis Seastorm V2 CuSn8 bronze finns att beställa nu - $390 och det verkar som att Borealis priser nu inkluderar EU moms men kan vara värt att kolla upp innan man lägger beställning.

https://www.borealiswatch.com/store/Borealis-Sea-Storm-V2-CuSn8-bronze-c30634505

IMPORTANT PRE-ORDER INFORMATION:

• THIS WATCH IS STILL NOT IN STOCK. DEPOSIT OF 100% IS NON REFUNDABLE AND IT IS MADE IN ORDER TO CONFIRM YOUR PRE-ORDER.
  • EXPECTED DELIVERY DATE: NOVEMBER 2020 THOUGH DELAYS MAY OCCUR
  • EXISTING SPECIFICATIONS SUBJECT TO SLIGHT CHANGES IN PRODUCTION VERSION.
The Borealis Sea Storm V2 CuSn8 bronze 300m Automatic Diver Watch is a vintage inspired diver watch manufactured by Borealis Watch Company complementing the family of Borealis vintage inspired diver watches.

It pays tribute and draws inspiration from one of the very first diver watches ever made the Blancpain Fifty Fathoms diver in 1953.

It is powered by a Seiko NH35/NH38 automatic movement that features 24 jewels, 21'600 vibrations per hour, 3 Hz , hacking seconds and a power reserve of 40 hours. It is a very reliable, sturdy and robust movement with an accuracy of -25 ~ +35 s/ day .

The Borealis Sea Storm V2 is an affordable and innovative diver watch featuring lume manufactured by RC Tritec with the strongest mixes available in market : Super Lume BGW9 fine grade or Old Radium depending on version.

All watch models of this Sea Storm collection variant are also complimented by a domed sapphire bezel, double domed sapphire glass, CuSn8 bronze and a tropical Boavista premium rubber strap with a CuSn8 bronze buckle.

Borealis Sea Storm V2 Bronze Automatic Diver Watch Specifications:
  • Case Size: 41.50mm x 48.50mm
  • Screwed down crown
  • Double Domed Sapphire Crystal with A/R coating inside
  • 120 clicks unidirectional bezel with double domed sapphire Super Lume BGW9 applied to indexes
  • Seiko NH35/NH38 Automatic Movement
  • CuSn8 bronze Case
  • Lug Width: 20.00 mm
  • Water Resistance: 300 meters
  • Case height: 14.15 mm
  • 20mm premium rubber tropical Boavista strap with CuSn8 bronze buckle
  • Swiss Made Superluminous BGW9 Superluminova applied to dial, watch hands and sapphire bezel
  • Baton hands
  • Screwed Case Back with engraved mermaid
  • 12 months warranty
1689942382.png
1689947191.png
476697726.jpg
Jag kanske har missförstått men skickar de inte alltid från Portugal? Bandet jag beställde kom i alla fall därifrån och vad jag förstår så är de baserade där men deras klockor kanske skickas direkt från fabrik i Asien?
I veckan var jag över hos @Jockinho och hämtade passaround klockan.
Stort tack för en trevlig pratstund och tack alla inblandade för en bra passaround!:)

IMG_20201009_115235.jpg

Tavlan är ju bara så bra! :D
Grattis! Slit den med hälsan. :) Jag var ärligt talat inte superpepp på passarounden men gillade den verkligen när jag fick hem den ffa p.g.a. tavlan som är väldigt trevlig att titta på precis som Mako v2.
Loggan för Venturo respektive Imperfect
Tack, bara tillfälligheter då med andra ord. :)

Jag ogillar udda boettformer men återkommer med jämna mellanrum till ECA Denise och blev återigen påmind om den efter diskussionerna kring MAT. Stor, fyrkantig och ful men samtidigt så jäkla cool på något sätt och en kul detalj med Sverigekopplingen. De verkar dessutom vara otroligt välgjorda och det skulle vara kul att åtminstone prova en någon gång. Är det någon i tråden som har haft en ECA? :) Har för mig att det har figurerat just en Denise men kanske minns fel.

ECA_Denise-8.jpg

ECA_Denise-20.jpg

Senast ändrad:
Jag kanske har missförstått men skickar de inte alltid från Portugal? Bandet jag beställde kom i alla fall därifrån och vad jag förstår så är de baserade där men deras klockor kanske skickas direkt från fabrik i Asien?
Grattis! Slit den med hälsan. :) Jag var ärligt talat inte superpepp på passarounden men gillade den verkligen när jag fick hem den ffa p.g.a. tavlan som är väldigt trevlig att titta på precis som Mako v2.
Tack, bara tillfälligheter då med andra ord. :)

Jag ogillar udda boettformer men återkommer med jämna mellanrum till ECA Denise och blev återigen påmind om den efter diskussionerna kring MAT. Stor, fyrkantig och ful men samtidigt så jäkla cool på något sätt och en kul detalj med Sverigekopplingen. De verkar dessutom vara otroligt välgjorda och det skulle vara kul att åtminstone prova en någon gång. Är det någon i tråden som har haft en ECA? :) Har för mig att det har figurerat just en Denise men kanske minns fel.

ECA_Denise-8.jpg

ECA_Denise-20.jpg

https://www.ecandersson.com/product/calypso-denise-date/

Passa på, Kööööp! :)

Jag också... Ögonen är helt slut efter den här veckan. Sprintarna fjongar iväg över hela köksgolvet!!!
Här har covid reglerna skärpts i veckan, måttligt roligt :meh:
Jag är så pissed off att jag funderar på att spara ihop till en 181175LSILN Ginault och låta skicka hit den. Timex har mailat och lämnat det unkna beskedet att de inte skeppar till Island.

Senast ändrad:
Finns på lager hos zackrisson
Det är dom jag mailat :) Deras klockor står som lagervara även när de är hos leverantören så ville veta om den var i deras eller inte. Han visste inte och skulle kolla upp det under helgen.
Har beställt en liknande Ocean-X och väntar på leveransen. Tror det är höjden som kan stöka. Vi får se! Slå till vetja!
Kul! :) Ska bli kul att se lite fler bilder. Får se hur jag gör :)
Har såååå mkt delar i olika lådor, måste börja sortera upp det. :wtf:
Kan kanske vara lite enklare att få översikt på det då :happyhappy:

Tillbaka
Topp