Hur är kvalitén på Borealis klockor? Har bara ett gummi från dem och det är utan tvekan det bästa bandet jag äger.Jag har alltid haft lite extra kärlek till Borealis. Ska kolla närmare på den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur är kvalitén på Borealis klockor? Har bara ett gummi från dem och det är utan tvekan det bästa bandet jag äger.Jag har alltid haft lite extra kärlek till Borealis. Ska kolla närmare på den
Grym klocka! Behöver en sådan någon dag...![]()
Allt klär en skönhet sägs det. I väntan på Aquadiven som befinner sig på service lånar jag meshet en stund på Vanuatun.
Klockorna är fantastiska. Fler i tråden kan fylla i här, men min åsikt är att de verkligen är kvalitativa. Har tidigare haft en Seafarer, Scout sniper och just nu äger jag en bullshark.Hur är kvalitén på Borealis klockor? Har bara ett gummi från dem och det är utan tvekan det bästa bandet jag äger.
Hej!
Tänkte presentera mig här också, eftersom detta är min absoluta favorittråd. Det är en ynnest att kunna ta del av så mycket kunskap som finns här på forumet och det är riktigt kul med denna micro/affordable-tråd. Jag har ”lurkat” runt här en period från och till, men tänker mig nu bli mer aktiv i forumet.
Har länge varit varit intresserad av klockor (tror det började när jag fick en klocka med flygplansmotiv som 6-åring). Gillar designaspekten, detaljrikedomen och finmekaniken i det hela.
I min samling har jag för närvarande:
- Seiko SKX007
- Omega seamaster de ville, 70-tal
- Steinhart ocean one bronze (här på bilden på ett zulu från Geckota)
![]()
- Rolex Submariner 116610LN
- Seiko two-tone på jubilee (arvegods)
- Corniche Heritage 40
Har en Charlie Concordia på ingång nu i februari som jag ser fram emot. Vad tycker ni om den? Beställde den på länk men även det blåa tygarmbandet (bilder tagna från deras hemsida).
![]()
![]()
![]()
Har även länge spanat på en svart Tudor BB36, möjligen att det blir nästa köp (eftersom Charlie Concordia har vissa likheter med BB36 så valde jag blåa färgen). Sparar den svarta till Tudorn, även om den var väldigt tilltalande den också.
Ser fram emot klockåret 2019!
Jag gillar denVad tror folket om den nya från Borealis?
![]()
Magisk tavla!Ingen mikro idag, men väääldigt affordable
![]()
Snyggt!! Hur är kvalitén på den?
Är mycket nöjd med denna, trevlig storlek 41mm. Känns gedigen och helt i nivå med andra klockor jag har som kostar några tusingar mer. Köpte denna förövrigt på Ebay för 1500:-Den där har jag sneglat på länge men inte kommit till skott. Skulle du vilje dela med dig av dina intryck?
/ P
Oj, aj. De skulle behövt ha lite mer fantasi runt 369 för att inte landa på en så tråkig sits. Men det måste ju vara precis den sitsen de vill ha då. Money talks?Vad tror folket om den nya från Borealis?
![]()
Det enda jag kommer på just nu är Vratislavia Conceptum och deras avantgarde modeller, kanske är mer likt JLC Reverso i och för sig men nära nog@Jockinho @FreakyLeo känner ni till nån microtillverkare som gör tanks?
Det funkar lika bra. Tack för tipset. Jag blir sugen.Det enda jag kommer på just nu är Vratislavia Conceptum och deras avantgarde modeller, kanske är mer likt JLC Reverso i och för sig men nära nog
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hur är kvalitén på Borealis klockor? Har bara ett gummi från dem och det är utan tvekan det bästa bandet jag äger.
Japp, grymma klockor!Klockorna är fantastiska. Fler i tråden kan fylla i här, men min åsikt är att de verkligen är kvalitativa. Har tidigare haft en Seafarer, Scout sniper och just nu äger jag en bullshark.
Om du är ute efter Panerai/Ennebi homager så skulle jag alla gånger gå på Gruppo Gamma eller Magrette i första taget, därefter titta på märken som Maranez eller Benarus. Parnis skulle jag sålla bort helt och hållet då de allt som oftast är rena kopior på befintliga modeller av de stora tillverkarna, de saknar dessutom vattentäthet och brukar endast vara täta till 30m. Bra Mikromärken som ovan nämnda ger dessutom fullgoda garantier och har ofta ETA/Selitta/STP eller Miyota 9015 urverk. Har för mig att Parnis har kinesiska kloner men kan ha fel.Någon som har erfarenhet utav Parnis klockor?
