• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Svår att hitta passar perfekt i den här tråden... Har sett massor med fina klockor här inne som jag vill ha, sen har de tillverkats i typ 100 ex och dessutom bara sålts på månen. :banghead:
Man får hålla utkik på internationella forum, FB grupper och eBay efter dessa, ofta dyker det upp ett ex. men då till något högre pris än list.

Jag tänkte jag kunde bidra till klockor i snö (även om det inte är ett mikromärke)
DSC03227.jpg
Då måste jag ju också bidra!
IMG_20181225_175028_454.jpg
IMG_20180116_132558_454.jpg

Tänkte ge er i tråden förtur ifall det är någon som är sugen på att förvärva min fantastiska halios seaforth bahama yellow:)
Nära nyskick, det enda som finns är 2 små märken längst ner på ett bandhorn efter bandbyte. Plasten kvar på baksidan. Garanti till feb 2020.
Självklart fullset plus några hirsh läder.
Mycket ovanlig:)
20190131_163830.jpg
20190131_163806.jpg

Spännande tillskott från svenska E.C.Andersson, alltid kul med märken som vågar kliva utanför boxen.

51260311_2225369704386425_5109910020129030144_o.jpg
clr_file000352_2100x1065.jpg
luuuume_DSC2657_2100x1065.jpg
DSC1681_2100x1065.jpg
denise_profile_w_text_2-640x360.jpg
denise_side_2-640x360.jpg
denise_clasp_back-640x360.jpg
denise_clasp_zoom_2-640x360.jpg

Jag tycker om den, dock skulle dom tänkt igenom index och visare. Man blandar triangel och fyrkanter. De skulle hållt sig till "romber" diamant form på både index och visare. Sådant som finns på sjö-märken. Hade vart snyggt.

Jag tycker om den, dock skulle dom tänkt igenom index och visare. Man blandar triangel och fyrkanter. De skulle hållt sig till "romber" diamant form på både index och visare. Sådant som finns på sjö-märken. Hade vart snyggt.
Jag tycker precis tvärtom, tycker den blev skitbra som den är och så långt ifrån stereotypen för dagens dykare som man kan komma :) Helt underbart med delade åsikter, fan vad tråkigt det skulle varit annars :D

Senast ändrad:
Den där är riktigt fin. Hade det inte varit integrerad länk så hade jag kunnat tänka mig en sån. Jag gillar att kunna klä om mina klockor för då tröttnar man inte lika fort.
Det var en orsak till varför många valde att avstå men det är så få tillverkade och samtliga slutsålda och detta gör dom till riktiga "rare birds". Jag har dock inte det problemet då jag fördrar att ha mina klockor på länk och när de är så grymt utförda dessutom, jag var inne på den svarta tavlan på förbokningsstadiet för drygt 5000kr inkl. Stållänk och läderband men hoppade i min enfald av :banghead:

Senast ändrad:
Det var en orsak till varför många valde att avstå men det är så få tillverkade och samtliga slutsålda och detta gör dom till riktiga "rare ". Jag har dock inte det problemet då jag fördrar att ha mina klockor på länk och när de är så grymt utförda dessutom, jag var inne på den svarta tavlan på förbokningsstadiet för drygt 5000kr inkl. Stållänk och läderband men hoppade i min enfald av
Verkar finnas några ex av den med ljusgrå tavla kvar. :) Riktigt trevlig design på dem.

Verkar finnas några ex av den med ljusgrå tavla kvar. :) Riktigt trevlig design på dem.
Ja men till priset av ca 8500kr inkl. båda banden, lite svårt för mig att smälta när man var med på 5000kr. Finner dessutom den gråa tavlan tristast av de tre, även om den fortfarande är schysst.

Det var en orsak till varför många valde att avstå men det är så få tillverkade och samtliga slutsålda och detta gör dom till riktiga "rare ". Jag har dock inte det problemet då jag fördrar att ha mina klockor på länk och när de är så grymt utförda dessutom, jag var inne på den svarta tavlan på förbokningsstadiet för drygt 5000kr inkl. Stållänk och läderband men hoppade i min enfald av :banghead:
Ångrar så hårt att jag inte hoppade på förbokningen.

Hehe, I know the feeling! :p Det dyker kanske upp en som du kan lägga vantarna på längre fram. :)
Det gör det säkert, ironiskt nog så gick de flesta ex. utomlands och detta märke som bör ha en eloge för sin inovation gick Sverige i stort sett helt obemärkt förbi.

Senast ändrad:
Ångrar så hårt att jag inte hoppade på förbokningen.
Ja verkligen, de höjer ju priset för varje ny version som släpps, minns att ETA versionen med open caseback och blå fumé tavla kunde man få för typ samma pris som den gråa kostar nu, i runda slängar 9000kr. De var dessutom under 100ex gjorda, typ 87 ex eller något i den stilen.

Ja verkligen, de höjer ju priset för varje ny version som släpps, minns att ETA versionen med open caseback och blå fumé tavla kunde man få för typ samma pris som den gråa kostar nu, i runda slängar 9000kr. De var dessutom under 100ex gjorda, typ 87 ex eller något i den stilen.
Vilket lustigt nog är den versionen jag var sugen på. Sjukt snygg...

Tillbaka
Topp