• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Seiko har ett par om man är ok med med quartz och mineralglas.
Tyvärr är den bästa av dem ur produktion, de andra är, hmmm.... nästan bra. Men det borde ju finnas roligare alternativ.
1604850644266.jpeg
Tvåa på pucken😅
 

pajonk

Omega
2-Faktor
Hej allihopa.
Kolla här


om ni vill handgjorda läderarmband 😉

mvh Adrian.
 
Senast ändrad:

Weberg

Audemars
Fikar med en annan klocknörd som just fått hem den här micron: Scuderia med pimpat Valjoux 7750. Blir nästan lite paff över den utomordentligt fina byggkvaliteten. Tavlan ska påminna om varvräknaren på en MC, och rotorn har fått inspo från en bromsskiva. Udda och kul!

IMG_20201108_181302.jpg
IMG_20201108_181109.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hej allihopa.
Kolla här


om ni vill handgjorda läderarmband 😉

mvh Adrian.
Är du tandläkare? :D
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Gått igenom lådan lite och hittade en del band som får kila vidare, kan tänka mig att byta till mig Barton Elite i andra färger och i 22mm.
Främst ute efter vit/svart eller helsvart.
edit: kom på att jag är ute efter någonting kul i den udda storleken 24-20 också :)

31F98B41-237F-41DF-8BB9-2C818B4F2EF7.jpeg


Längst till höger, Barton Elite Navy 22
Längst upp, Barton Elite Navy (borta!)
Staib Mesh (borta!)
Diloy Jeans (borta!)
Feskarn Curved (borta!)
Bara 22mm kvar nu! :eek:
Kom med bytesförslag, det mesta av intresse förutom natoband. Svart eller vitt har förtur dock :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
"Mims söner resa sig, makternas öde
tänds vid det gamla Gjallarhornet;
högt blåser Heimdall, hornet i vädret,
Odin mäler till Mims huvud."


Åsikter om din Heimdallr? Är den as-bra? (pun intended)

Min åsikt:
Boett har rätt vassa kanter men är grym ändå, lite kombo mellan sub c och vanlig. Bäst på tropic. Länken bra med.

Tavlan var fin, visarna tyckte jag såg lite sämre ut i finish än ex Tisell. Men ingen extremt noterbart. Bezeln hade grym action på min.

Jag köpte och sålde för 1.2k, tycker den var väldigt bra för den pengen :)

 

Weberg

Audemars
Min åsikt:
Boett har rätt vassa kanter men är grym ändå, lite kombo mellan sub c och vanlig. Bäst på tropic. Länken bra med.

Tavlan var fin, visarna tyckte jag såg lite sämre ut i finish än ex Tisell. Men ingen extremt noterbart. Bezeln hade grym action på min.

Jag köpte och sålde för 1.2k, tycker den var väldigt bra för den pengen :)

Tack för utförligt svar! Låter definitivt som en potentiell vardags-sub-beater. Är lite nyfiken på varför kineserna fick för sig att hylla en nordisk asagud, men det är nog en annan diskussion...
 

Chumba

Rolex
"Mims söner resa sig, makternas öde
tänds vid det gamla Gjallarhornet;
högt blåser Heimdall, hornet i vädret,
Odin mäler till Mims huvud."


Åsikter om din Heimdallr? Är den as-bra? (pun intended)
Min åsikt:
Boett har rätt vassa kanter men är grym ändå, lite kombo mellan sub c och vanlig. Bäst på tropic. Länken bra med.

Tavlan var fin, visarna tyckte jag såg lite sämre ut i finish än ex Tisell. Men ingen extremt noterbart. Bezeln hade grym action på min.

Jag köpte och sålde för 1.2k, tycker den var väldigt bra för den pengen :)

Det var en bra beskrivning @Jockinho tycker jag. Kan inte jämföra med tisell då jag inte ägt någon. Men mycket pang för pengen är det.. 🙂
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Min åsikt:
Boett har rätt vassa kanter men är grym ändå, lite kombo mellan sub c och vanlig. Bäst på tropic. Länken bra med.

Tavlan var fin, visarna tyckte jag såg lite sämre ut i finish än ex Tisell. Men ingen extremt noterbart. Bezeln hade grym action på min.

