• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Code

AKA Vincent B
Tritium lyser riktigt fint i höstmörkret..😁
IMG_20201103_163704.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag brukade ha någon dyrare klocka innan men så var jag ute och cyklade en dag och insåg att cykel+klocka var rätt mycket pengar. Kollade min försäkring och den gällde bara för upp till 30 tkr om man skulle bli rånad på stan. Efter det har det blivit billigare klockor. Ett tag var jag nog nere under 5 tkr och hade bara 2-3 stycken. Nu är det fler och på gränsen till för dyra egentligen. Den här är favoriten för stunden och den är ju billig iaf :)
PXL_20201102_220808180~2.jpg

Den där Citizen har jag kikat på några gånger, blir säkert att prova den en vacker dag :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag brukade ha någon dyrare klocka innan men så var jag ute och cyklade en dag och insåg att cykel+klocka var rätt mycket pengar. Kollade min försäkring och den gällde bara för upp till 30 tkr om man skulle bli rånad på stan. Efter det har det blivit billigare klockor. Ett tag var jag nog nere under 5 tkr och hade bara 2-3 stycken. Nu är det fler och på gränsen till för dyra egentligen. Den här är favoriten för stunden och den är ju billig iaf :)

Jag hade nedgradera cykeln istället. :)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Är också sugen på en SM Sub nu ju :p ... DJn behöver en kompis, också sjukt sugen på en DJ till fast i gulguld, tror den gör sig ännu bättre än i roséguld.
557B72EC-1A5F-4D09-B7A8-8453FCF7DF25.jpeg

En Day/Date i gulguld skulle vara drömmen, jupp har kollat för mycket på Sopranos :D

108986787_207803840574111_288998662793654547_n.jpg



Om jag lyckas fixa min Seiko Day/Date funderar jag på att försöka hitta ett passande gulgult case så att drömmen kan slå in ^^
 

Code

AKA Vincent B
Tycker den ser välgjord och snygg ut. Är nog ensam om denna åsikten men jag tycker en gmt bara är rörig och stället till det. För många visare, går ej att ta tid som med en vanlig bezel. Dessutom lär jag ju typ aldrig använda gmt funktionen.
Tycker personligen den är för dyr. Med tanke på vad dom andra kostar..
 
Topp