• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
Just kommit upp ur grottan utan teckning
3D4E5100-984E-4E73-9043-B2F25721C8E5.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
@Jockinho spanat in denna på köp/sälj? Förjäkla trevlig ref.

Sett, trevlig men köpte en monchard skytoucher igår som pilot så räcker nog just nu :)
 

Crispie

Rolex
Denna hämtade jag idag!
Boutique edition av Ocean GMT Vintage, en 1655 homage.
39mm, 20mm Lugs, 46,5 L2L.
Väldigt bra finish på casen samt bezel. Och verket är som silke när man drar upp, likaså rotorn är tyst och fin. Plus också för att dom har en smalare krona!

På minuskontot så är claspen lite trög (men det är ju så på de flesta Steinharts), bezeln kunde varit 1mm bredare och så hade man gott kunnat köra högt dome:ad plexi så hade inte tavlan upplevts så stor.
Jämför med Sub Explorern som har exakt samma dimentioner så upplevs GMTn som mycket större, allt sitter i tavelöppningen.

Mina handleder är 17cm

90B91643-61DA-4D95-BAB7-6ACBB8284454.jpeg

A4604081-7436-4DC0-A70C-80968522AFD0.jpeg

94CA6614-99BD-454E-9EA6-485CECB8A82B.jpeg
Sweet! Grattis, nöjd att jag slog till på en. Håller tummarna för att den kommer fort.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Sååå bra! Som jag skrev igår, var länge sen jag var så sugen på en klocka. Och den går inte ens att få tag på vilket kanske är lika bra.
Tack kompis! Ja den är jäkligt bra, håller med @JohnMonchard att den gärna hade fått ha samma proportioner som Explorer Plexi med mindre tavelöppning och bredare bezel men tycker ändå att den är extremt lyckad och upplevs mer som en hyllning än Steinharts övriga modeller, kanske just tack vare glaset och den större öppningen 🤔
Gratulerar! Glaset ser galet bra ut. Hoppas du hittar ett jubilee. Antar att den delar boettform med andra modeller, eller blir passningen lättare då Steinhart kör ”hona”?
Tack Brate! Grymt Double Domed glas som ger ett riktigt bra djup men ger samtidigt ett mer nutida intryck än vintage, tycker ändå det blev en bra avvägning i slutändan och jag kan nog helt klart leva med detta. Det är samma standardboett och mitt största "klagomål" är nog Oysterlänken som du mycket riktigt påpekar har female End-links, Oystern bör ha male för att lira med formspråket alternativt ett byte till Jubelee som gäller :happyhappy:
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Det var värst vad svårt det skulle vara att bli av med en fem månader gammal klocka som säljs en bra bit under halva nypriset! 🤔😉
Ingen som är sugen?
0FDC7E09-82BB-4C2A-A73D-307015C6079F.jpeg
Är den kvar den 25e så får du nog ett PM :)
Tack kompis! Ja den är jäkligt bra, håller med @JohnMonchard att den gärna hade fått ha samma proportioner som Explorer Plexi med mindre tavelöppning och bredare bezel men tycker ändå att den är extremt lyckad och upplevs mer som en hyllning än Steinharts övriga modeller, kanske just tack vare glaset och den större öppningen 🤔

Tack Brate! Grymt Double Domed glas som ger ett riktigt bra djup men ger samtidigt ett mer nutida intryck än vintage, tycker ändå det blev en bra avvägning i slutändan och jag kan nog helt klart leva med detta. Det är samma standardboett och mitt största "klagomål" är nog Oysterlänken som du mycket riktigt påpekar har female End-links, Oystern bör ha male för att lira med formspråket alternativt ett byte till Jubelee som gäller :happyhappy:
Jag är lite sugen på att kolla om man kan sätta i ett högt plexi istället när min kommer. Jag ser också fram emot att få testa den på en massa kul band, det känns som att man kan hitta en del riktigt bra kombinationer.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Är den kvar den 25e så får du nog ett PM :)

Jag är lite sugen på att kolla om man kan sätta i ett högt plexi istället när min kommer. Jag ser också fram emot att få testa den på en massa kul band, det känns som att man kan hitta en del riktigt bra kombinationer.
Ser fram emot många bilder framöver!
@Lutte @JohnMonchard @M26 (+någon annan som också beställt och som jag säkert glömt):
Valde ni alla vintage old radium varianten? Blir jag ensam med den andra?
 
  • Like
Reactions: M26

Master J

Audemars
2-Faktor
Har burit denna väldigt mkt senaste veckorna... så pass att jag nog vågar mej på en till i 38 mm 😀
20201109_221409.jpg


Har kikat på hamilton khaki field 38... främst quartz.
Men hur är det med sekundvisaren?
Ser klockor med samma ref. Där sekundvisaren ibland har röd spets och ibland inte... är det olika årsmodeller?

H684812:
51Wj7j1w3bL._AC_UY780_.jpg

71530a74-fd9a-11e6-92a9-6d9b5f53e097.jpg
 
Topp