• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rikala

Patek
2-Faktor
Hänger inte jättemycket i denna tråden så häng mig inte om denna vart uppe tidigare.

Tyckte den här va lite cool, att göra lite omvänt mot alla andra!

Kul och se hela innehållet! Jag gillar den skarpt, vad tycker ni?

Finns i fler färger också.
Screenshot_20201106-094851_Chrome.jpg
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
God förmiddag på er!🙂

Testade precistan på isofrane inspirerande bandet som tillhör maranezen. Gillade det men iom maranez skall säljas så letar jag efter liknande🙂

Nån som sitter på ett gummi, 20mm? Kan köpa eller byta mot mesh 22mm om det finns intresse.

IMG_20201106_084647.jpg
IMG_20201106_083640.jpg

IMG_20201104_094615.jpg
IMG_20201104_094608.jpg
Jag har använt CNS Isofrane-liknande gummin. Dom är mjuka och sköna, men troligen inte lika grymma som originalet.
7AF4A5B6-AF33-424B-9C1C-1F12920A64A5.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
God förmiddag på er!🙂

Testade precistan på isofrane inspirerande bandet som tillhör maranezen. Gillade det men iom maranez skall säljas så letar jag efter liknande🙂

Nån som sitter på ett gummi, 20mm? Kan köpa eller byta mot mesh 22mm om det finns intresse.

IMG_20201106_084647.jpg
IMG_20201106_083640.jpg

IMG_20201104_094615.jpg
IMG_20201104_094608.jpg

Jag har använt CNS Isofrane-liknande gummin. Dom är mjuka och sköna, men troligen inte lika grymma som originalet.
7AF4A5B6-AF33-424B-9C1C-1F12920A64A5.jpeg
Hittar du inget så kan jag varmt rekommendera Borealis eller om du vill ha ett riktigt billigt och helt ok som inte drar åt sig damm så köp på cousins.uk 👍🏻 Har inte testat Localtime själv men det på cousins verkar vara samma som Localtime säljer. Men absolut, Borealis och Isofrane är väl bäst (enligt mig) och då vinner Borealis med tanke på pris och kvalité 😊
 

Kreacon

Audemars
Jag har en A1 i mässing. Jättenöjd. Ganska grov, fet klocka. Kort L2L så den sitter som en smäck på de flesta armar. Helt sinnessjuk lume.

31CFB959-DA60-4C15-9AD1-A37BC65C2A2E.jpeg
God förmiddag på er!🙂

Testade precistan på isofrane inspirerande bandet som tillhör maranezen. Gillade det men iom maranez skall säljas så letar jag efter liknande🙂

Nån som sitter på ett gummi, 20mm? Kan köpa eller byta mot mesh 22mm om det finns intresse.

IMG_20201106_084647.jpg
IMG_20201106_083640.jpg

IMG_20201104_094615.jpg
IMG_20201104_094608.jpg
Har iso 22 mm från både cousins och Cns, helt ok men går inte att jämföra med borealis iso. Tycker det är väl värt de pengarna.
om jag inte missminner mig har de 20 mm i lager.

obs att cns gummi inte passar så bra till handleder under 17. Då får man göra egna hål.

Edit tvåa på bollen såg jag
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Hittar du inget så kan jag varmt rekommendera Borealis eller om du vill ha ett riktigt billigt och helt ok som inte drar åt sig damm så köp på cousins.uk 👍🏻 Har inte testat Localtime själv men det på cousins verkar vara samma som Localtime säljer. Men absolut, Borealis och Isofrane är väl bäst (enligt mig) och då vinner Borealis med tanke på pris och kvalité 😊
Få tittar på detta, tack för tipset🙂 Kanske få något napp i helgen annars få jag köra en beställning🙂
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Hänger inte jättemycket i denna tråden så häng mig inte om denna vart uppe tidigare.

Tyckte den här va lite cool, att göra lite omvänt mot alla andra!

Kul och se hela innehållet! Jag gillar den skarpt, vad tycker ni?

Finns i fler färger också.
Screenshot_20201106-094851_Chrome.jpg
Onekligen speciell, men gillar njae.. får lite ”Minions”- känsla över den.. 😂
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Med gamla BMW:s finns det en risk att den inte förblir affordable :bag:

Jag har använt CNS Isofrane-liknande gummin. Dom är mjuka och sköna, men troligen inte lika grymma som originalet.
7AF4A5B6-AF33-424B-9C1C-1F12920A64A5.jpeg

Ser bra ut🙂 tack för tipset. Få kolla detta🙂

Hittar du inget så kan jag varmt rekommendera Borealis eller om du vill ha ett riktigt billigt och helt ok som inte drar åt sig damm så köp på cousins.uk 👍🏻 Har inte testat Localtime själv men det på cousins verkar vara samma som Localtime säljer. Men absolut, Borealis och Isofrane är väl bäst (enligt mig) och då vinner Borealis med tanke på pris och kvalité 😊

Har iso 22 mm från både cousins och Cns, helt ok men går inte att jämföra med borealis iso. Tycker det är väl värt de pengarna.
om jag inte missminner mig har de 20 mm i lager.

obs att cns gummi inte passar så bra till handleder under 17. Då får man göra egna hål.

Edit tvåa på bollen såg jag

Borealis är väl överlägset alla andra utom originalet...
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
@rambo_amadeus

Jag tror jag gillar Blue steel bäst faktiskt, den är roligare på fler band-kombinationer.

97FAD333-7B2A-4BBE-97FF-D3F6BDC8244F.jpeg


den grå kommer åka på länken eller mer dova toner på band. Att han gjort en mintgrön-pil på den grå är så sjukt bra, den had ekunnat bli lite tråkig med en pyttepil a'la Aqua terra.
Jag kan verkligen inte bestämma mig.. Har 12hr gråa i kundkorgen men tvekar.. Grått känns lite annorlunda och tänker att det är roligt att välja något annat än blått (som man som oftast väljer). Samtidigt är blått så jädra snyggt :D i-landsproblem deluxe. Har även MAT som är blå och har BB58 som är blå. En blå Universa alt. Fairwind hade kanske varit lite för likt det man redan har i klocklådan :bored:
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag kan verkligen inte bestämma mig.. Har 12hr gråa i kundkorgen men tvekar.. Grått känns lite annorlunda och tänker att det är roligt att välja något annat än blått (som man som oftast väljer). Samtidigt är blått så jädra snyggt :D i-landsproblem deluxe. Har även MAT som är blå och har BB58 som är blå. En blå Universa alt. Fairwind hade kanske varit lite för likt det man redan har i klocklådan :bored:

Då ska du köpa en blå, lätt rätt val i långa loppet och enklare att flippa någon av de andra och behålla mängden blått i samlingen. Denna är inte samma som BB58 pga 12h samt safirbezel och lume. Så du kommer fortfarande ha ett kompletterande intryck av en blå Fairwind. Risken är dock att BB58an känns o-prisvärd :)
 

Fredrik78

Cartier
Jag tänkte sälja denna! måste ha slagit i huvet eller något för den är bara så jäkla bra helt enkelt :)
Ibland har jag sålt klockor bara för att vadå... köpa en ny att sälja nä nu får denna stanna...ett tag iaf.
IMG_0428.jpg
 
Senast ändrad:
Topp