• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Skumt, har aldrig sett den stora med platt glas. Modellen har förvisso funnits i mååånga år nu så det har säkert kommit i olika varianter.
Ja jag har ju sämst koll, som vanligt 😅, så jag vet inte. Men 45mm var den, det minns jag 😄 Och lumen 😍
IMG_20190729_222617.jpg
IMG_20190705_133518.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Kreacon

Audemars
Ok så 42 an har ingen dome, det var den jag var orolig över

Kanske varit olika glas då den varit med ett tag? men mitt var välvt och de som sälj nu har enligt spec “2.8 mm double dome sapphire”

Saxat från hemsidan.

ARMIDA A1 steel 42mm 300m Diver NH35



  • Stainless steel case DLC coating
  • C3 lumed sapphire bezel, hour markers and hands
  • 42 mm case diameter
  • Lug to lug 46mm
  • Lug distance 22mm
  • Height incl. domed crystal 15.2mm
  • Sapphire crystal 2.8 mm double domed
  • Anti reflective coating on the inside crystal
  • 22mm rubber strap with steel buckle
  • weight 170 g including rubber strap
  • Waterproof to 300m/1000feet
  • Screwed and signed steel crown 8mm
  • 1 Year International Warranty
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Ja jag har ju egentligen gått och väntat på nya Retrospect men den där med blåa tavlan är ju riktigt grym!

Personligen gillar jag den blåa sekundvisaren. Ser harmoniskt ut men skulle vara lite vassare med vit och mer lättläst med kontrast.

Tack för bilder och info! Det uppskattas 🙏🏼🍻

IMG_20201105_113648_380.jpg


Pagani Chrono på handleden för tillfället. Gör sig bra med Zuludiver admiralty gray tycker jag.

IMG_20201105_113004_458.jpg


Funderar på vad man kan avyttra och plockade fram tre av mina fetaste.

IMG_20201105_113313_303.jpg


En arbetskamrat är ju sugen på min SM MM300 så eventuellt får den gå. Känns inte rätt men måste fan ta mig i kragen och banta ner samlingen.
Alltså jag kommer ju få sälja huset snart som jag håller på men... ifall kollegan backar så kolla med mig om jag kan skrapa fram nåt ur börsen. Gillar den! 😂
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Alltså jag kommer ju få sälja huset snart som jag håller på men... ifall kollegan backar så kolla med mig om jag kan skrapa fram nåt ur börsen. Gillar den! 😂

Ålrajt. Vill inte kollegan ha den så kollar jag med dig innan jag lägger ut på KS köp å sälj! 👍🏼

Vi kanske kan ansöka om ett dubbelavsnitt på lyxfällan sen tillsammans? 🤔😂
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
@rambo_amadeus

Jag tror jag gillar Blue steel bäst faktiskt, den är roligare på fler band-kombinationer.

97FAD333-7B2A-4BBE-97FF-D3F6BDC8244F.jpeg


den grå kommer åka på länken eller mer dova toner på band. Att han gjort en mintgrön-pil på den grå är så sjukt bra, den had ekunnat bli lite tråkig med en pyttepil a'la Aqua terra.
 
Senast ändrad:

Kalvin

Rolex
2-Faktor
God förmiddag på er!🙂

Testade precistan på isofrane inspirerande bandet som tillhör maranezen. Gillade det men iom maranez skall säljas så letar jag efter liknande🙂

Nån som sitter på ett gummi, 20mm? Kan köpa eller byta mot mesh 22mm om det finns intresse.

IMG_20201106_084647.jpg
IMG_20201106_083640.jpg

IMG_20201104_094615.jpg
IMG_20201104_094608.jpg
 
Topp