• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Idag har man fått lite försmak på vintern. Det är för jäkla härligt. Blivit pulkaåkning med barnen.. förvisso mest på rötter å sten😉 nu tända kaminen och ta ett glas vin. Trevlig kväll😊
IMG_20201120_192848.jpg
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Okej. Hade fått för mig du hade en. Men vad roligt. Det är verkligen helt galet kul. Min dotter är 2 år och ett par månader och mitt största fan (och jag är hennes) och hon är världens roligaste komiker. Jag har inte skrattat (och gråtit) så mycket sen jag själv var barn.
Jag kan bara instämma i den kören som pappa till en dotter, och tillika ett yrväder, på två år 😀
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
s

Ja, jag är knäpp men tycker ju originalet är lika trist den så lägger absolut noll värdering i just den aspekten hehe.
Retsticka 4-life, det vet du! Har du skrämt upp RS3an något mer på sistone förresten?
Retsticka 4-life, I love it!🤟
Nope, snön har kommit här.
Kanske ska erbjuda kommunen att skotta cykelbanor några centimeter från asfalten!..🚜
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Okej. Hade fått för mig du hade en. Men vad roligt. Det är verkligen helt galet kul. Min dotter är 2 år och ett par månader och mitt största fan (och jag är hennes) och hon är världens roligaste komiker. Jag har inte skrattat (och gråtit) så mycket sen jag själv var barn.

Jag kan bara instämma i den kören som pappa till en dotter, och tillika ett yrväder, på två år 😀
Samma här: dotter på drygt 2,5 år. Riktigt rolig ålder. :)
 

Waldorf

Audemars
Tack för att du frågar @Nicke75 det uppskattas. Jo lever, hustrun testad i tisdags och ingen covid varken nu eller tidigare så antar att jag också klarat mej hittills. I en klock-dipp dock (värre än covid?):dead:, händer till och med att jag har samma klocka i tre dagar :bag:. Inga affärer förutom en Ocean 7 som ramlade in för nån månad sen. Läser sådär var femte sida här, orkar in skanna igenom allt... Vaknar kanske snart igen.;):cool: Men lever i alla fall.
 

FOQ

Audemars
Tack för att du frågar @Nicke75 det uppskattas. Jo lever, hustrun testad i tisdags och ingen covid varken nu eller tidigare så antar att jag också klarat mej hittills. I en klock-dipp dock (värre än covid?):dead:, händer till och med att jag har samma klocka i tre dagar :bag:. Inga affärer förutom en Ocean 7 som ramlade in för nån månad sen. Läser sådär var femte sida här, orkar in skanna igenom allt... Vaknar kanske snart igen.;):cool: Men lever i alla fall.

Du hänger inte med uris för mycket nu va?

Bortsett från dåligt skämt. Gött att läsa att du mår bra min vän!
 

FOQ

Audemars
Tack för att du frågar @Nicke75 det uppskattas. Jo lever, hustrun testad i tisdags och ingen covid varken nu eller tidigare så antar att jag också klarat mej hittills. I en klock-dipp dock (värre än covid?):dead:, händer till och med att jag har samma klocka i tre dagar :bag:. Inga affärer förutom en Ocean 7 som ramlade in för nån månad sen. Läser sådär var femte sida här, orkar in skanna igenom allt... Vaknar kanske snart igen.;):cool: Men lever i alla fall.

Förresten. Nya Baltic borde väl rycka lite i dig? GMT. Rätt vridning osv..
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Försöker sluta snusa efter 15år. Inte tagit en snus på 8 dagar nu (men kör än så länge nikotintugummin)

Tänkte motivera mig själv. Varför inte ett klockköp då när jag slutat med tuggummin? Tips på mikromärke som har schyssta dressare? Under 40mm, måste absolut vara utan datum och gör inget om det är quartz men då ska den sakna sekundvisare. Max 2lax, helst gratis. Finns ju massvis från större märken och vintage är ett alternativ. Men finns det något mikromärke som man missar som har dressur? Gillar Dan Henry 1937 men ute efter lite mer dressigt kanske då det ju är en kronograf. Även Timex Marlin helt ok men det är ju inte mikro.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Försöker sluta snusa efter 15år. Inte tagit en snus på 8 dagar nu (men kör än så länge nikotintugummin)

Tänkte motivera mig själv. Varför inte ett klockköp då när jag slutat med tuggummin? Tips på mikromärke som har schyssta dressare? Under 40mm, måste absolut vara utan datum och gör inget om det är quartz men då ska den sakna sekundvisare. Max 2lax, helst gratis. Finns ju massvis från större märken och vintage är ett alternativ. Men finns det något mikromärke som man missar som har dressur? Gillar Dan Henry 1937 men ute efter lite mer dressigt kanske då det ju är en kronograf. Även Timex Marlin helt ok men det är ju inte mikro.

Seiko har rätt mkt kul quartz i semivintage, inte minst tankklockor om du går igång på det :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Seiko har rätt mkt kul quartz i semivintage, inte minst tankklockor om du går igång på det :)
Jo varit lite sugen på en SUP880 (tank) Men många större märkens klockor i den prisklassen känner jag till. Men tänkte mikro alltså :) Känns som mikro mest är dykare ju. Men kanske finns nåt märke man inte känner till som gör schyssta dressare?
 
Topp