• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Vad har vi för dykare med feta kantiga visare egentligen? Det är ju någon som har en extremt kantig tavla och visare. Svart mot vitt. Kanske har helt fel nu men chansar @LennyK och @thewordfox ?

Jag har bara min Vanuatu som kanske matchar vad du tänkte med feta visare...
Edit tvåa på bollen
513A47A3-5792-4350-AFF0-7CC625681FB0.jpeg
Helm ser ju jäkligt trevliga ut 😍 Köp en sådan 😉

Godmorgon förresten 😴
IMG_20201104_074114.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
1604440443483.jpeg

Där var den ja!
Gillar den, visarna och de blå detaljerna. Men länken lät ju sådär.


Vill minnas att du var rätt nöjd med GMTn? Men du hade den på jubilee väl?
Stämmer, jag gillade den, både utseendemässigt och kvalitetsmässigt :) Såld nu men den finns i tråden. Har haft några till i samma stuk, bäst gillade jag dock min fd Cyma.
9D47BBD7-0C97-4877-BFA0-48A6EFF7239F.jpeg
5045303D-A01B-4C6E-9AC7-CFEA126EC428.jpeg
3789B312-E71E-476F-AAC9-C95545519B0E.jpeg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
OWG sedan två månader. Väldigt nöjd med denna pjäsen då den funkar till allt. Vardagslunken? Check. Ut på galej? Japp. Ut i skogen? Jajamen.
Likförbannat känner jag ändå ett sug efter nytt. Kan det vara så att man helt enkelt är en sucker för att vänta på paket? Gillar egentligen inte tanken på flera klockor då det oftast resulterar i att jag har en favorit som får all tid 😅
Någon som känner igen sig?
848AADCC-C6F6-4225-9C20-3079F5833274.jpeg
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
OWG sedan två månader. Väldigt nöjd med denna pjäsen då den funkar till allt. Vardagslunken? Check. Ut på galej? Japp. Ut i skogen? Jajamen.
Likförbannat känner jag ändå ett sug efter nytt. Kan det vara så att man helt enkelt är en sucker för att vänta på paket? Gillar egentligen inte tanken på flera klockor då det oftast resulterar i att jag har en favorit som får all tid 😅
Någon som känner igen sig?
Bild! 😉

Känner igen mig. Man vill egentligen vara owg. Samtidigt spanar man på nya hela tiden. Sen är ju paket väldans skoj, julafton lite året om🙂
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
OWG sedan två månader. Väldigt nöjd med denna pjäsen då den funkar till allt. Vardagslunken? Check. Ut på galej? Japp. Ut i skogen? Jajamen.
Likförbannat känner jag ändå ett sug efter nytt. Kan det vara så att man helt enkelt är en sucker för att vänta på paket? Gillar egentligen inte tanken på flera klockor då det oftast resulterar i att jag har en favorit som får all tid 😅
Någon som känner igen sig?
848AADCC-C6F6-4225-9C20-3079F5833274.jpeg
Den är väldigt bra, men känner igen känslan 😂
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
OWG sedan två månader. Väldigt nöjd med denna pjäsen då den funkar till allt. Vardagslunken? Check. Ut på galej? Japp. Ut i skogen? Jajamen.
Likförbannat känner jag ändå ett sug efter nytt. Kan det vara så att man helt enkelt är en sucker för att vänta på paket? Gillar egentligen inte tanken på flera klockor då det oftast resulterar i att jag har en favorit som får all tid 😅
Någon som känner igen sig?
848AADCC-C6F6-4225-9C20-3079F5833274.jpeg
Den verkar riktigt trevlig! Tror alla här känner igen sig, en sjukdom vi alla lider av som hänger här😁😳
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Riktigt grym kombo. Dubbel like på den! 👍🏼👍🏼

Totalpris på det paketet?

OWG sedan två månader. Väldigt nöjd med denna pjäsen då den funkar till allt. Vardagslunken? Check. Ut på galej? Japp. Ut i skogen? Jajamen.
Likförbannat känner jag ändå ett sug efter nytt. Kan det vara så att man helt enkelt är en sucker för att vänta på paket? Gillar egentligen inte tanken på flera klockor då det oftast resulterar i att jag har en favorit som får all tid 😅
Någon som känner igen sig?
848AADCC-C6F6-4225-9C20-3079F5833274.jpeg

Är lite sugen på en SM sub(vilket jag beskyller denna tråden för 🙈) och är någon sugen på en bytes-lill-lördag så har jag ett par dykare i olika prisklasser att erbjuda +/- pengar.

Kan även tänka mig ett byte mot den där retro SM subben också!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Riktigt grym kombo. Dubbel like på den! 👍🏼👍🏼

Totalpris på det paketet?



Är lite sugen på en SM sub(vilket jag beskyller denna tråden för 🙈) och är någon sugen på en bytes-lill-lördag så har jag ett par dykare i olika prisklasser att erbjuda +/- pengar.

Kan även tänka mig ett byte mot den där retro SM subben också!
Jag som många andra förespråkar "byteslördag" alla dagar 🤣 Men kanske får ta en omröstning på detta? 🙈
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Vad har vi för dykare med feta kantiga visare egentligen? Det är ju någon som har en extremt kantig tavla och visare. Svart mot vitt. Kanske har helt fel nu men chansar @LennyK och @thewordfox ?
Jag hade en Helm Vanuatu:

1604490416405.png


Jag gillar visarna väldigt mycket på den klockan. Helt rätt med den blockiga känslan som denna klossiga klocka utstrålar :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Vi får starta något nytt @KlockTotte

"Byteslåna onsdag" låter ju schnajs 🤔

Du skickar mig en klocka, jag skickar dig en klocka - sen när det är dags går klockorna tillbaka. Eller om tycke uppstår så blir det kanske något slags deal 🤝
Försökte mig på en sådan grej med @Norpanjr men han genomskådade mig med att det skulle sluta med att han skulle ha 2st klockor och jag ingen 🤣
(Skämt nu så ni inte slutar handla av mig när jag ska sälja något 😂)
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Topp