• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Nämen ha en härlig kväll då 😊 Denna är affordable, men inte ätbar...tror jag 🤔
IMG_20201101_210247.jpg
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Ser fräscha ut, är det quartz eller automat på dessa?
Seiko NH35 ska det vara om dom inte ändrat sen förra generationen.

De såg riktigt trevliga ut! (Jävla skit också 😆 )
Dagens mikro
67FCF8DC-67CF-4FEF-95EA-FAD8007FC136.jpeg
I know the feeling! 😂

Ja dom ser väldigt fina ut dom där Baleine. Men den där Moana Pacific är ju verkligen inte dum den heller 😛

Fina men 40 x 47 mm som alla andra Nezumi tro? Aningens för lång l2l för mina fjantiga handleder... :depressed:
Ja dom dimensionerna lär det nog bli men jag misstänker att dom fortsatt är lättviktare i alla fall.
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Seiko NH35 ska det vara om dom inte ändrat sen förra generationen.


I know the feeling! 😂

Fick en klocklåda för tolv klockor av sambon när jag fyllde år. Tanken var att banta ner samlingen till tolv men som det ser ut nu är frågan om det verkligen räcker med en låda för tolv till! 😬💸

Nä men dom ser väldigt fina ut dom där Baleine. Men den där Moana Pacific är ju verkligen inte dum den heller 😛


Ja dom dimensionerna lär det nog bli men jag misstänker att dom fortsatt är lättviktare i alla fall.

Synd, tycker att vi behöver fler Quartz dykare :D
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Är det fortfarande helt tyst om deras planerade HAQ?
Frågade Stephan på Forasec om detta samt om när Universa kommer. Fick detta svar, OBS det finns en kod för fraktfritt på de sista 4 Fairwind han har i texten.


”Always ok to ask anything for Klocksnack! Did a nice traveling watch action years ago with them.

Yes, there is a rumor about a high precision quartz model. 😉 I can’t comment any further. But anyway: it would take time IF that would become reality. Covid messes up a lot and creating new watches is not any easier at the moment.

The Universa is now expected in December.

I have 4 Fairwinds on suede left right now. You can offer the friendly Klocksnack people free shipping if they are quick.

They should send me an email first with the secret code phrase:

I don’t drink water. Fish f*ck in it”

Han driver ett litet bolag och han kunde inte ge mer rabatt pga C19 som gör det tufft. Dessa finns kvar tror jag, från Forasec på insta och watchuseek:
AA123A73-FD16-4D9E-B0FE-1B4904A01B53.jpeg

@rambo_amadeus
 
Senast ändrad:

Schned

Panerai
2-Faktor
Tur du slapp Västerbotten, helt sjukt dåligt väder här idag.. cykla i nedförsbacke känns som att cykla uppför i 45 grader 😂
Hahaha 😂

Jo jag höll på blåsa bort när jag gick ner på byn här å men låter som det är ett par snäpp värre hos dig 😅

Måndag. Då blir det handsprit och Zelos. Det är sedan gammalt, som de grekiska indianerna brukade säga.

D9AA626C-F21B-495F-A2C2-BBAFCAA41EAE.jpeg
Gillar den där starkt! 👍🏼 Mako? 🤔

Idag fick jag paket klockan jag viljat ha i många år i mint skick dessutom 😄
Kanske blir straffad med virkade brallor nu men men.
E962C7C3-E4D9-470B-ADC5-D118C6E058D8.jpeg
Sjukt fin! 😃
Man önskar man hade råd själv 😅👍🏼
 
Topp