• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Code

AKA Vincent B
Fasen vilket ballt projekt! Precis som en 5514 Comex fast utan alla problem en 50 år gammal klocka innebär och så klart till en bråkdel av priset. 👍😀

Jag skulle tro att Blocket är en iskall marknadsplats för annat än mainstreamfabrikat.
Yepp riktigt cool faktiskt. Gillar att dom åldrat tavlan, visaren och ringen..och dom har även lagt på akrylglas samt att ringen är utan klicks och snurrar åt båda hållen 😁😁
 

FOQ

Audemars
Tack, den är fan grym!


Universa kommer bli superb, boetten är fantastisk, mycket bättre i verkligheten än på bilder.

Tropic från Joseph-Bonnie sitter som gjuten på denna, borde vara grym på Universa också.

1BEFD37C-C2B2-445F-9BA8-1E65505957BF.jpeg


Ursäkta spam. Sugen på en grå också :p

Riktigt nice @Baramats! Det glaset framkallar drool. Den är precis lika bra på Seaforth. Ser dessutom att färgen är bra applicerad på sekunden. Sånt som vissa märken med enorm prestige verkar misslyckas med.

Har du nån delivery date på länken?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det faktum att ett företag faktiskt ordnar en riktig vridring som passar utmärkt för en GMT klocka men väljer att göra en dykarmodell istället.
Som du vet så är det en sak jag om och om igen gnäller om när det gäller (enligt mig) ofärdiga och för mig ointressanta GMT klockor vars vridringar bara går motsols.
 

FOQ

Audemars
Det faktum att ett företag faktiskt ordnar en riktig vridring som passar utmärkt för en GMT klocka men väljer att göra en dykarmodell istället.
Som du vet så är det en sak jag om och om igen gnäller om när det gäller (enligt mig) ofärdiga och för mig ointressanta GMT klockor vars vridringar bara går åt vänster.

Det kan jag förstå. Tror den handlar mer om kostnad för att ta fram saker.

Med handen på hjärtat. Hur ofta använder man en GMT klocka eller dykare såsom den är avsedd? Det finns total överlägsna manicker för detta ändamål idag. I slutändan är detta bara ett smycke för majoriten av oss här inne.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det faktum att ett företag faktiskt ordnar en riktig vridring som passar utmärkt för en GMT klocka men väljer att göra en dykarmodell istället.
Som du vet så är det en sak jag om och om igen gnäller om när det gäller (enligt mig) ofärdiga och för mig ointressanta GMT klockor vars vridringar bara går åt vänster.
I princip alla dykare hade tvåvägs förr i tiden, ser inte riktigt problemet faktiskt, bara praktiskt ju 🙂
Förresten har jag aldrig fattat varför man ska ha GMT komplikation under vattenytan men det kanske finns nån rimlig förklaring, vad vet jag
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det kan jag förstå. Tror den handlar mer om kostnad för att ta fram saker.

Med handen på hjärtat. Hur ofta använder man en GMT klocka eller dykare såsom den är avsedd? Det finns total överlägsna manicker för detta ändamål idag. I slutändan är detta bara ett smycke för majoriten av oss här inne.
Alla får naturligtvis tycka som de själva vill. För mig är det så som jag har beskrivit det.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Drar mig för att köpa vissa klockor nu med risk för att dom blir osålda här på KS. Extremt segt upplever nog alla det som nu. Känns som C slått till här med? Brukade det vara så här på hösten innan också?
Jag tycker allt att det är bra mycket segare nu än förr om höstarna (har hängt här sedan mars ’15) Det är väl så att överflödskonsumtion står tillbaka nu eftersom världsläget är som det är. Samtidigt så innebär det ju att de som har stålar (eller får en kick av att ta risker) har ett gyllene tillfälle att göra bra affärer.
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Det faktum att ett företag faktiskt ordnar en riktig vridring som passar utmärkt för en GMT klocka men väljer att göra en dykarmodell istället.
Som du vet så är det en sak jag om och om igen gnäller om när det gäller (enligt mig) ofärdiga och för mig ointressanta GMT klockor vars vridringar bara går motsols.
Det är ingen dykare även om den ser ut som en sådan. Den har en timing bezel som du kan använda för att ta tid på saker, t ex hur länge ens barn legat i badkaret, hur lång tid det tagit på pastakoket mm.

Det är väldigt skönt att Halios släppt allt gammalt mainstream-tänk på att göra ditten eller datten-klocka och satsat på en bra funktionell vardagsklocka. Den kommer även funka fint som en VVW (Vackert Väder Watch)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Strunt i det kompis, köp inget för dyrt bara :) det låter meckigt att fundera på säljet innan den ens är köpt :angel:
Finns en bra poäng ändå tycker jag, trist om ens kära ägodel blir nästintill osäljbar bara för att det råkar vara ett lite smalare märke. Har dessvärre börjat tänka likadant inför nyinköp, inte för att jorden går under eller så men trist att förlora onödigt med flis.
 
Topp