Tuff funktion, men kan de inte lika gärna låta den visa sekunderna då?Den lilla visaren kl 9 är endast till för att påvisa för en dykare att verket fortfarande snurrar. Så coolt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tuff funktion, men kan de inte lika gärna låta den visa sekunderna då?Den lilla visaren kl 9 är endast till för att påvisa för en dykare att verket fortfarande snurrar. Så coolt!
Jo, det kan man tycka. Men kanske enklare att uppfatta rörelse med två ändar?Tuff funktion, men kan de inte lika gärna låta den visa sekunderna då?
Inte sett denna o efter din länk har du triggat igång något hos mig
Jag har suktat efter MAT 39 cali/guilt i minst ett år nu. Så om du slår till så kan jag vara först i kön om du vill sälja vidare.
Denna va?
Då kan ena änden ha en annan färg så kan man avläsa sekunderna.Jo, det kan man tycka. Men kanske enklare att uppfatta rörelse med två ändar?
Du får höra av dig till dom och kräva en re-design!Då kan ena änden ha en annan färg så kan man avläsa sekunderna.
Ja, man väl alltid argumentera för det ena eller andra. Mer lättavläst och renare tavla t ex. Tyckte bara det kändes som en bortkastad möjlighet till att visa sekunderna.Du får höra av dig till dom och kräva en re-design!
GöttKostar ju typ inget. Kör hårt! Haft Venturo tidigare och kvalitén var verkligen top notch!
Har skickat och hört om de har den hemma på lager eller hos leverantör Får se om det blir ett kjöööööööpHar också sneglat på den där. Super ball, köp bara köp.
Inspirerad av Sinn kanske? Kan inte undgå att tycka att den känns väldigt "Sinnig" och märkena på tavlan påminner om de Sinn använder för att indikera tegimentering och antimagnetism. Betyder de någonting eller är det bara kosmetiskt?Nytt från venturo, halvskum tavla men affordable.
Inspirerad av Sinn kanske? Kan inte undgå att tycka att den känns väldigt "Sinnig" och märkena på tavlan påminner om de Sinn använder för att indikera tegimentering och antimagnetism. Betyder de någonting eller är det bara kosmetiskt?
Jag kanske har missförstått men skickar de inte alltid från Portugal? Bandet jag beställde kom i alla fall därifrån och vad jag förstår så är de baserade där men deras klockor kanske skickas direkt från fabrik i Asien?Borealis Seastorm V2 CuSn8 bronze finns att beställa nu - $390 och det verkar som att Borealis priser nu inkluderar EU moms men kan vara värt att kolla upp innan man lägger beställning.
https://www.borealiswatch.com/store/Borealis-Sea-Storm-V2-CuSn8-bronze-c30634505
IMPORTANT PRE-ORDER INFORMATION:
The Borealis Sea Storm V2 CuSn8 bronze 300m Automatic Diver Watch is a vintage inspired diver watch manufactured by Borealis Watch Company complementing the family of Borealis vintage inspired diver watches.
- THIS WATCH IS STILL NOT IN STOCK. DEPOSIT OF 100% IS NON REFUNDABLE AND IT IS MADE IN ORDER TO CONFIRM YOUR PRE-ORDER.
- EXPECTED DELIVERY DATE: NOVEMBER 2020 THOUGH DELAYS MAY OCCUR
- EXISTING SPECIFICATIONS SUBJECT TO SLIGHT CHANGES IN PRODUCTION VERSION.
It pays tribute and draws inspiration from one of the very first diver watches ever made the Blancpain Fifty Fathoms diver in 1953.
It is powered by a Seiko NH35/NH38 automatic movement that features 24 jewels, 21'600 vibrations per hour, 3 Hz , hacking seconds and a power reserve of 40 hours. It is a very reliable, sturdy and robust movement with an accuracy of -25 ~ +35 s/ day .
The Borealis Sea Storm V2 is an affordable and innovative diver watch featuring lume manufactured by RC Tritec with the strongest mixes available in market : Super Lume BGW9 fine grade or Old Radium depending on version.
All watch models of this Sea Storm collection variant are also complimented by a domed sapphire bezel, double domed sapphire glass, CuSn8 bronze and a tropical Boavista premium rubber strap with a CuSn8 bronze buckle.
