• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja man får ta vara på all tid.
Farsan är 75 och va så pigg och arbetade imellanåt samt hjälpte allt o alla jämt.
Ja det gör det ännu jobbigare. Farsan har ändå varit som han är i många år så det har inte blivit lika påtagligt. Brorsan har fått lite panik de senare åren då han börjar närma sig 50 och är rädd att det ska bli likadant för honom. Jag är mer av den varan som tar dagen som den kommer och det blir som det blir. Saknar inget och är nöjd med det som är. Allt extra är ren bonus 😊
Klockbild för topic 😊 Hur grym är denna? 😋 Sinn UX S GSG 9
Screenshot_20201106_205229.jpg

Edit: Fel tråd, jag veeet! Men, ni är ju mitt crew liksom 🤷🏻‍♂️
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Ja det gör det ännu jobbigare. Farsan har ändå varit som han är i många år så det har inte blivit lika påtagligt. Brorsan har fått lite panik de senare åren då han börjar närma sig 50 och är rädd att det ska bli likadant för honom. Jag är mer av den varan som tar dagen som den kommer och det blir som det blir. Saknar inget och är nöjd med det som är. Allt extra är ren bonus 😊
Klockbild för topic 😊 Hur grym är denna? 😋 Sinn UX S GSG 9
Screenshot_20201106_205229.jpg
Jo man kan inte gå och vara rädd hela livet.
Dock är det ärftligt med risk för att kroppspulsådern kan brista så vi bröder ska scanna våra det gör man annars vid 65.
Ja satan den Sinnen är riktigt häftig.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Någon som kan något om U-boat? Fastnat för utseendet på denna men har ingen superkoll på märket i sig, dvs byggkvalitet, val av urverk och mer övergripande? :)
EBC87745-BB64-43F5-AFD8-CF5C05586814.png
Ett stående skämt inom klockkretsar och kvaliteten är nog ganska långt ifrån det pris man betalar men jag tycker faktiskt att de har en del tokfräcka modeller som t.ex. oljefyllda Darkmoon: https://www.uboatwatch.com/Collezioni/EN/darkmoon-1
Quartz vilket är perfekt för mig och en relativt blygsam prislapp på €950. :) Jag blev jäkligt sugen på att beställa en efter att någon postade en bild på den röda här i forumet men är lite orolig för andrahandsvärdet som förmodligen är brutalt dåligt. Köper man begagnat kan man nog göra en riktigt kap!
Tackar! Jag gillar den skarpt! 👊😀

Har du lärt dig hur man läser av dagsljusskalan? 😂
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ett stående skämt inom klockkretsar och kvaliteten är nog ganska långt ifrån det pris man betalar men jag tycker faktiskt att de har en del tokfräcka modeller som t.ex. oljefyllda Darkmoon: https://www.uboatwatch.com/Collezioni/EN/darkmoon-1
Quartz vilket är perfekt för mig och en relativt blygsam prislapp på €950. :) Jag blev jäkligt sugen på att beställa en efter att någon postade en bild på den röda här i forumet men är lite orolig för andrahandsvärdet som förmodligen är brutalt dåligt. Köper man begagnat kan man nog göra en riktigt kap!


Har du lärt dig hur man läser av dagsljusskalan? 😂
Självklart :angel:
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Är ju fel på en🙈
Funderat sedan jag fick precistan; Är detta the one.,behöver jag verkligen någon annan än denna. Den har ju allt. Hård, stilren, lite historia mm mm. (skulle kanske vara moncharden då som komplement, den passar ju in överallt😎)

Så fick jag nyss sålt maranezen. Å direkt börja jag kolla på potentiella klockor på ks😎

Är nog djupt inne i träsket🙈 men jag skyller på denna tråden!

