• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Två bra nyheter:

1. Fick Fears katalog idag. Vackraste micron på länge om ni frågar mig, även om den inte vinner VM i prisvärdhet.

2. Börjar omvärdera Sharkmastern efter att ha testat den under kvällen. Bärs mycket bra på gummi. Skulle sälja den för att finansiera ovan nämnda Fears i laxrosa men nu vette tusan :D
030D479F-B3BA-4AA6-8436-D48BE13FBAD1.jpeg
A4473B2F-4954-4BD3-BB30-98E763DED8F9.jpeg
EA88F774-AB66-4396-8752-3FB6922E4F5C.jpeg
9075ABAB-BB94-4144-B089-EA65CDB4A403.jpeg

Katalogen är en bra början :) den är lite väl dyr den där laxrosa...men du har bra smak!

Sharkmastern är också cool, mycket som händer men det funkar bra ihop tycker jag.
 

FOQ

Audemars
Ja kanske påminner lite nu när du säger det.
Robotjävlarna borde betala dig och inte tvärtom 👀

Förresten @Hjelm @FOQ @Skiddie @gdae har ni sett att Nodus snott vår idé med den "knurlade" kronan (jaja det heter lättring på svenska) från Fielden till Divern, ska vi stämma skiten ur dom?

Hmm.. Vill minnas att den blå färgen med vita visare också är genierna på KS? 🤣
 

FOQ

Audemars
Bara för din skull. Puss! 😘
20201113_205658.jpg


Harry Potter är faktiskt en riktigt bra filmserie, fråga @MaBr 😁 Första filmen har verkligen inte åldrats väl och kan kanske upplevas som lite barnslig men jag tycker att de blir bättre i takt med att skådespelarna blir äldre och temat mörkare.


Jag håller med, U50 känns sjukt oproportionerlig på något sätt men som du säger är det svårt att sätta fingret på vad det är. 44mm är för stort för de flesta men samtidigt blir 40mm väldigt litet för den typen av klocka och 41-42mm hade varit perfekt! 👍

Ta det lugnt nu. Du ska inte skada vår käre @Von
 

Kreacon

Audemars
Kul! Jo överlag gillar jag den, fin estetiskt speciellt förtjust i timvisaren och skön att bära. Tyvärr i princip noll lume (!?). Köpte den dock för för ett bra pris på Tradera. Obs att detta tydligen är den äldre versionen, kanske målats på lite lysmassa på senare version...
Kul! Även om lume är gött emellanåt. Bjussa på fler bilder vid tillfälle!
 

Kreacon

Audemars
Bara för din skull. Puss! 😘
20201113_205658.jpg


Harry Potter är faktiskt en riktigt bra filmserie, fråga @MaBr 😁 Första filmen har verkligen inte åldrats väl och kan kanske upplevas som lite barnslig men jag tycker att de blir bättre i takt med att skådespelarna blir äldre och temat mörkare.


Jag håller med, U50 känns sjukt oproportionerlig på något sätt men som du säger är det svårt att sätta fingret på vad det är. 44mm är för stort för de flesta men samtidigt blir 40mm väldigt litet för den typen av klocka och 41-42mm hade varit perfekt! 👍
Sett filmerna jag vet inte hur många gånger. Barnen har gillat dem och själv tycker jag att de är sevärda, även om böckerna är bättre. Men ärligt så har jag aldrig sett en film baserat på en bok där filmen varit bättre än boken. Inte så konstigt, två olika medium som har sina egna kvaliteter och för och nackdelar.
 

Spenniz

Omega
Vad tycker du? Är den för stor? Lagom stor?
Den känns lite stor, men det kan nog bero på att mina andra klockor är 34/36mm och jag är mer van vid den storleken....
Har lite svårt få klockan att sitta helt bra runt handleden. Det hade inte varit något problem om jag haft större handleder 18cm+. Men designen på länken gör att den inte riktigt kan forma sig efter smalare handleder. Saknar att det inte går att byta ut länken mot ett läderarmband.
Urverket tickar på väldigt jämt och fint, ska bli spännande och se hur väl det håller tiden.
Har inte så mycket erfarenhet av microbrands.
Hade en zelos tidigare, men tyckte den va lite för dyr i förhållande till kvalitetsintrycket.
Upplever att denna håller samma kvalité, men till under halva priset.
Men jag är helt klart imponerad av San Martin och skulle gärna testa någon annan av deras klockor. Måste bara hitta någon modell till jag gillar.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
God morgon!

