• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Pebj0903

Omega
2-Faktor
IMG_20201107_073247.jpg

Var tvungen att testa detta med tritium så köpte mig en traser. Designen lämnar en del att önska detsamma gäller gummibandet som är lite i styvaste laget. Själva tritiumet funkar faktiskt över förväntan och lyser mer än vad jag trodde det skulle göra från andras utsagor och det är väl på grund av dess tritium som man vill ha en traser.

Men är nog dessvärre inte min typ av klocka. Skulle någon vara intresserad så kan ni hojta annars åker den nog upp på annons snart.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Då drar vi väl igång byteslördag. Nu när vi alla sitter mer eller mindre isolerade får vi väl se till att det blir snurr i klocklådorna.

Up for grabs är denna
Geckota G02 ETA, bytes mot Annan dykare i motsvarande prisklass eller ren försäljning.

0FE79E70-A31B-4D76-8295-6C2145A1728A.jpeg
7BF0BD45-B7AC-476C-BE4E-1750CF3B437E.jpeg
458B504E-559F-4BD1-9642-3796AC0684F9.jpeg
531DD4D1-6742-40DB-B2AD-3649BA9F476B.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Tack snälla, skulle nog aldrig blivit verklighet utan dig kära bollplank 😘
Ingen egentlig skillnad mot dom 150/170 jag redan har, det är ju exakt samma förutom täckta bandhorn. Stenhård och sitter skönt, vad mer kan man begära 🤙🏼
Vad glad jag blir, tack 😘
Kombinationen med alla delarna blev magiskt bra 👌🏻 Grymt jobbat 👍🏻🤓 Får ta och testa den boetten någon gång jag med 😊
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
På avbytarbänken denna vecka.
Försäljning eller byte.
Vet tyvärr inte vad jag vill ha. Man vet när man ser... 😊

Dagaz i fint skick.
Steinhart "lyx" gmt
Monstruös (46 mm) Lambretta Kvartskronograf
Roamer Searock 70-tals? i nära nyskick
Spinnaker Boettger. Visarna går under index, kan det bli häftigare? :woot:


1604748134148.png
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
På avbytarbänken denna vecka.
Försäljning eller byte.
Vet tyvärr inte vad jag vill ha. Man vet när man ser... 😊

Dagaz i fint skick.
Steinhart "lyx" gmt
Monstruös (46 mm) Lambretta Kvartskronograf
Roamer Searock 70-tals? i nära nyskick
Spinnaker Boettger. Visarna går under index, kan det bli häftigare? :woot:


1604748134148.png

Ang. Att visarna går under index kan jag också konstatera att det är så jäkla coolt! Blir en riktigt rolig " 3d " känsla.
Fick hem denna Tissot i veckan med samma utformning :) Sorry för urkass bild!
16EB5275-3216-489B-85C3-E246C6669583.jpeg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor

v0n

Patek
2-Faktor
Så jeffla grym! 🤩 Sjukt lyckat, hatten av! 🔥💯🎯☢
Tack fellow byggare, det värmer 😘
En rejäl utmaning att gräva i ryssarna, till skillnad mot japanerna så sitter allt fast med mikroskopiska skruvar. T.ex måste man montera av rotor/verkhållare och grejer för att ens kunna skruva loss tavlan, höll på att riva av mig håret i frustration (fast det var rätt kul) 😂
 
Topp