• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu var inte frågan till mig, men svarar ändå.
170 heter den, en "extrautrustad" 150...dvs borstad boett, annan glasring samt att lugghålen är borrade lite längre in mot boetten. Verkligen skitsnygg, finns med några andra tavlor också 👌🏼
Tack!! Sjukt läcker verkligen. Verkar görslut hos vännerna på meranom. Kastar upp handen som intresseanmälan ifall någon krängs någon gång :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Suger ut det sista ur Ginault innan @Lindellc ska få tillbaks!
0295515A-74A8-4721-A220-BEF9B0E93395.jpeg
Får vi en recension sen? Stör det att det är en copage? Är kvaliteten solid och gedigen? Håller den måttet i känsla och gångprecision?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Den var inte så gammal som tur är. Men det blir säkert dyrt ändå:nailbiting:
Mikros som den här trion med miyota är trevligare. Går nästan aldrig sönder och är nästan gratis att serva.
PXL_20201020_210632714.jpg

Jo det där med bilar är ett jädra ok. Kör Toyota (som ändå är relativt pålitliga) och vid senaste servicen behövdes även skivor fram, belägg fram, högerfram bromsok samt en däckmutter bytas till den roliga summan av 10 tkr 🤬

Jaja, Arnie:n håller iaf :D

IMG_20201021_113024.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Behöver hjälp grabbar.
Ena av dessa två måste gå. Seikon håller tiden otroligt bra. Orienten tappar ca en minut per dygn. Orange är dock min favoritfärg och resten av samlingen består av klockor med svart tavla. Vilken bör man behålla?..
EC107E29-F5F8-4353-B897-238ECFC28D5A.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Behöver hjälp grabbar.
Ena av dessa två måste gå. Seikon håller tiden otroligt bra. Orienten tappar ca en minut per dygn. Orange är dock min favoritfärg och resten av samlingen består av klockor med svart tavla. Vilken bör man behålla?..
EC107E29-F5F8-4353-B897-238ECFC28D5A.jpeg

Svårt val, du lär få betydligt mer likvida medel om du säljer Seikon. Frågan är hur "billigt" du måste annonsera ut orienten för att få sålt den öht på sega k&s :/
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Behöver hjälp grabbar.
Ena av dessa två måste gå. Seikon håller tiden otroligt bra. Orienten tappar ca en minut per dygn. Orange är dock min favoritfärg och resten av samlingen består av klockor med svart tavla. Vilken bör man behålla?..
EC107E29-F5F8-4353-B897-238ECFC28D5A.jpeg
Svårt. Jag hade ju sagt att Seikon stannar, men jag gillar inte riktigt Orient. Samtidigt har du flera klockor med svart urtavla och du gillar orange... men klockan saktar sig rejält...

Svårt. Sälj Seiko. :p
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Svårt. Jag hade ju sagt att Seikon stannar, men jag gillar inte riktigt Orient. Samtidigt har du flera klockor med svart urtavla och du gillar orange... men klockan saktar sig rejält...

Svårt. Sälj Seiko. :p
Lutar faktiskt åt att Seikon lämnar. Får väl lägga upp den till försäljning, om den inte blir såld får jag testa med Orienten då..
 

v0n

Patek
2-Faktor
Smygreklamar min annons, för billigt för att vara sant men det är faktiskt sanning 🙄
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Nykomling även här - Zelos Mako v.3. WS efter att ha kortat länken (plast kvar på glaset). Mycket trevlig bekantskap, 40 mm är perfekt och vit urtavla saknades i samlingen.
F6F48CDB-E74D-4A2C-920C-2156C9E7210A.jpeg
Grymt! Jag gillar verkligen Makon, en riktig fullträff i mina ögon! Grattis till den där! :)
Zelos 12 hour review.

Hmm, jag gissar på att den bärs som en Steinhart 39a. Och ungefär lika som Horizons GMT v2..
Det kanske vore nått ändå, för är det nått alla vet så är det att Zelos är bra skit. Det är sen gammalt.

(Nej, jag tänker inte på Zoegas, och jag förbjuder alla andra att göra det också)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Rizzie

Patek
2-Faktor

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Topp