• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Mitt monsterbygge fick också en liten update.

Före:

20201107_110319.jpg


Efter:

20201107_002653.jpg

20201107_124547.jpg



Önskar alla i tråden en fortsatt fin lördag! 😄
Är inlägget från odokadolo_industries ? Hyfsat skön 3D index där alltså :woot:
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tack fellow byggare, det värmer 😘
En rejäl utmaning att gräva i ryssarna, till skillnad mot japanerna så sitter allt fast med mikroskopiska skruvar. T.ex måste man montera av rotor/verkhållare och grejer för att ens kunna skruva loss tavlan, höll på att riva av mig håret i frustration (fast det var rätt kul) 😂

Ja jag har kikat lite "under huven" när jag hade en rysk period och ja det är lite annorlunda. 😅 Har fortfarande ett litet sug efter en 420 med slät bezel och sandwich... 😋
Hursomhelst väldigt välkomponerat bygge och till skillnad från mig fantastiska bilder. Inspirerande! 😊
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
95C1320A-B106-4DD6-ADC0-6A67EBD5F618.jpeg

Köpte denna Moncharden av trådkompis men kan efter en dags bärande konstatera att kemi dessvärre inte uppstod. Släpper den därför för självkostnadspris. Trådrabbat utlovas såklart.
Edit: originalmesh ingår! Åker ut på K&S i dagarna.
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20201107_073247.jpg

Var tvungen att testa detta med tritium så köpte mig en traser. Designen lämnar en del att önska detsamma gäller gummibandet som är lite i styvaste laget. Själva tritiumet funkar faktiskt över förväntan och lyser mer än vad jag trodde det skulle göra från andras utsagor och det är väl på grund av dess tritium som man vill ha en traser.

Men är nog dessvärre inte min typ av klocka. Skulle någon vara intresserad så kan ni hojta annars åker den nog upp på annons snart.
Trevlig ändå. Ser Marathonsk ut. Men tritium är väl radioaktivt? Och bara bly kan stoppa radioaktivitet? Eller kanske inget, jag är ingen kärnfysiker får jag erkänna. Är det ens kärnfysiker som jobbar med kärnkraft?

Hursomhelst: Finns det någon radioaktivitet som når användaren?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Trevlig ändå. Ser Marathonsk ut. Men tritium är väl radioaktivt? Och bara bly kan stoppa radioaktivitet? Eller kanske inget, jag är ingen kärnfysiker får jag erkänna. Är det ens kärnfysiker som jobbar med kärnkraft?

Hursomhelst: Finns det någon radioaktivitet som når användaren?
Tritium är väll relativt ofarligt, iaf på moderna klockor nu när vi vet mer. Inte som radium på äldre klockor som faktiskt kan vara rätt skadligt än idag var det väll en studie som visade 🙃
 

escozez

Omega
Double domed ser det ut som 😁

Mycket bra, bland det bästa du kan få i microsvängen enligt min ödmjuka mening. Däremot är det en lite knepig konstruktion på deras jubelee, den är typ konstruerad som halvlänkar med jubeleeutseende om det nu låter klokt?


När var det, min vän mejlade senast igår och fick igenom sin beställning? Testa att ringa honom annars.
Förstår vad du menar, är länkarna mindre i storlek då än tex oyster från steinhart? Så att det blir ändå liten komfortskillnad.
 
  • Like
Reactions: M26
Topp