• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Sjukt ändå att det problemet finns på en klocka i den prisklassen, där skulle jag kräva perfektion!
Ja du, vad ska man säga. Mikrojusteringen ger max 6mm, 1 länkbit är 10mm och det finns inga halvlänkar. Blev antingen för tight eller löst. Fick bli att man borrade ett extra hål samt fräsa ur så att niten inte tar emot. Kvaliteten i övrigt är prima :D
 

Crispie

Rolex
Var det några fler än jag och @M26 som slog till på LE Steinharten, 39mm 1655-homage. :)

1604430625742.png
Jag mejlade en beställning men fick aldrig något svar 😔

Edit: Hade jag visst fått. Missat mejlet 👎🤯
 
Senast ändrad:

M26

Rolex
2-Faktor
Alltså den där vänstra! Attans fin! Ser ovanligt välvt ut glaset?
Double domed ser det ut som 😁

Vill nog beställa hem jubilee från Steinhart, hur skulle du säga att de ligger till kvalitetsmässigt?
Mycket bra, bland det bästa du kan få i microsvängen enligt min ödmjuka mening. Däremot är det en lite knepig konstruktion på deras jubelee, den är typ konstruerad som halvlänkar med jubeleeutseende om det nu låter klokt?

Jag mejlade en beställning men fick aldrig något svar 😔
När var det, min vän mejlade senast igår och fick igenom sin beställning? Testa att ringa honom annars.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor

TotteH

Patek
2-Faktor
Fick träffa pappa för första gången idag på 2 månader det va känsligt att se en järngubbe helt plötsligt sitta i rullstol 😢
502C5E64-5969-4D26-87FC-3E2FA7749957.jpeg
Usch ja det är jobbigt när det händer så snabbt. Farsan blev sjuk i diverse när han var runt 55. Han har haft bra och dåliga perioder sedan dess. Har ändå kämpat på de senaste 15 åren och man är glad och tacksam för all tid man får ihop.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Usch ja det är jobbigt när det händer så snabbt. Farsan blev sjuk i diverse när han var runt 55. Han har haft bra och dåliga perioder sedan dess. Har ändå kämpat på de senaste 15 åren och man är glad och tacksam för all tid man får ihop.
Ja man får ta vara på all tid.
Farsan är 75 och va så pigg och arbetade imellanåt samt hjälpte allt o alla jämt.
 
Topp