Jag har ett lite kortare canvasband över för den som inte gillar långt utstickande "flärp". 71/100mm. Mittenhålet är perfekt till mina 17-17,5cm handleder.
Canvas från gammal militärväska och baksida av svart läder. (sålt)
Poseidon_canvas.jpg


Seiko SKX013. Uncle Seiko presidentlänk på bilden men kan även levereras på Uncle Seilko flatvent eller chocolatebar-gummi.
Låda och sånt finns. 2,7k:ish
SKX013_military.jpg

Bytes mot pengar eller något annat kul. Militär/dykare/....?
 
Senast ändrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Har samma avbytarbänk denna veckan som förra.
Rabattkod "byteslördag" ger bra pris på Dagaz, Steinhart och Spinnaker för Mikrotråden 😊
Dessa finns på K&S
Saknar Zelos i samlingen för tillfället.
Säkert annat som också kan vara aktuellt. Jag är inte så kräsen när det vankas mikro och affordable :)
Behöver också blått/brunt/beige kanvas eller annat passande band till nya brons-Glycinen

Dagaz i fint skick.
Steinhart "lyx" gmt
Monstruös (46 mm) Lambretta Kvartskronograf
Roamer Searock 70-tals? i nära nyskick
Spinnaker Boettger. Visarna går under index, kan det bli häftigare? :woot:


1605344889871.png


1605345147639.png
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Dessa kommer få gå. Säljes eller bytes. Skulle vara intresserad en sarb033, 35 men det finns även nån liknande i 5 serien som verka trevlig. Men jag är aldrig omöjlig😊

Seiko srp777 i beater skick. Endast klockan med orginalgummi. 1800:-

Såld Vostok Scuba dude. Kommer med sin plastlåda😍 800:- såld

Moncard Trenchhuntern fullset i fint skick. 1200:-
IMG_20201114_101420.jpg

IMG_20201114_103503.jpg

IMG_20201114_101514.jpg

Trevlig lördag!

Slänger även in dessa mesh
IMG_20201104_094608.jpg
IMG_20201104_094615.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20201114_101520.jpg
    IMG_20201114_101520.jpg
    486.1 KB · Visningar: 5
  • IMG_20201114_101502.jpg
    IMG_20201114_101502.jpg
    838.8 KB · Visningar: 4
  • IMG_20201114_101430.jpg
    IMG_20201114_101430.jpg
    493.9 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Hmm.. Vill minnas att den blå färgen med vita visare också är genierna på KS? 🤣
Japp, skandal! eller nä, ganska kul att vi faktiskt verkar ha påverkat det ordinarie sortimentet 😊

För er som eventuellt undrar vad vi yrar om så hade vi en liten arbetsgrupp som tänkte ta fram en mikrotrådsklocka från Nodus (las ner pga Corona).
Våra förslag såg ut så här, jämför gärna med deras senaste släpp 🙄
DtI8YUP.jpg

tn2GHQs.jpg

qG7X81I.jpg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Ole dole doff...

maranez_pair.jpg


Gillar gula tavlan, men som helhet tycker jag nog mässingsvarianten vinner. Synd att Maranez mestadels körde så dystra färger på mässingsvarianterna - jag tror det skulle kunna funka med ex. gul eller orange tavla för dem också. Som det var nu så var det bara ljusblå och turkos som det var lite tryck i färgerna på.

Det finns förresten ett ex kvar av ljusblå/mässing kvar på deras site - precis alla andra varianter av Samui är slutsålda. Konstigt att just den blev kvar. Tycker den är cool!

Den gula sitter på ett Luffwatchstrap med deras MN-variant utan band under klockan. Smart idé!
luffwatchstrap_single.jpg
 
Topp