• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ledande fråga, den lätta går jag inte på 😂 jättefin klocka verkligen...om man är 12
Jaha, tur att du är så jäkla mogen då. :shifty: Nu har jag bytt till en vuxenklocka som precis fick ett nytt band! ;)
PSX_20201113_194823.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hehe ja men då så.
Ja! Den gick mig inte förbi. Mycket trevlig. Påminner lite om freedivern eller? Men lite mer blekt. Sjukt sugen men försöker hålla i pengarna här till en automatiserad gräsklippar-dammsugar-terminator.
Ja kanske påminner lite nu när du säger det.
Robotjävlarna borde betala dig och inte tvärtom 👀

Förresten @Hjelm @FOQ @Skiddie @gdae har ni sett att Nodus snott vår idé med den "knurlade" kronan (jaja det heter lättring på svenska) från Fielden till Divern, ska vi stämma skiten ur dom?
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Vad är det där för länk?

/ P
Det är en Strapcode Super-O Boyer. ⛓️
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Låter fint det. U50 är inget som lockar?
Måste nog erkänna att jag är smygkär i den men det är mycket pengar.
Nej, det är något som är fel med proportionerna på U50 som gör att den ser sjukt liten ut. Jag kan inte sätta fingret på vad det är riktigt men på bild ser den ut att vara typ 37mm. :rolleyes: Släpper de en UX i 41mm däremot, då kommer jag att ha väldigt svårt att inte köpa en!
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Det är en Strapcode Super-O Boyer. ⛓️
Passade gammelturtle riktigt bra!

/ P
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nej, det är något som är fel med proportionerna på U50 som gör att den ser sjukt liten ut. Jag kan inte sätta fingret på vad det är riktigt men på bild ser den ut att vara typ 37mm. :rolleyes: Släpper de en UX i 41mm däremot, då kommer jag att ha väldigt svårt att inte köpa en!
Ah, jag fattar. Kan iofs upplevas väldigt olika på bild och på armen men du brukar ju veta vad du snackar om. Tänk den som bodde i Sundbyberg 🙄
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Jaha, tur att du är så jäkla mogen då. :shifty: Nu har jag bytt till en vuxenklocka som precis fick ett nytt band! ;)
PSX_20201113_194823.jpg

Nej, det är något som är fel med proportionerna på U50 som gör att den ser sjukt liten ut. Jag kan inte sätta fingret på vad det är riktigt men på bild ser den ut att vara typ 37mm. :rolleyes: Släpper de en UX i 41mm däremot, då kommer jag att ha väldigt svårt att inte köpa en!

Ah, jag fattar. Kan iofs upplevas väldigt olika på bild och på armen men du brukar ju veta vad du snackar om. Tänk den som bodde i Sundbyberg 🙄
Mmm Sinn....😋
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ah, jag fattar. Kan iofs upplevas väldigt olika på bild och på armen men du brukar ju veta vad du snackar om. Tänk den som bodde i Sundbyberg 🙄
Ja, så kan det säkert vara. Är inte helt såld på U1 heller om jag ska vara ärlig. I U-serien så är det bara UX som är intressant tycker jag. Hade varit riktigt kul att besöka Erikssons för att klämma på Sinn, har tyvärr inte haft chansen att prova så många.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag vill bara poängtera att min lajk inte är för klockan, det var allt. Skål!
Bara för din skull. Puss! 😘
20201113_205658.jpg

Ameh den där har jag på min lista! Hur är den?

Heeeeej är nog jag som seglar lite snett, visste att jag bara skulle tagit ett glas matlagnlngsvin. Lovade precis att jag skulle vara med på Harry Potter-kväll. Chips med läsk och 7 filmer i sträck.
Tack för länk! Gillar den alltså.
Harry Potter är faktiskt en riktigt bra filmserie, fråga @MaBr 😁 Första filmen har verkligen inte åldrats väl och kan kanske upplevas som lite barnslig men jag tycker att de blir bättre i takt med att skådespelarna blir äldre och temat mörkare.

Nej, det är något som är fel med proportionerna på U50 som gör att den ser sjukt liten ut. Jag kan inte sätta fingret på vad det är riktigt men på bild ser den ut att vara typ 37mm. :rolleyes: Släpper de en UX i 41mm däremot, då kommer jag att ha väldigt svårt att inte köpa en!
Jag håller med, U50 känns sjukt oproportionerlig på något sätt men som du säger är det svårt att sätta fingret på vad det är. 44mm är för stort för de flesta men samtidigt blir 40mm väldigt litet för den typen av klocka och 41-42mm hade varit perfekt! 👍
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Bara för din skull. Puss! 😘
20201113_205658.jpg


Harry Potter är faktiskt en riktigt bra filmserie, fråga @MaBr 😁 Första filmen har verkligen inte åldrats väl och kan kanske upplevas som lite barnslig men jag tycker att de blir bättre i takt med att skådespelarna blir äldre och temat mörkare.


Jag håller med, U50 känns sjukt oproportionerlig på något sätt men som du säger är det svårt att sätta fingret på vad det är. 44mm är för stort för de flesta men samtidigt blir 40mm väldigt litet för den typen av klocka och 41-42mm hade varit perfekt! 👍
Jag är inget större fan av filmerna faktiskt men böckerna har jag läst 20+ gånger. :bag:

Är inte U50 41mm? Håller med om att 44mm är för stort, speciellt på mina nudelarmar. :sorry:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är inget större fan av filmerna faktiskt men böckerna har jag läst 20+ gånger. :bag:

Är inte U50 41mm? Håller med om att 44mm är för stort, speciellt på mina nudelarmar. :sorry:
Ingen aning, har alltid trott att den var 40mm med tanke på hur liten den ser ut (som flickan sa). 🤭 44mm må vara stort men den ser mycket mer proportionerlig ut och jag tror faktiskt att den bärs bättre än man kan tro. Jag är själv lite inne i en Sinnperiod och satt och sökte på lite olika referenser när det dök upp en bild från @Fliegerchronograph🚁 på hans UX och den satt som en smäck på vad som såg ut att vara handleder värdiga en grekisk gud (= dig och mig, ödmjukhet är inte min starka sida 😁).

Både du och @Von älskar ju G-shock lika mycket som mig och vet hur bekvämt ett 55mm-monster kan bäras så 44mm lär inte vara några problem. 👍
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ingen aning, har alltid trott att den var 40mm med tanke på hur liten den ser ut (som flickan sa). 🤭 44mm må vara stort men den ser mycket mer proportionerlig ut och jag tror faktiskt att den bärs bättre än man kan tro. Jag är själv lite inne i en Sinnperiod och satt och sökte på lite olika referenser när det dök upp en bild från @Fliegerchronograph🚁 på hans UX och den satt som en smäck på vad som såg ut att vara handleder värdiga en grekisk gud (= dig och mig, ödmjukhet är inte min starka sida 😁).

Både du och @Von älskar ju G-shock lika mycket som mig och vet hur bekvämt ett 55mm-monster kan bäras så 44mm lär inte vara några problem. 👍
Var tvungen att kolla och enligt Sinn så är den 41mm i alla fall. 😊 44mm skulle säkert fungera men jag hade ändå föredragit en lite mindre. G-shock är ju en helt annan sak, där finns nästan ingen övre gräns. 😁
PSX_20201113_214453.jpg

På fredagar kan man låtsas att den har svensk dagvisning.
Ja, det är lite kul. På tisdagar kan man låtsas att det är på engelska också. 😉
 
Topp