• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Även tittat på denna Scurfa i aluminium. Vet att några haft Scurfa i forumet..nån kanske har en salu? Ele kan berätta hur dom känns?

Bilagor

• 20201025_154940.jpg
    20201025_154940.jpg
    54.7 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:
Även tittat på denna Scurfa i aluminium. Vet att några haft Scurfa i forumet..nån kanske har inte salu? Ele kan berätta hur dom känns?
Vem var det som lade ut en häromdagen? @Norpanjr eller @parasec kanske. Scurfa diver one är ju rätt schysst, toolig. länken är mycket bra. Ar-coatingen kunde varit bättre. Boetten är rätt platt så bärs kanske lite större än den är.

Vem var det som lade ut en häromdagen? @Norpanjr eller @parasec kanske. Scurfa diver one är ju rätt schysst, toolig. länken är mycket bra. Ar-coatingen kunde varit bättre. Boetten är rätt platt så bärs kanske lite större än den är.
Hmm ok vadå bärs den större än 40mm? Är det värt o köpa? Läste att den har 500m vattentäthet, helium ventil och aluminium känns ju riktigt bra..gillar mil-sub looken på den..😁

Hmm ok vadå bärs den större än 40mm? Är det värt o köpa? Läste att den har 500m vattentäthet, helium ventil och aluminium känns ju riktigt bra..gillar mil-sub looken på den..😁
Jag upplevde den som lite klumpig på mina 17. ganska raka bandhorn och inte så stora fasningar på boetten. Men om man är van och gillar den klassiska sub-boetten så blir det säkert kanon. Men det är ju endast mina tankar kring den.

Även tittat på denna Scurfa i aluminium. Vet att några haft Scurfa i forumet..nån kanske har en salu? Ele kan berätta hur dom känns?

Yes, jag hade en i stål en snabbis men vi blev inte riktigt vänner men är absolut en fin klocka. Som @kreacon skriver så är boetten rätt platt men bärs ändå skönt ( iaf på mig ) . Jag skulle gärna prova den på länk :)

@Watcharound kanske kan ge en mer utförlig bedömning som har den på länk?

Edit: Blev visst ett köp av en igen men med länk denna gång;)

Senast ändrad:

@Zackrissonsur.se Såg att ni har dessa på sidan. Är de slutsålda eller inte släppta än? Kan lägga i varukorgen men står att de är out of stock.
Lite cool e den allt:cool:
Men det skulle vart safirglas och jag hade nog velat att tiden lös konstant. Det kunde ju vart som det är på sjöö sandström utc orc, att det lyser svagt och så får man trycka på knappen när det är lite mörkare så lyser tiden upp rött.

Jag upplevde den som lite klumpig på mina 17. ganska raka bandhorn och inte så stora fasningar på boetten. Men om man är van och gillar den klassiska sub-boetten så blir det säkert kanon. Men det är ju endast mina tankar kring den.
Ok på vilket sätt klumpig? För hög?? Den är ju 40mm..bärs den mer som 42mm?

Yes, jag hade en i stål en snabbis men vi blev inte riktigt vänner men är absolut en fin klocka. Som @kreacon skriver så är boetten rätt platt men bärs ändå skönt ( iaf på mig ) . Jag skulle gärna prova den på länk :)

Hmm..hur menar du med platt? Är det inte ett kupat safirglas..? Jag har den snart i varukorgen
.😁😁

Lite cool e den allt:cool:
Men det skulle vart safirglas och jag hade nog velat att tiden lös konstant. Det kunde ju vart som det är på sjöö sandström utc orc, att det lyser svagt och så får man trycka på knappen när det är lite mörkare så lyser tiden upp rött.
Jo men mer James Bondigt att den lyser när man trycker. Gillar det. Jag måste säga att jag är väldigt sugen på ett köp. Att det är mineral hmm. Repar man den skulle det inte göra mig så mycket, adderar lite till coolheten då tycker jag. Silver blir det nog isf.

Jo men mer James Bondigt att den lyser när man trycker. Gillar det. Jag måste säga att jag är väldigt sugen på ett köp. Att det är mineral hmm. Repar man den skulle det inte göra mig så mycket, adderar lite till coolheten då tycker jag. Silver blir det nog isf.
När du lägger fram det så med James Bond så blev det riktigt coolt! Nu blev jag också sugen 😁

Lite sugen på en San Martin sub, är den värd att testa? :) Ni som har en får gärna bomba lite bilder så jag får något att sukta efter!
Hear hear...I second that motion! 🎩👍🏼

Tycker den ser väldigt intressant ut and how about mer bilders please 😅👍🏼

Finns den i aluminium nu också?
Tror det bara är bezel insert som är i alu och boett i stål eller titan.

Hmm..hur menar du med platt? Är det inte ett kupat safirglas..? Jag har den snart i varukorgen
.😁😁

Platt boett är skälet till varför jag kör double pass nato på hälften av mina dykare! Får man upp dom lite så kan handleden röra sig mer fritt.

Eller så köper man en San Martin MM300 istället! Så jäkla skön på handleden...😋

Hear hear...I second that motion! 🎩👍🏼

Tycker den ser väldigt intressant ut and how about mer bilders please 😅👍🏼

Finns den i aluminium nu också?
Tror det bara är bezel insert som är i alu och boett i stål eller titan.

Platt boett är skälet till varför jag kör double pass nato på hälften av mina dykare! Får man upp dom lite så kan handleden röra sig mer fritt.

Eller så köper man en San Martin MM300 istället! Så jäkla skön på handleden...😋
Ne menade såklart titan...ingen som har en wrisshot? Kollat lite på Youtube men upplever inte den som platt??

Gaaah! FOMO!!! :nailbiting:
Kommer den kännas för liten?! Eller kommer den sitta bra, som Makon!? Så många frågor, så få svar!
Men den största frågan är ju vilken variant!

Jag gillar dom blå bäst,
1-blueMR_grande.jpg
2-tealMR_grande.jpg

Outsidern är denna, kul färgkombo.
4-Orange-BezelMR_grande.jpg
Är också jävligt sugen på den blåa men jag tycker Baltic är snyggare. Den kostar dock betydligt mer.

Kikade lite @Zackrissonsur.se sortiment och hittade två Ingersoll som hade sköna Genta-vibbar, The Catalina och The Orville. Dock kanske lite stora (44mm). @Zackrissonsur.se har ni möjligtvis några egentagna foton på dessa? Ser ut att vara NH35 i dessa?
En rolig grej som jag inte visste var att de erbjuder livstidsgaranti. Hur väl den fungerar har jag ingen aning.

95459ab0-3e41-41d7-b3a3-b311d01b8143.progressive.jpg

687b4727-312a-4214-9727-458448015775.progressive.jpg
Kan ta lite bilder imorgon. Livstids garantin fungerar bra, man registerar själv klockan på deras sida och sedan är det klart. Dock bör nämnas att garanti gäller för fabrikationsfel så man kan inte skicka in klocka osv på service eller annat slitage

nej vi har inte fått hem dem men de kommer nästa vecka, men är något som har blivit galet, kollar på det nu
Så nu skall det fungera. Vi har precis tagit fram ett system där vi har två lagerplatser Sverige leverans en dag och lager hos tillverkare 7 dagar. Det var något med detta som hade blivit fel men har fixat de på denna nu. Tycker den är riktigt cool förresten, har beställt en till mig själv med:)

Tillbaka
Topp