• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bättre:)
seiko2.jpg
 

Crispie

Rolex
Blir det robot eller manuell gräsklippare?
Som husägare sen 12 år fattar jag inte ens hur man kunde bo i lägenhet (inget fel med lgh, snackar bara ur ett eget perspektiv). Skitkul och stort grattis till ett smart beslut!
+1, huslivet är bossmanlife. Även om jag kan förstå dom som inte pallar allt fix och alla investeringar hela tiden. För mig är det en del av charmen dock. Stort grattis @Lindellc hoppas att ni ska trivas! Nu efter allt slit är du värd vila och en liten bira om jag får vara så fräck.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Blir det robot eller manuell gräsklippare?
Som husägare sen 12 år fattar jag inte ens hur man kunde bo i lägenhet (inget fel med lgh, snackar bara ur ett eget perspektiv). Skitkul och stort grattis till ett smart beslut!
Apropå robotgräsklippare... köpte igår en robotdammsugare. Jädrar vad smidigt. Rekommenderas verkligen. Skrattade tidigare åt alla som skaffade en men nu fattar jag grejen :wideyed:
IMG-20201112-WA0000.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Apropå robotgräsklippare... köpte igår en robotdammsugare. Jädrar vad smidigt. Rekommenderas verkligen. Skrattade tidigare åt alla som skaffade en men nu fattar jag grejen :wideyed:
IMG-20201112-WA0000.jpg
Framtiden är här, är fortfarande lite skraj att robotarna blir för smarta. Kalla mig old school men jag gillar faktiskt att t.ex klippa gräset med skön musik i öronen, egenterapi i dess enklaste form 😊
 

v0n

Patek
2-Faktor
+1, huslivet är bossmanlife. Även om jag kan förstå dom som inte pallar allt fix och alla investeringar hela tiden. För mig är det en del av charmen dock. Stort grattis @Lindellc hoppas att ni ska trivas! Nu efter allt slit är du värd vila och en liten bira om jag får vara så fräck.
Fakta! Gillar även den romantiska idén av att äga en alldeles egen del av jorden, mäktig känsla att spana ut över sina marker liksom :pompus:
 
Senast ändrad:

Kreacon

Audemars
Fakta! Gillar även den romantiska ideen att äga en alldeles egen del av jorden, mäktig känsla att spana ut över sina marker liksom :pompus:
MEN när varmvatten beredaren kraschar samtidigt som mössen hittar in på nåt jäkla vänster och man kommer på att man glömt köpa smör och parmesan. Då minns man sötebrödsdagarna i lägenheten. 😜
Livet på landet erbjuder extremt mycket och man behöver ju inte bo i ett hus från 1700nånting.
 

v0n

Patek
2-Faktor
MEN när varmvatten beredaren kraschar samtidigt som mössen hittar in på nåt jäkla vänster och man kommer på att man glömt köpa smör och parmesan. Då minns man sötebrödsdagarna i lägenheten. 😜
Livet på landet erbjuder extremt mycket och man behöver ju inte bo i ett hus från 1700nånting.
Hehe, låter romantiskt tycker jag. Vi bor inte så värst mycket på landet, men om jag fick välja hade jag lätt gjort det. Mjölka kossan och kärna smöret själv👌🏼
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Blir det robot eller manuell gräsklippare?
Som husägare sen 12 år fattar jag inte ens hur man kunde bo i lägenhet (inget fel med lgh, snackar bara ur ett eget perspektiv). Skitkul och stort grattis till ett smart beslut!

Efter att ha ägt hus i elva månader kan jag bara hålla med dig, aldrig att jag flyttar in igen i en förhärligad container 😅

Men ja det är mycket jobb med hus, speciellt gamla hus där renoveringar osv behövs. Men i slutändan är det värt det.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Funkar över trösklar och runt möbler mm med? Alltså tillräckligt bra? Tips på modell/märke? Egenterapi i form av dammsugning är sådär imo.
Vi har en Neato och valde den på grund av anledningarna du skriver. Den är inte cirkelrund utan kommer ända in i hörnen tack vare sin form. Den tar sig fram överallt och har inga problem med våra trösklar, varav den högsta nog är 3 cm skarp kant. Recensionerna sa att den tar sig fram överallt och hittills stämmer det :)

Den kan köras i två lägen varav ett är extra försiktigt för att undvika att knuffa de svindyra Ming-vaserna. Om någon går för nära fronten på den så nitar den så hårt att den lyfter i bakkant :p

Den kör automatiskt varje vardag medan vi är på jobbet. Hur smidigt som helst.

1605275630432.png
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Funkar över trösklar och runt möbler mm med? Alltså tillräckligt bra? Tips på modell/märke? Egenterapi i form av dammsugning är sådär imo.
Jag tycker det fungerar förvånansvärt bra. Just den vi köpte är ingen lyxvariant men har ändå en av det mest avancerade navigeringssystemet. Den vi valde heter Roborock S6. Enl. reklamen så klarar den 2 cm trösklar vilket borde räcka för de flesta :)
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Jag! Beställde en länk från Geckota för två veckor sedan, hoppas innerligt att den kommer idag :p Skoj när man trackar paketet med DHL så står det att det ankom till Sverige den 3/11 och lämnades över till postnord, när man trackar paketet med postnord står det ”försändelsen har ankommit mottagarlandet” igår :banghead:
Jag beställde också från watckgecko för två veckor sedan. Fick det levererat i brevlådan efter två dagar. Har alltid fått snabb leverans därifrån, har kanske haft tur.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Slog till på en Seiko SNXS79K. Snygg klocka, billig och i bra storlek. Länken är dock rätt kass så den blir att byta
seiko.jpg


Så jeffla bra den 5an! Just den originallänken är ju iallafall riktigt snygg jämfört med i princip alla andra 5ors även om den lämnar en del övrigt att önska...
Grymt köp hursomhelst! 😄👍

Lite hobby bonde idag😄
IMG_20201113_141927.jpg

Trevlig fredag vänner😊

Detsamma! Min SNK som fått ett par tweaks sen senast (romerskt daghjul och en sekundvisare som jag tycker lirar bättre med helheten än den förra) säger hej. 🙂👋

20201113_154922.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Apropå robotgräsklippare... köpte igår en robotdammsugare. Jädrar vad smidigt. Rekommenderas verkligen. Skrattade tidigare åt alla som skaffade en men nu fattar jag grejen :wideyed:
IMG-20201112-WA0000.jpg
Har en likadan och det är guld värt. Vår går enligt schema tre dagar i veckan och det räcker för att det ska vara fräscht även på sommaren när man springer mycket ut och in. Vår har gått några kvadrat sen vi skaffade den. 😁
PSX_20201113_170243.jpg

PSX_20201113_170211.jpg
 
Topp