Jag köpte och sålde för 1.2k, tycker den var väldigt bra för den pengen :)


Det var en bra beskrivning @Jockinho tycker jag. Kan inte jämföra med tisell då jag inte ägt någon. Men mycket pang för pengen är det.. 🙂
Ni glömmer ju det viktigaste! Rehaut! Graverad rehaut!
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Denna hämtade jag idag!
Boutique edition av Ocean GMT Vintage, en 1655 homage.
39mm, 20mm Lugs, 46,5 L2L.
Väldigt bra finish på casen samt bezel. Och verket är som silke när man drar upp, likaså rotorn är tyst och fin. Plus också för att dom har en smalare krona!

På minuskontot så är claspen lite trög (men det är ju så på de flesta Steinharts), bezeln kunde varit 1mm bredare och så hade man gott kunnat köra högt dome:ad plexi så hade inte tavlan upplevts så stor.
Jämför med Sub Explorern som har exakt samma dimentioner så upplevs GMTn som mycket större, allt sitter i tavelöppningen.

Mina handleder är 17cm

90B91643-61DA-4D95-BAB7-6ACBB8284454.jpeg

A4604081-7436-4DC0-A70C-80968522AFD0.jpeg

94CA6614-99BD-454E-9EA6-485CECB8A82B.jpeg
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Denna hämtade jag idag!
Boutique edition av Ocean GMT Vintage, en 1655 homage.
39mm, 20mm Lugs, 46,5 L2L.
Väldigt bra finish. Och verket är som silke när man drar upp, likaså rotorn är tyst och fin. Plus också för att dom har en smalare krona!

På minuskontot så är claspen lite trög (men det är ju så på de flesta Steinharts), bezeln kunde varit 1mm bredare och så hade man gott kunnat köra högt dome:ad plexi så hade inte tavlan upplevts så stor.
Jämför med Sub Explorern som har exakt samma dimentioner så upplevs GMTn som mycket större, allt sitter i tavelöppningen.

Mina handleder är 17cm

90B91643-61DA-4D95-BAB7-6ACBB8284454.jpeg

A4604081-7436-4DC0-A70C-80968522AFD0.jpeg

94CA6614-99BD-454E-9EA6-485CECB8A82B.jpeg
Dra åt helbubu vad bra! Länge sen jag fick sånt klocksug!
Jag vill ha en!
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Denna hämtade jag idag!
Boutique edition av Ocean GMT Vintage, en 1655 homage.
39mm, 20mm Lugs, 46,5 L2L.
Väldigt bra finish. Och verket är som silke när man drar upp, likaså rotorn är tyst och fin. Plus också för att dom har en smalare krona!

På minuskontot så är claspen lite trög (men det är ju så på de flesta Steinharts), bezeln kunde varit 1mm bredare och så hade man gott kunnat köra högt dome:ad plexi så hade inte tavlan upplevts så stor.
Jämför med Sub Explorern som har exakt samma dimentioner så upplevs GMTn som mycket större, allt sitter i tavelöppningen.

Mina handleder är 17cm

90B91643-61DA-4D95-BAB7-6ACBB8284454.jpeg

A4604081-7436-4DC0-A70C-80968522AFD0.jpeg

94CA6614-99BD-454E-9EA6-485CECB8A82B.jpeg
Niiiice, min ska skickas i slutet av nästa vecka, hoppas det går fort.
 

AndyJ

Panerai
Satt och tittade på en video med någon som visade sin klocksamling. Det roliga var att han inser halvvägs igenom att han har världens klyschigaste och mest oorginella klocksamling:hilarious:
Vet inte om min är så mycket bättre men jag ser det inte heller som en klocksamling. Det är mest några klockor utan någon större plan
PXL_20201108_215846976.jpg
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Satt och tittade på en video med någon som visade sin klocksamling. Det roliga var att han inser halvvägs igenom att han har världens klyschigaste och mest oorginella klocksamling:hilarious:
Vet inte om min är så mycket bättre men jag ser det inte heller som en klocksamling. Det är mest några klockor utan någon större plan
PXL_20201108_215846976.jpg

Riktigt skön samling ju! Din alltså...😃👍🏼

IMG_20201108_233740_268.jpg


Avslutar dagen med en Squale 1545 Militaire.
 
Topp