• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

AndyJ

Panerai
Har burit denna väldigt mkt senaste veckorna... så pass att jag nog vågar mej på en till i 38 mm 😀
20201109_221409.jpg


Har kikat på hamilton khaki field 38... främst quartz.
Men hur är det med sekundvisaren?
Ser klockor med samma ref. Där sekundvisaren ibland har röd spets och ibland inte... är det olika årsmodeller?

H684812:
51Wj7j1w3bL._AC_UY780_.jpg

71530a74-fd9a-11e6-92a9-6d9b5f53e097.jpg
Har den polerad glasring med? Ser ut som den automatiska men utan att det står automatic på tavlan.
Bra val annars. Jag velade precis mellan Khaki quartz och Damasko DS30. De är rätt lika. Helt blästrade och tunna så dom sitter tajt.
 

Urtyp

Audemars
Har burit denna väldigt mkt senaste veckorna... så pass att jag nog vågar mej på en till i 38 mm 😀
20201109_221409.jpg


Har kikat på hamilton khaki field 38... främst quartz.
Men hur är det med sekundvisaren?
Ser klockor med samma ref. Där sekundvisaren ibland har röd spets och ibland inte... är det olika årsmodeller?

H684812:
51Wj7j1w3bL._AC_UY780_.jpg

71530a74-fd9a-11e6-92a9-6d9b5f53e097.jpg
Udda. Jag har noterat förut att automatarna har den röda spetsen. Ser nästan ut som om någon redigerat bort "Automatic" från tavlan på den övre (jämför hur "khaki" ska linjera med siffrorna).
 
Så det ska vara så att automaten har röd spets på sekundvisaren?

Damaskon va trevlig, men mkt dyrare också...
Tror att det finns (/funnits tills nyligen) två automatare i 38mm. Den ena med svart tavla och röd spets på sekundvisaren och den andra med mörkgröna tavla och helt vit sekundvisare.
Vet inte om den gröna säljs längre dock och jag är på tok för trött för att börja googla nu.... 😴
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Ville du inte ha en röd? ;) Såklart, din klocka, dina regler, och orange är snyggt som accentfärg!

Njae... alltså jag vill ha lite färg.
Kommer INTE måla om något själv...

Hehe, ja alltid är det något. För mig är det avsaknaden av AR-coating som gjorde att det blev en deal-breaker. Jag upplevde reflexerna som extremt störande. 🤷‍♂️

What? Ingen AR på en modern swiss made märkesklocka... varför?

Ingen AR på khaki king heller?

Tror att det finns (/funnits tills nyligen) två automatare i 38mm. Den ena med svart tavla och röd spets på sekundvisaren och den andra med mörkgröna tavla och helt vit sekundvisare.
Vet inte om den gröna säljs längre dock och jag är på tok för trött för att börja googla nu.... 😴

Jag vill väl främst ha quartz...
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jag kör en liten blankare här innan dom läggs ut på K&S.

En oanvänd Gruppo Gamma Nexus NG-02. Enbart provad på armen vid ankomst. Inköpt i Juli. 6000:-
PXL_20201011_132806498.jpg

Gruppo Gamma Peacemaker PN-19 I fantastiskt skick och med begynnande patina.
Inköpt i Juli. 6000:-
PXL_20201011_133253321.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag kör en liten blankare här innan dom läggs ut på K&S.

En oanvänd Gruppo Gamma Nexus NG-02. Enbart provad på armen vid ankomst. Inköpt i Juli. 6000:-
PXL_20201011_132806498.jpg

Gruppo Gamma Peacemaker PN-19 I fantastiskt skick och med begynnande patina.
Inköpt i Juli. 6000:-
PXL_20201011_133253321.jpg
Wow! Om jag inte redan hade en Nexus så skulle jag klippt din! En av mina bästa klockor! Någon måste ju köpa denna snarast! Väldigt bra pris med.
 
Topp