• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte sälja denna! måste ha slagit i huvet eller något för den är bara så jäkla bra helt enkelt :)
Ibland har jag sålt klockor bara för att vadå... köpa en ny och sälja nä nu får denna stanna...ett tag iaf.
IMG_0428.jpg
Tycker jag, den ser riktigt vass ut🙂 har spanat på den😎
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den där är riktigt snygg! Hade inte biljäveln kostat mig en sjujäkla förmögenhet att laga så skulle jag beställt en. 😑
Riktig trevlig för pengarna! 😊
Det enda å gnälla på är att det inte går att använda alla hål i mikrojusteringen utan bara de första två då skruven tar emot, i mitt fall hade jag behövt det. Bli antingen för stort eller på gränsen till för litet när jag tar av eller sätter på en länkbit. Men det funkar iaf. 😊
IMG_20201106_165957.jpg

Mycket stilig. Och jag måate säga att den ser ut att bäras betydligt större än vad måtten anger.
Helt klart stilig! 😊 Jag tycker den har perfekta mått för mig och den bärs absolut inte litet, klart större än 38!
Lite james bond över den också😁👍
wotw-connery.jpg
 

Crispie

Rolex
ojoj det sprider sig en nöjdhetskänsla i kroppen, kan det vara så att klockköpandet håller på att gå över? Alla jag har nu är keeeeeepers nästan på riktigt och de som är på väg in fyller alla hål. Saknas bara Pearl Diver från Yema när den kommer och en beg Fortis F-39 och en Seaforth men de kan jag vänta något år på. Det känns änna skönt att det verkar finnas ett slut.

(jaja, man kan köpa Doxa, Sinn mm fl också men det behöööver jag inte så sluta tjata)

Bilds för annars blir jag väl rapporterad för ett så provokativt inlägg :)

6320F815-82A5-4818-AF10-5EE38FB779E2.jpeg


C37423C1-FE13-49A1-B85B-D9D4675B03C3.jpeg
Ja, när väl länken använder anländer skulle den där Haliosen kunna vara exitwatch helt klart. Saknas dock datum tyvärr. Det måste man ha 😊
 
Senast ändrad:

Defreud

Panerai
2-Faktor
Riktig trevlig för pengarna! 😊
Det enda å gnälla på är att det inte går att använda alla hål i mikrojusteringen utan bara de första två då skruven tar emot, i mitt fall hade jag behövt det. Bli antingen för stort eller på gränsen till för litet när jag tar av eller sätter på en länkbit. Men det funkar iaf. 😊
IMG_20201106_165957.jpg


Helt klart stilig! 😊 Jag tycker den har perfekta mått för mig och den bärs absolut inte litet, klart större än 38!
Lite james bond över den också😁👍
wotw-connery.jpg
Det går inte att slipa ner skruven på något vänster?
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Riktig trevlig för pengarna! 😊
Det enda å gnälla på är att det inte går att använda alla hål i mikrojusteringen utan bara de första två då skruven tar emot, i mitt fall hade jag behövt det. Bli antingen för stort eller på gränsen till för litet när jag tar av eller sätter på en länkbit. Men det funkar iaf. 😊
IMG_20201106_165957.jpg


Helt klart stilig! 😊 Jag tycker den har perfekta mått för mig och den bärs absolut inte litet, klart större än 38!
Lite james bond över den också😁👍
wotw-connery.jpg

Det går inte att slipa ner skruven på något vänster?
Tänkte med på det. Går inte att modifiera på något sätt? Platt skruv? Synd om man verkligen gillar länken om man inte kan använda den. Är ju inte några förmögenheter det handlar om heller så man kan ju testa 😊
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det går inte att slipa ner skruven på något vänster?

Tänkte med på det. Går inte att modifiera på något sätt? Platt skruv? Synd om man verkligen gillar länken om man inte kan använda den. Är ju inte några förmögenheter det handlar om heller så man kan ju testa 😊
Det bästa hade vart om San martin kunde fixat nån halvlänk eller en annan skruv till länkbiten närmast claspen. Men det lär väl troligast inte hända.
Lär ju komma en version 2 av denna när de har löst problemet. Märkligt är ändå hur en sån miss kan slinka igenom till produktionsstadiet🤔
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det bästa hade vart om San martin kunde fixat nån halvlänk eller en annan skruv till länkbiten närmast claspen. Men det lär väl troligast inte hända.
Lär ju komma en version 2 av denna när de har löst problemet. Märkligt är ändå hur en sån miss kan slinka igenom till produktionsstadiet🤔
Man kan göra som jag gjorde på min BB58, fräsa ur i spännet :)
20200930_080134.jpg
 
Topp