Nu när familjen somnat så bli det en pilsner å the mandalorian. This is the way😎 trevlig helg på er

16046987448866672304624184595228.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Är ju fel på en🙈
Funderat sedan jag fick precistan; Är detta the one.,behöver jag verkligen någon annan än denna. Den har ju allt. Hård, stilren, lite historia mm mm. (skulle kanske vara moncharden då som komplement, den passar ju in överallt😎)

Så fick jag nyss sålt maranezen. Å direkt börja jag kolla på potentiella klockor på ks😎

Är nog djupt inne i träsket🙈 men jag skyller på denna tråden!

Nu när familjen somnat så bli det en pilsner å the mandalorian. This is the way😎 trevlig helg på er

16046987448866672304624184595228.jpg
Sitter precis som du och grubblar. Haft denna på mig i 2 dagar...funderade på försäljning. Men alltså, titta på den! 🥺
IMG_20201106_225332.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Den är vacker😍 efter bild på den tidigare idag så var jag tvungen att kolla lite på squale. Har innan duckat ganska bra för dem. Men det verka vara riktigt shyssta ur🙂
Jag har själv bara haft 3st och gillar dom absolut. Denna är ju jäkligt stilig med, så pass att jag inte vågat bära den på jobbet. Visst, jag har klockor som jag absolut kan ha på jobb men det är lite tråkigt att bara kunna, eller välja, att bara använda vissa på fritid och helg. Ja dessa i-lands problem 🙈
Men tycker absolut du ska testa en Squale om du har möjlighet 😊
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Jag har själv bara haft 3st och gillar dom absolut. Denna är ju jäkligt stilig med, så pass att jag inte vågat bära den på jobbet. Visst, jag har klockor som jag absolut kan ha på jobb men det är lite tråkigt att bara kunna, eller välja, att bara använda vissa på fritid och helg. Ja dessa i-lands problem 🙈
Men tycker absolut du ska testa en Squale om du har möjlighet 😊
Ett riktigt i-lands dilemma. Kände liladant med min ventus. Den var ju väldigt affordable men på något vis för stilig. Men klockor mår ju bra att användas de bli ju egentligen bara snyggare med lite battleacars😉
Bli nog en squale till slut🙂
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ett riktigt i-lands dilemma. Kände liladant med min ventus. Den var ju väldigt affordable men på något vis för stilig. Men klockor mår ju bra att användas de bli ju egentligen bara snyggare med lite battleacars😉
Bli nog en squale till slut🙂
Ja jag borde banne mig i alla fall få göra ett litet märke innan jag säljer den 😂 Tack för lite bollning 😊
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor

Ett stående skämt inom klockkretsar och kvaliteten är nog ganska långt ifrån det pris man betalar men jag tycker faktiskt att de har en del tokfräcka modeller som t.ex. oljefyllda Darkmoon: https://www.uboatwatch.com/Collezioni/EN/darkmoon-1
Quartz vilket är perfekt för mig och en relativt blygsam prislapp på €950. :) Jag blev jäkligt sugen på att beställa en efter att någon postade en bild på den röda här i forumet men är lite orolig för andrahandsvärdet som förmodligen är brutalt dåligt. Köper man begagnat kan man nog göra en riktigt kap!


Har du lärt dig hur man läser av dagsljusskalan? 😂
Aldrig hört eller läst något negativt om U-boats seriösa klockor under mina nördiga år, jag tänkte mer på hur dom är byggda etc :) vet vilka du menar, supercoola ju! Readability DELUXE! :)
Vad du än går igenom så finns det en tråd med hundratals kompisar här för dig!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Aldrig hört eller läst något negativt om U-boats seriösa klockor under mina nördiga år, jag tänkte mer på hur dom är byggda etc :) vet vilka du menar, supercoola ju! Readability DELUXE! :)

Vad du än går igenom så finns det en tråd med hundratals kompisar här för dig!
Det skämtas väl ofta om hur stora de är osv. och det anses nog av många vara snäppet finare än en modern Invicta. 😂 Men skitsamma vad andra tycker, jag tycker som sagt att de har en del riktigt fräcka modeller och om du gillar dem så köööp! 👍

De kanske är lite högt prissatta sett till vad man får och har förmodligen uselt andrahandsvärde men så länge man är medveten om det så är det ju lugnt.
 
Topp