Hur är kvalitén på Borealis klockor? Har bara ett gummi från dem och det är utan tvekan det bästa bandet jag äger.
Klockorna är fantastiska. Fler i tråden kan fylla i här, men min åsikt är att de verkligen är kvalitativa. Har tidigare haft en Seafarer, Scout sniper och just nu äger jag en bullshark.
Instämmer, bland dem som varit med längst i mikrovärlden och av mycket bra kvalité enligt min mening.Japp, grymma klockor!
? jasså. När jag läser på hemsidan står det läder och mesh ? Spännande att få höra vad du tycker.
Det var så lite, alltid glad om jag kan tillföra någotDet funkar lika bra. Tack för tipset. Jag blir sugen.
Ja, jag med. Leverans beräknas på mitten av Mars nu då det blev problem med tillverkning av boetten. Väntar otåligt...Kul. Ser fram emot lite bilder! Ser väldigt trevlig ut.
Se där ja, mycket trevligare. Står inget på MV egen hemsida vad jag kan se. Undrar om det är en specialare som microbrandstore fixat...?Yes, inledningsvis så var det så men när kampanjen blev så bra så var första stretchgoal jubilee och den sista så lade dom till Oyster.
Här har du bild på jubilee fram och bak:
https://microbrand.store/products/meccaniche-veneziane-jubilee-bracelet#!
Se där ja, mycket trevligare. Står inget på MV egen hemsida vad jag kan se. Undrar om det är en specialare som microbrandstore fixat...?Så där som gnomon kan göra ibland.
Om du är ute efter Panerai/Ennebi homager så skulle jag alla gånger gå på Gruppo Gamma eller Magrette i första taget, därefter titta på märken som Maranez eller Benarus. Parnis skulle jag sålla bort helt och hållet då de allt som oftast är rena kopior på befintliga modeller av de stora tillverkarna, de saknar dessutom vattentäthet och brukar endast vara täta till 30m. Bra Mikromärken som ovan nämnda ger dessutom fullgoda garantier och har ofta ETA/Selitta/STP eller Miyota 9015 urverk. Har för mig att Parnis har kinesiska kloner men kan ha fel.
Gruppo Gamma och Magrette är ju lite dyrare och ligger mellan 5000kr-8000kr och är framför allt kända för sina brons och stål klockor och använder oftast ETA/Selitta/STP, Maranez är nog de mest prisvänliga och ligger mellan 250-400 USD och gör klockor i stål, mässing, brons och titan men använder oftast Seikos NH35 urverk och Benarus ligger på 350-1300USD där de billigaste i mässing har NH35 urverk, mellan segmentet runt 500USD i stål Miyota 9015/ETA 2824-2 och de dyraste GMT modellerna är i titan.Tack ska kolla upp det
Köpte en PVD länk från WatchGecko (på rean för ett tag sen) som jag satt på en glycine, funkade perfekt (inte alltid så, ändlänken behöver justeras ibland).Har fått länk-sjuka. Beställde för en vecka sedan en länk till min Magrette som nu är på väg från Nya Zeeland. Fick efter det sug på en länk till min Zelos Mako PVD. Tyvärr så säljer de inga länkar i svart PVD, men jag fick istället tips på en PVD länk som jag beställde från Hong Kong. Skall bli spännande att se hur de funkar till.
Ser bra ut. Det är ju det som är risken, att den inte matchar bandhornen. Får de hur det blir på min Zelos. Beställde min från Strapcode. De har sjukt många länkar att välja på.Köpte en PVD länk från WatchGecko (på rean för ett tag sen) som jag satt på en glycine, funkade perfekt (inte alltid så, ändlänken behöver justeras ibland).
Eller nåja följer inte bandhornen helt ut... men ingen jag tänker på.
![]()
Seaforth bronze lät intressant.Finns lite nyhet från Halios:
Seaforth Bronze är på väg. Fixed bezel, 3 färg.
Universa och Fairwind, 3 färg. Bezel till Fairwind kommer bli 12h safir, timing safir, och steel 12h.
Han hade listade fel verk till Universa från början och det kommer bli central seconds, inte sub seconds.
Japp. Didn't see that coming.Seaforth bronze lät intressant.![]()