• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lutte

Cartier
2-Faktor
Kanske helt OT, men samtidigt inte... Nån som vet varför vissa säljares adress visas tydligt på en karta, medan ändras inte?

Screenshot_20201108_234947.jpg
Tradera? Gissar att det beror på vad säljaren fyllt i för adress och vad man väljer att dela med omvärlden. Dessutom antar jag att företag visas med mer exakta adressuppgifter än privatpersoner.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Denna hämtade jag idag!
Boutique edition av Ocean GMT Vintage, en 1655 homage.
39mm, 20mm Lugs, 46,5 L2L.
Väldigt bra finish på casen samt bezel. Och verket är som silke när man drar upp, likaså rotorn är tyst och fin. Plus också för att dom har en smalare krona!

På minuskontot så är claspen lite trög (men det är ju så på de flesta Steinharts), bezeln kunde varit 1mm bredare och så hade man gott kunnat köra högt dome:ad plexi så hade inte tavlan upplevts så stor.
Jämför med Sub Explorern som har exakt samma dimentioner så upplevs GMTn som mycket större, allt sitter i tavelöppningen.

Mina handleder är 17cm

90B91643-61DA-4D95-BAB7-6ACBB8284454.jpeg

A4604081-7436-4DC0-A70C-80968522AFD0.jpeg

94CA6614-99BD-454E-9EA6-485CECB8A82B.jpeg
Fasiken vad din kom fort, min skall vara i Sverige nu men har fortfarande inte levererats till mitt ombud, håller tummarna för att den anländer under morgondagen 🥳

Det var ändå en ganska stor skillnad på hur olika stora dom upplevs trots samma dimensioner men den bredare bezeln och mindre tavelöppningen på Explorern är vad som gör att den upplevs så där härligt vintage. Ser man dock bara till handledsbilden så ser ändå GMT'n ut ha perfekt storlek, ser riktigt bra ut!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det var värst vad svårt det skulle vara att bli av med en fem månader gammal klocka som säljs en bra bit under halva nypriset! 🤔😉
Ingen som är sugen?
0FDC7E09-82BB-4C2A-A73D-307015C6079F.jpeg

Har ju ägt en sådan och sålt men nog bland de skönaste dykarna man kan ha. Finish är bra med så någon borde ta och köpa den :)

Köpte en pilotklocka igår men ingen kronograf men väl med en annan komplikation, en klocka du också har :pompus:
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade nog slipat ner niten bara (om inte den skruven har en funktion). På Tudor är det bara estetiskt.
Den har ju en funktion här men det skulle funka i mitt fall. Skulle man senare behöva justera för en mindre handled och behöva ta bort en länkbit så är det kört isåfall. Men absolut är det ett alternativ, gäller bara att fästa skruven rejält med en starkare loctite än den man vanligtvis använder till en klocklänk först så borde det gå.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor

Acos

Audemars
Den har ju en funktion här men det skulle funka i mitt fall. Skulle man senare behöva justera för en mindre handled och behöva ta bort en länkbit så är det kört isåfall. Men absolut är det ett alternativ, gäller bara att fästa skruven rejält med en starkare loctite än den man vanligtvis använder till en klocklänk först så borde det gå.
Ta starkaste då blir det som om den e svetsad😂
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Svinkul läsning! :D Tickar den fortfarande hånfullt i din byrålåda? Isåfall borde det väl vara dags utsätta den för något riktigt domedagstest?
Jag blev tvungen att kolla. Det gjorde den inte :(
Men efter ett snabbt batteribyte så gör det det igen. Inget trasigt där inte, bara slut på bränsle.
Känner att den fått ett emotionellt värde nu, så vill inte ta livet av den. Kanske borde unna den ett glasbyte istället.
 
Topp