• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Shit, bra jobbat, lite avis. Hade jag lyckats ta mig hela vägen ner till 5k hade jag varit sjukt nöjd med tanke på hur ekonomin ser ut nu. Jag är lite på samma resa, vill ner till kanske tio klockor som alla fyller en funktion och som jag verkligen gillar och använder. Mitt excelblad sa 159k som toppnotering, nu är jag nere i ca35k :D

Mitt totala värde är 4.5k och känner inget behov av äga dyrt eller mycket (och ändå haft denna hobby i typ tio år). Intresset svänger en del och just nu känns det bäst med billiga klockor :)

Går väldigt fort upp och ner när man hänger här. Fick lite panik när räknaren visade 64 tkr efter att jag hade köpt min DJ :bag:

Får la se om några månader vad räknaren står på :D Är sugen på Sinn och Squale men känner just nu att jag inte vill lägga dom medlen. Då det är allmänt trögt på k&s kanske det blir en illerrea måhända :angel:

Har lagt till en kolumn i Excelbladet som jag kallar säljprio, men det är ju ett betydligt mer subjektivt fält än kronor och ören ^^
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Äntligen hemma igen efter en full service och ett lite oväntat tavelbyte. Någorlunda affordable tidigare men not so much nu längre om man säger så 😊. Dock värt varenda krona, har varit otroligt saknad. Snygg i sin enkelhet och med en ren käftsmäll till svärta i tavlan.
PSX_20201102_203530.jpg

Supersnygg.
Var säker på att den var flippat eftersom du inte lagt ut bilder på ett tag.
Riktig stayer till dig att vara 😊
På min villhöverlista.
Conquesten är bra mycket snyggare irl än på bild. Kronskyddet ser lite skumt ut men i verkligheten är det helrätt
 

HSK

Patek
2-Faktor
Frågade Stephan på Forasec om detta samt om när Universa kommer. Fick detta svar, OBS det finns en kod för fraktfritt på de sista 4 Fairwind han har i texten.


”Always ok to ask anything for Klocksnack! Did a nice traveling watch action years ago with them.

Yes, there is a rumor about a high precision quartz model. 😉 I can’t comment any further. But anyway: it would take time IF that would become reality. Covid messes up a lot and creating new watches is not any easier at the moment.

The Universa is now expected in December.

I have 4 Fairwinds on suede left right now. You can offer the friendly Klocksnack people free shipping if they are quick.

They should send me an email first with the secret code phrase:

I don’t drink water. Fish f*ck in it”

Han driver ett litet bolag och han kunde inte ge mer rabatt pga C19 som gör det tufft. Dessa finns kvar tror jag, från Forasec på insta och watchuseek:
AA123A73-FD16-4D9E-B0FE-1B4904A01B53.jpeg

@rambo_amadeus
Tack! :) Beställde de inte urverk för ganska länge sen eller minns jag fel? Det är klart att det kan ta tid och att COVID-19 ställer till det men om de redan sitter på ett lager med delar så känns det som att man har kommit rätt långt i processen.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Supersnygg.
Var säker på att den var flippat eftersom du inte lagt ut bilder på ett tag.
Riktig stayer till dig att vara 😊
På min villhöverlista.
Conquesten är bra mycket snyggare irl än på bild. Kronskyddet ser lite skumt ut men i verkligheten är det helrätt
Tackar 😊. Ja mer keeper har jag sällan haft och nu efter servicen så lär den stanna annars går jag helt bankrutt 😂. Conquesten är riktigt grym, har haft en VHP tidigare som jag också gillade men GMTn har i mitt tycke en betydligt bättre tavla.
Mer liv i den utan tvekan. Kan bara rekommendera denna om du är sugen, ja inte just denna men en likadan som inte är min då 😊.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Tackar 😊. Ja mer keeper har jag sällan haft och nu efter servicen så lär den stanna annars går jag helt bankrutt 😂. Conquesten är riktigt grym, har haft en VHP tidigare som jag också gillade men GMTn har i mitt tycke en betydligt bättre tavla.
Mer liv i den utan tvekan. Kan bara rekommendera denna om du är sugen, ja inte just denna men en likadan som inte är min då 😊.

