• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Samma problem med min BB58. Slutade med att AD fick borra ett extra hål samt fräsa ur en del på insidan av spännet.
20200930_080134.jpg
Den satt däremot perfekt på mig när jag hade en..vad har för omkrets runt dina handleder?

Beställde du också en? @Nilas också va? Då blir vi 4 på en dag isåfall

Denna lider av samma problem som deras gamla 40mm version gjorde. 2 länkbitar på vardera sidan och endast 2 microjusteringspositioner gjorde att klockan bar lite för tajt eller lite för slappt på mina drygt 17cm handleder......men det hindrade inte mig från att slå till på den nya och det ser bra ut måste jag säga 😁

FB_IMG_1602784083054.jpg

Ok var den för tight ele för lös? Har du exakt 17cm..? Jag har ca 17.2cm...

Någonstans mellan 17-17,5. Satt lite tajt med alla länkar bortplockade, på den tidigare modellen kunde man även ta bort den sista länkbiten som ansluter till viklåset vilket kan vara fallet här också. Återstår att se, ska jag vara helt ärligt så blev jag vilseledd av de 4 microhålen som fick mig att tro att det fanns större justeringsmöjligheter här. Strunt samma, tror det blir bra ändå 😁 Dessutom är det ju högst subjektivt vad folk anser för slappt eller för tajt, för mig är allt annat än nästintill blodstopp för slappt 😂
Japp, jag kunde heller inte motstå att beställa. Tack till @Vincentb för koden och till @M26 för inspirationen!

Denna är ju mindre än 40 mm och har väl annat L2L-mått och därmed bör det bli annorlunda även om länken är samma, om klockan är mindre bör det bli tightare med lika många länkbitar.

Enkelt beskrivet ""True" GMT/Traveler's GMT is defined as a mechanical watch with a GMT or dual time function that has an hour-hand that can be set independently in one-hour increments without hacking the movement." Så som Rolex och dyrare märken.
YEMA svarade på en fråga i KS-chatten att GMT-visaren ska vara oberoende av normala timmen, men jag vet inte om du slipper stoppa tiden. Tror inte de kommit ut med mer info om MPB3000 än faktiskt. Fratello Watches hade en review men skrev att de hade munkavle tills officiell release vilket borde varit samtidigt som kampanjen startade.

Gott!
Tror du att länken till den vanliga dykaren passar bronze/steel?

Ja det borde de göra, de har samma boetter, bara olika material.

Japp, jag kunde heller inte motstå att beställa. Tack till @Vincentb för koden och till @M26 för inspirationen!

Denna är ju mindre än 40 mm och har väl annat L2L-mått och därmed bör det bli annorlunda även om länken är samma, om klockan är mindre bör det bli tightare med lika många länkbitar.
Jaså? Påverkar storleken länken? Den är 38mm bred, 46mm lug 2 lug och 13mm tjock..

Tyvärr är det inga GMT i december, alla de kommer i feb. Det är bara stål/brons som finns 800 i dec.

GMTn är slutsåld nu, ganska nöjd att jag landade en denna gång. Girigheten vann över förnuftet :)
Jag kunde inte hålla mig heller och nöp en gmt jag med. Egentligen är det bilköp på gång men man måste prioritera rätt ibland :)

Den klockan som jag är mest avis på i den här tråden är din Yema i brons så det kändes bra.

Eftersom lådan känns fylld av större klockor, konstigt nog när 37-40mm känns bäst, funderar jag att addera något mer litet. Alltid varit lite svag för enkel design typ ex från braun. Någon som ägt en modern modell? Originalen ska vara bra men noll koll på reissues 👀
4FADADE9-F0F7-4B0A-9FBD-919E2470FDC5.jpeg
8E441447-25BC-4B3F-8FD7-E535A43CA12F.jpeg

Eller om ni har några andra roliga tips på liknande klockor för runt 1.5k och 33-37mm :)

Rent spontant kom jag att tänka på Luch som har lite samma stil även om många av deras modeller är enhandare.. Vilket är coolt iofs!
Lite osäker på storleken också, kommer inte ihåg om de har någon modell som är under 38 mm (för trött för att googla nu)..
1969134d965fd13261e0881cee56192e.jpg
d77b30550e3f80d614ffcb5ea7fcf51f.jpg
81DXa5yoI8L._AC_UL1500_.jpg

Den är cool, absolut! Men stå det verkligen "Water 200 proof"? Ska det vara så? Använder de ingen enhet som meters, atmospheres eller så?
Står 200m på bakboetten. Och frågat, dom är inte ISO certifierade men trycktestade till 200m..och märkte även att kronhalsen är ganska lång. Man får skruva in många varv för att skruva in kronan..och har tydligen dubbla packningar i kronan. Lite bad bör den tåla..😁

Tillbaka
Topp