Borealis Sea Storm V2 Bronze Automatic Diver Watch Specifications:
- Case Size: 41.50mm x 48.50mm
- Screwed down crown
- Double Domed Sapphire Crystal with A/R coating inside
- 120 clicks unidirectional bezel with double domed sapphire Super Lume BGW9 applied to indexes
- Seiko NH35/NH38 Automatic Movement
- CuSn8 bronze Case
- Lug Width: 20.00 mm
- Water Resistance: 300 meters
- Case height: 14.15 mm
- 20mm premium rubber tropical Boavista strap with CuSn8 bronze buckle
- Swiss Made Superluminous BGW9 Superluminova applied to dial, watch hands and sapphire bezel
- Baton hands
- Screwed Case Back with engraved mermaid
- 12 months warranty
Grattis! Slit den med hälsan. Jag var ärligt talat inte superpepp på passarounden men gillade den verkligen när jag fick hem den ffa p.g.a. tavlan som är väldigt trevlig att titta på precis som Mako v2.I veckan var jag över hos @Jockinho och hämtade passaround klockan.
Stort tack för en trevlig pratstund och tack alla inblandade för en bra passaround!
Tavlan är ju bara så bra!
Tack, bara tillfälligheter då med andra ord.Loggan för Venturo respektive Imperfect
Tuff funktion, men kan de inte lika gärna låta den visa sekunderna då?
Jo, det kan man tycka. Men kanske enklare att uppfatta rörelse med två ändar?
Svårt att få mer bang for the buck. Lovar dig!Jag vet att de flesta här föredrar klockor som är runt 40mm. Men förutom det och höjden Vad säger ni om denna? Funderar...
Ja jäklar Glad för länk?Fredagsmys...
Misstänker det. Ser jäkligt gedigen ut på bild precis som jag vill ha detSvårt att få mer bang for the buck. Lovar dig!
Absolut! Jag undrade också själv.Ja, man väl alltid argumentera för det ena eller andra. Mer lättavläst och renare tavla t ex. Tyckte bara det kändes som en bortkastad möjlighet till att visa sekunderna.
Jag kanske har missförstått men skickar de inte alltid från Portugal? Bandet jag beställde kom i alla fall därifrån och vad jag förstår så är de baserade där men deras klockor kanske skickas direkt från fabrik i Asien?
Grattis! Slit den med hälsan. Jag var ärligt talat inte superpepp på passarounden men gillade den verkligen när jag fick hem den ffa p.g.a. tavlan som är väldigt trevlig att titta på precis som Mako v2.
Tack, bara tillfälligheter då med andra ord.
Jag ogillar udda boettformer men återkommer med jämna mellanrum till ECA Denise och blev återigen påmind om den efter diskussionerna kring MAT. Stor, fyrkantig och ful men samtidigt så jäkla cool på något sätt och en kul detalj med Sverigekopplingen. De verkar dessutom vara otroligt välgjorda och det skulle vara kul att åtminstone prova en någon gång. Är det någon i tråden som har haft en ECA? Har för mig att det har figurerat just en Denise men kanske minns fel.
Finns på lager hos zackrissonHar skickat och hört om de har den hemma på lager eller hos leverantör Får se om det blir ett kjöööööööp
Jag blir helt trött av din bildFredagsmys...
Har beställt en liknande Ocean-X och väntar på leveransen. Tror det är höjden som kan stöka. Vi får se! Slå till vetja!Jag vet att de flesta här föredrar klockor som är runt 40mm. Men förutom det och höjden Vad säger ni om denna? Funderar...
Sådär då var "mitten"-varianten beställd (modellen heter Roché)... och inte kan jag ångra mig heller för jag har beställt med mitt namn ingraveratMitten helt klart. Snyggast av de tre och lumen verkar helt överlägsen. Det är ett riktigt bra worldtimer-alternativ! Lägg upp massor med bilder om det blir köp!
Har såååå mkt delar i olika lådor, måste börja sortera upp det.Ja jäklar Glad för länk?
Misstänker det. Ser jäkligt gedigen ut på bild precis som jag vill ha det
Jag också... Ögonen är helt slut efter den här veckan. Sprintarna fjongar iväg över hela köksgolvet!!!Jag blir helt trött av din bild
Jag såg att det hade kommit en ny modell men jag föredrar den förra modellen med PR-indikator istället för datum. Men tack för tipset, riktigt bra pris!
Här har covid reglerna skärpts i veckan, måttligt roligtJag också... Ögonen är helt slut efter den här veckan. Sprintarna fjongar iväg över hela köksgolvet!!!
Det är dom jag mailat Deras klockor står som lagervara även när de är hos leverantören så ville veta om den var i deras eller inte. Han visste inte och skulle kolla upp det under helgen.Finns på lager hos zackrisson
Kul! Ska bli kul att se lite fler bilder. Får se hur jag görHar beställt en liknande Ocean-X och väntar på leveransen. Tror det är höjden som kan stöka. Vi får se! Slå till vetja!
Kan kanske vara lite enklare att få översikt på det dåHar såååå mkt delar i olika lådor, måste börja sortera upp det.
Fy fanken vad bra den där är!!