Hade ju en 39 mm med blå tavla ett tag men den måsta vara sålt i och med att den inte finns kvar i lådorna :)
Var riktig fin, dock är GMT´en bra mycket vassare. Är den 41 mm?
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Tack! :) Beställde de inte urverk för ganska länge sen eller minns jag fel? Det är klart att det kan ta tid och att COVID-19 ställer till det men om de redan sitter på ett lager med delar så känns det som att man har kommit rätt långt i processen.

Jo han köpte en batch med VHP och var ganska nöjd över det på Insta har jag för mig. Vi får väl se, de vill ju helt klart inte säga något om detta. Övriga rykten är en sista serie av Seaforth med omarbetad tavla.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: HSK

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Äntligen hemma igen efter en full service och ett lite oväntat tavelbyte. Någorlunda affordable tidigare men not so much nu längre om man säger så 😊. Dock värt varenda krona, har varit otroligt saknad. Snygg i sin enkelhet och med en ren käftsmäll till svärta i tavlan.
PSX_20201102_203530.jpg
Varför blev det tavelbyte?
Kom inte ihåg att det var något konstigt med den innan.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Varför blev det tavelbyte?
Kom inte ihåg att det var något konstigt med den innan.
Helt rätt, inget fel på tavlan innan. Blev något litet märke på tavlan vid servicen men det fixade världens bästa uris (Söderbergs) med en ny tavla utan kostnad. Rekommenderas varmt av mig om man bor i närheten och behöver en skicklig och trevlig uris 👍.
 

AndyJ

Panerai
Just därför har jag satt en hård gräns på 5 tkr för min klocklåda. Kände att jag började få en osund inställning till vad som var värt att lägga på klockor innan dess :angel:

Extra affordable för point :D

PXL_20201102_174745903.NIGHT.jpg

Shit, bra jobbat, lite avis. Hade jag lyckats ta mig hela vägen ner till 5k hade jag varit sjukt nöjd med tanke på hur ekonomin ser ut nu. Jag är lite på samma resa, vill ner till kanske tio klockor som alla fyller en funktion och som jag verkligen gillar och använder. Mitt excelblad sa 159k som toppnotering, nu är jag nere i ca35k :D
Jag brukade ha någon dyrare klocka innan men så var jag ute och cyklade en dag och insåg att cykel+klocka var rätt mycket pengar. Kollade min försäkring och den gällde bara för upp till 30 tkr om man skulle bli rånad på stan. Efter det har det blivit billigare klockor. Ett tag var jag nog nere under 5 tkr och hade bara 2-3 stycken. Nu är det fler och på gränsen till för dyra egentligen. Den här är favoriten för stunden och den är ju billig iaf :)
PXL_20201102_220808180~2.jpg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Allt ok, tackar som fragar, hos oss var det lugnt, stokigare norrut, men gick battre an “forvantat” dar oxa, vad jag har last
Kul att se dig igen vännen! Hoppas du och familjen har det bra och ni ridit ut det värsta nu 😊

P.S. Vi har saknat dig och dina fantastiska bilder och skulle behöva lite uppmuntran nu när vi är inne i det mörka halvåret 😊
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
89F7F944-A394-488A-99FE-69C5A61548CC.jpeg

Är det fler än jag som pimpar sitt hemkontor med sköna klockor? Förr när jag körde Downhill och vi var en mindre firma brukade jag släpa upp downhill-cykeln på kontoret för högsta njutbara arbetsdag :)
På nya kontoret gick det ett tag innan städ sa NEJ till leriga cyklar.
Klockor är bättre ur den aspekten.

Hur gör ni andra?
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Alltså, det börjar närma sig tre veckor i tullen nu för min klocka. Detta kan ju inte vara normalt? På detta så har de hanterat paketet två gånger och vart nära på att skicka tillbaka det på grund av att de inte hittade en tullfaktura på paketet. När de väl hittade fakturan sa de att jag skulle få vänta en vecka till.... Vad har de för arbetsprocesser egentligen?
Med DHL Express tar det liksom max en vecka.
 
Topp